Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز جمعه ۲۲ آذر ماه در پانل صنفی و تخصصی با موضوع اقتصاد سلامت در بیست و هفتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل نارضایتی در حوزه سلامت این است که از سال ۷۴ که قانون بیمه همگانی اجرا شد و بیمارستان‌های دولتی خودگردان شد، از آینده هزینه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی یک سال در ۲۴ سال گذشته نیست که تاخیر در پرداختی بیمه‌ها وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به عارضه تاخیر در پرداختی بیمه‌ها و خرج از آینده یعنی اوراق دچار شده‌ایم. متاسفانه به پزشکان برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مجبور شده‌اند که اوراق بدهند. دولت و بیمه‌ها به هر شکلی که شده اصل پول را پرداخت می‌کنند. هرچند امکان دارد دیر پرداخت شده و ارزش پول کم شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: سال ۸۹ که ۱۸.۶ درصد مردم بیمه نبودند، فقط سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیش از کل جمعیت بیمه شده داشتند. با اقدامات سازمان بیمه سلامت بیش از ۲ میلیون همپوشانی بیمه‌ای برطرف شد. اکنون ۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند.

حریرچی بیان کرد: از ۱۶۸ میلیون نفر مراجعه کننده به مراکز بهداشتی نظرسنجی کردیم که ۲۶ میلیون نفر پاسخ دادند و میزان رضایت ۹۵ درصد بوده است. وقتی کسی با ۵۰۰ هزار تومان جراحی قلب انجام می‌دهد، ممکن است نارضایتی هم داشته باشد، اما میزان رضایت او بالاست.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در اکثر سال‌ها، تورم در حوزه سلامت بالاتر از تورم در حوزه‌های دیگر بوده است. به طور مثال اگر تورم عمومی ۱۲.۹ درصد بوده، در حوزه سلامت ۱۷ بوده است. البته در سال‌های ۹۷ و چند ماهه ابتدایی ۹۸ تورم سلامت از تورم عمومی کمتر بوده است.

وی ادامه داد: بهترین سیستم‌های بهداشتی درمانی هم ۲۰ درصد از منابع خود را هدر می‌دهند و به طور متوسط این هدر رفت منابع حدود ۳۰ درصد است.

حریرچی اظهار داشت: وقتی برنامه نوشته می‌شود، بودجه سالانه کوچکترین برش از برنامه ۵ ساله است. در نتیجه باید برای این برنامه ۵ ساله هزینه در نظر گرفته شود. در مورد پزشک خانواده نیز باید منابع در نظر گرفت. خیلی از مدیران نظام سلامت در مقاطع مختلف زمانی، تعارض منافع داشتند. در قوانین ما این وجود دارد که کار دوگانه نباید انجام شود. در حالی‌که تعداد قابل توجهی از مدیران دچار این موضوع هستند، در نتیجه برخی از موارد موجود در قانون اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نخست وزیرهای انگلستان در جلسه هیات دولت دچار درد قفسه سینه شد و شرایط او به شکلی بود که گفتند پزشک خانواده او بیاید. حالا باید پرسید چه کسانی از افرادی که شعار پزشک خانواده می‌دهند حاضرند روند نظام ارجاع و پزشک خانواده را برای خودشان طی کنند؟ هر وقت به فارس و مازندران رفتیم، می‌گویند این برنامه را جمع کنید.

معاون کل وزارت بهداشت درباره پرداختی پزشکان خانواده نیز گفت: پزشک خانواده بر اساس مترقی‌ترین روش پرداخت که سرانه است، دریافتی دارد. از پزشکان خانواده‌ای که مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنند عذرخواهی می‌کنیم، اما تاخیر پرداختی پزشکان خانواده به هیچ عنوان یک سال و نیم نیست و حتی اگر یک پزشک خانواده وجود داشته باشد که یک سال و نیم هیچ دریافتی نداشته باشد، من استعفا می‌دهم. تاخیر در پرداختی پزشکان خانواده در نهایت حدود ۴ تا ۵ ماه است. پرداختی پزشکان خانواده نسبت به پزشکان عمومی به مراتب بهتر است.

کد خبر 469816 برچسب‌ها پزشک خانواده وزارت بهداشت و درمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پزشک خانواده وزارت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند

به گزارش بامداد چهاشنبه خبرگزاری سما فلسطین، بر اساس نظرسنجی «موسسه دموکراسی اسرائیل» ۵۷ درصد از صهیونیست‌‎ها عملکرد نتانیاهو را ضعیف یا بسیار بد می‌دانند.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی شبکه کان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اکثر ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود نخواهد توانست مقام نخست وزیری را حفظ کند.

در همین پیوند ماتان کاهان عضو حزب لیکود نیز در اظهاراتی با انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: صحبت‌های توخالی نتانیاهو درباره پیروزی قاطع در رفح فقط یک فریب است.

وی افزود: نتانیاهو و تیم او طوری در مورد رفح صحبت کردند که گویی نابودی حماس در آنجا منجر به پیروزی در جنگ می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای رایگان خانواده‌های پنج دهک درآمدی اول جامعه
  • اوسنه‌؛‏ با قدمت پیدایش زبان و گویایی آدمیزاد
  • روایت دبیرکل پزشکان بدون مرز از وضعیت در غزه
  • روایت شیرین: از اینجا تا ابدیت با یک پاس گل
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند