Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بخشی از اراضی موقوفه اشتهارد به احداث مزرعه خورشیدی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در رابطه با اقدامات این اداره در راستای اشتغال‌زایی گفت: در راستای بهره وری اراضی موقوفات شهرستان اشتهارد که غالباً در اثر کم آبی و خشکسالی امکان هیچگونه کشت و زراعتی برای آن ها فراهم نمی شود به منظور رونق اقتصاد مقاومتی قصد داریم پس از انجام مطالعات امکان سنجی و توجیه اقتصادی، بخشی از اراضی موقوفه اشتهارد را به احداث مزرعه خورشیدی اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتکی افزود: احداث مزرعه خورشیدی از یک سو موجب احیا، عمران و آبادانی موقوفات و افزایش عوائد بر ترویج بهره مندی از انرژی های پاک تجدید پذیر و خورشیدی بوده و از طرفی دیگر اداره اوقاف می تواند نقشی هر چند اندک در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان ایفا کند.

او با اشاره به اینکه  اجرای کامل و تحقق این طرح نیازمند حمایت های اداری و مالی دستگاه‌های استان از جمله استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و استان  است گفت:  انرژی‌های پاک و خورشیدی می‌توانند گامی موثر در حفظ محیط زیست، تولید برق و ایجاد درآمد جهت آبادانی و عمران بقاع متبرکه باشد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه افزود: در شهرستان کرج نیز پس از اخذ مشاوره و امکان سنجی  در ۴ امامزاده کرج پس از تعامل و نشست با مدیران و مسؤولان شرکت توزیع نیروی برق و تمهید مقدمات، انعقاد قرارداد خرید تضمین برق و اتصال به شبکه انجام شد.

دشتکی گفت: پس از طی تشریفات لازم و انتخاب شرکت مجری در ۲ امامزاده قاسم (ع) و عبدالله (ع) مبادرت به نصب تجهیزات و اتصال به شبکه برق شد و در نتیجه باعث درآمدزایی و بهره مندی امامزاگان از عواید مستمر ماهیانه گردیده است.

او افزود: طراحی، اجرا و نصب تجهیزات و پنل های خورشیدی در ۲ امامزاده طاهر (ع) و محمد (ع) هم در دستور کار است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی البرز کرج بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نوری‌نژاد از اجرای پروژه کانال انتقال آب ۲۴۰ متری در اراضی زراعی در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: این پروژه با اعتبار ۵ میلیارد ریال در اراضی زراعی روستا‌های چالی و شیرجیکلا این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: به منظور اتمام این مسیر انتقال آب، برنامه ریزی برای تامین اعتبار جهت ادامه ایجاد کانال انتقال آب در دستور کار این مدیریت در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت