Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:41:45 GMT

۸۰ نفر قربانی شرکت جعلی فروش خودروی اقساطی شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۲۶۷۵

۸۰ نفر قربانی شرکت جعلی فروش خودروی اقساطی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوم شهریور ماه سال جاری شکایتی با عنوان کلاهبرداری از طریق فروش اقساطی خودرو از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تحویل داده شد و در همین مدت زمان نیز پرونده‌های مشابه دیگری به این معاونت تحویل داده شد.

رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و طی بررسی‌های انجام شده از سوی پلیس مشخص شد که اعضای سه شرکت به بهانه فروش خودروهای اقساطی مبالغی را از تعدادی مالباخته دریافت کرده‌اند؛ اما زمانی که تاریخ تحویل خودرو فرا رسیده است خودروها را تحویل نداده‌اند و پس از تعطیل کردن دفتر شرکت متواری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه داشت تا اینکه مشخص شد اعضای این سه شرکت یکسان هستند که با انتخاب عنوان‌های مختلف و ثبت‌ آن‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.

پس از اثبات این موضوع که مجرمان در این زمینه کلاهبرداری انجام داده‌اند کارآگاهان مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند و طی چند عملیات هماهنگ هر پنج نفر از اعضای این شرکت‌ها را با مشخصات بیتا و ناهید که ۲۸ ساله بودند و حسام ۳۰ساله، حمید ۴۰ساله و حامد ۳۶ساله دستگیر و به اداه چهاردهم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند.

پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی حسام که مدیر عامل شرکت محسوب می شد، در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود به پلیس گفت که ایده این اقدام را از یکی از دوستانش گرفته که خود او در حال حاضر به جرم کلاهبرداری در زندان است. او درباره شیوه کارشان نیز گفت که از طریق درج آگاهی در سایت‌های اینترنتی واسطه فروش و با ارائه وعده فروش فوری خودرو اقساطی شهروندان را فریب می‌دادند. همچنین آن‌ها با اعلام اینکه شهروندان می‌توانند ثبت شدن شرکت‌ها را استعلام کنند، اعتماد مشتریان را جلب می‌کردند.

متهم در ادامه نیز گفت که پس از اخذ مبالغی از ۱۸ میلیون تا ۶۰میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌کرده اند اما زمانی که موعد تحویل فرا می‌رسید به بهانه‌های مختلف کار را به تعویق می‌انداختند تا جایی که مشتری به دلیل سرگردانی، از خرید خودرو منصرف می شده و کلاهبرداران با کسر درصدی از مبلغ، چک‌های مدت داری را به مشتریان خود می‌دادند. در ادامه نیز با مبلغ به دست آمده، بدهی مشتری‌های قبلی را پرداخت می‌کردیم.

این افراد به همین صورت با مبالغ دریافتی از شهروندان دیگر نیز کلاهبرداری می‌کردند اما پس از اینکه شهروندان متوجه می‌شدند از آن‌ها کلاهبرداری شده، ‌ این افراد دفتر خود را تخلیه می‌کردند و متواری می‌شدند.

  متهمان تاکنون تحت پوشش نام سه شرکت از ۸۰نفر از شهروندان بالغ بر ۳۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند. هم اکنون نیز هر ۵ متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه ۳دادسرای ناحیه ۱۸ تهران در اختیار اداره ۱۴ پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

کد خبر 4796620

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگیری سارق نیروی انتظامی سرقت خودرو شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا معلولان شهر تهران دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی نیروی انتظامی سیدابراهیم رئیسی آتش نشانی اغتشاشات ایران پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)

شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی‌های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.

به گزارش عصر ایران، پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرحج ایگزینى ثبت نام نمایند.



در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

جدول فروش به شرح زیر می‌باشد


براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک