Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@10:21:27 GMT

افزایش ۱۲۰ درصدی صادرات برق

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۲۴۳۵

محمدحسن متولی‌زاده در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که سیاست صنعت برق، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی  و از جمله توسعه صادرات برق به کشور‌های همسایه است، اظهار کرد: باتوجه به نیاز‌های که در منطقه وجود دارد و  نیازمندی کشور‌های همسایه، زیرساخت‌های لازم را برای توسعه انرژی فراهم می‌کنیم  و بر اساس ظرفیت‌های موجود صادرات برق را پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به کشور‌هایی که ایران با آن‌ها تبادلات الکتریکی دارد، گفت: با تمام کشور‌هایی که مرز خاکی داریم، ارتباط الکتریکی برقرار کرده‌ایم، به‌گونه‌ای که به تعدادی از این کشور‌ها برق صادر می‌کنیم و با تعدادی ترانزیت یا به عبارتی خرید و فروش برق داریم.
 
او درباره میزان صادرات برق نیز تصریح کرد: باتوجه به این‌که میزان صادرات برق متناسب با زمان تغییر می‌کند، نمی‌توان عدد دقیقی در این باره اعلام کرد، اما در مجموع باید گفت که نسبت به گذشته میزان صادرات برق افزایش یافته است.

در این باره، رضا اردکانیان - وزیر نیرو - نیز به تازگی اعلام کرد که اکنون این ظرفیت را داریم که با افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان، ارمنستان، ترکیه و عراق تبادل انرژی داشته باشیم. در حال حاضر در برخی کشور‌ها در طول سال و در برخی کشور‌ها در بخشی از سال که نیاز به برق دارند، صادرات داریم که این یک منبع درآمد است که صنعت برق را می‌تواند سرپا نگه دارد و مردم در همه ساعات شبانه‌روز از این نعمت برخوردار باشند که با توجه به این ظرفیت‌ها لزوم توجه به مدیریت مصرف را نشان می‌دهد.
 
وی درباره آخرین وضعیت صادرات برق به عراق گفت: قرارداد‌هایی که با دولت عراق داریم، مانند همیشه قرارداد سالانه است چرا که بودجه آن‌ها نیز به صورت سالانه بسته می‌شوند، اما ما یک سند همکاری سه ساله را برای کمک به صنعت برق عراق در ابعاد مختلف تدوین کردیم که به موضوع صادرات نیز اشاره شده و صادرات برق به عراق تمدید خواهد شد ضمن این‌که طبق برنامه پیش‌بینی شده سیستم برق ایران و عراق سنکرون شده و صنعت برق این دو کشور با یکدیگر در ارتباط است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان