Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز دوم شهریور ماه سال جاری شکایتی با عنوان کلاهبرداری از طریق فروش اقساطی خودرو از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تحویل داده شد و در همین مدت زمان نیز پرونده‌های مشابه دیگری به این معاونت تحویل داده شد.

رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و طی بررسی‌های انجام شده از سوی پلیس مشخص شد که اعضای سه شرکت به بهانه فروش خودروهای اقساطی مبالغی را از تعدادی مالباخته دریافت کرده‌اند؛ اما زمانی که تاریخ تحویل خودرو فرا رسیده است خودروها را تحویل نداده‌اند و پس از تعطیل کردن دفتر شرکت متواری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه داشت تا اینکه مشخص شد اعضای این سه شرکت یکسان هستند که با انتخاب عنوان‌های مختلف و ثبت‌ آن‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.

پس از اثبات این موضوع که مجرمان در این زمینه کلاهبرداری انجام داده‌اند کارآگاهان مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند و طی چند عملیات هماهنگ هر پنج نفر از اعضای این شرکت‌ها را با مشخصات بیتا و ناهید که ۲۸ ساله بودند و حسام ۳۰ساله، حمید ۴۰ساله و حامد ۳۶ساله دستگیر و به اداه چهاردهم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند.

پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی حسام که مدیر عامل شرکت محسوب می شد، در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود به پلیس گفت که ایده این اقدام را از یکی از دوستانش گرفته که خود او در حال حاضر به جرم کلاهبرداری در زندان است. او درباره شیوه کارشان نیز گفت که از طریق درج آگاهی در سایت‌های اینترنتی واسطه فروش و با ارائه وعده فروش فوری خودرو اقساطی شهروندان را فریب می‌دادند. همچنین آن‌ها با اعلام اینکه شهروندان می‌توانند ثبت شدن شرکت‌ها را استعلام کنند، اعتماد مشتریان را جلب می‌کردند.

متهم در ادامه نیز گفت که پس از اخذ مبالغی از ۱۸ میلیون تا ۶۰میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌کرده اند اما زمانی که موعد تحویل فرا می‌رسید به بهانه‌های مختلف کار را به تعویق می‌انداختند تا جایی که مشتری به دلیل سرگردانی، از خرید خودرو منصرف می شده و کلاهبرداران با کسر درصدی از مبلغ، چک‌های مدت داری را به مشتریان خود می‌دادند. در ادامه نیز با مبلغ به دست آمده، بدهی مشتری‌های قبلی را پرداخت می‌کردیم.

این افراد به همین صورت با مبالغ دریافتی از شهروندان دیگر نیز کلاهبرداری می‌کردند اما پس از اینکه شهروندان متوجه می‌شدند از آن‌ها کلاهبرداری شده، ‌ این افراد دفتر خود را تخلیه می‌کردند و متواری می‌شدند.

  متهمان تاکنون تحت پوشش نام سه شرکت از ۸۰نفر از شهروندان بالغ بر ۳۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند. هم اکنون نیز هر ۵ متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه ۳دادسرای ناحیه ۱۸ تهران در اختیار اداره ۱۴ پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

۲۳۴۷۲۳۲ کد خبر 1330797

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نیروی انتظامی پلیس خودرو بازار خودرو باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم بوریس جانسون انتخابات مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا عراق وزارت بهداشت سینمای ایران انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت

به گزارش همشهری آنلاین، محوطه اطراف زمین چمن ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران مملو از سبدهای گل شده و قرار است یکی از بزرگترین سفره‌های افطار و تجمع‌های قرآنی در این مکان تا ساعتی دیگر برگزار شود.

توزیع ۱۵۰ هزار پک افطار برای پذیرایی از مهمانان بزرگترین محفل قرآنی ایران در ورزشگاه آزادی از جمله برنامه‌های این محفل است.

این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ ساز قرآن کریم برگزار می‌شود.

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور پایتخت

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شهروندان به منظور تسهیل در رفت و آمد از پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در اطراف ورزشگاه استفاده کرده و از توقف در اطراف ورزشگاه خودداری کنند.

سرهنگ مومنی کرد: به منظور کاهش ترافیک، سایر رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین همچون آزادراه شهید فهمیده، بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید لشگری استفاده کنند.

او ادامه داد: در این مراسم علاوه بر پارکینگ‌هایی که در ضلع شرق و غرب استادیوم آزادی وجود دارد، در سمت شمال، شرق و غرب ورزشگاه نیز پارکینگ‌هایی پیش بینی شده تا شهروندان بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را پارک و در مراسم حضور پیدا کنند.

سرهنگ مومنی اضافه کرد: همچنین شهروندان می‌توانند از شبکه حمل و نقل عمومی از جمله متروی ایستگاه ورزشگاه آزادی برای شرکت در این مراسم استفاده کنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه پارکینگ‌های متعددی در اطراف ورزشگاه پیش بینی شده همچنین شبکه حمل و نقل عمومی، وسیله نقلیه خود را در سطح و حاشیه معابر ورزشگاه آزادی پارک نکرده و در هنگام اتمام مراسم نیز از عجله و شتاب بپرهیزند و همکاری لازم را با پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر در مراسم داشته باشند.

تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای از خدمات‌رسانی این شرکت برای مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها، خبر داد.

براین اساس، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که ساعت ۱۵:۳۰ امروز در استادیوم بزرگ آزادی تهران برگزار می‌شود، با تخصیص ناوگان ویژه نسبت به جابجایی شهروندان اقدام می‌کند.

همچنین با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام شده، تعدادی مینی‌بوس در محل برگزاری مراسم مستقر خواهند شد تا نسبت به تسهیل تردد شرکت کنندگان در محدوده استادیوم اقدام کنند.

همچنین در پایان مراسم، ناوگان اتوبوسرانی، شرکت‌کنندگان را از ورزشگاه آزادی به پایانه آزادی و ایستگاه مترو مربوطه منتقل خواهند کرد.

کد خبر 840819 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شهر مدیریت شهری

دیگر خبرها

  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • سارقان سابقه‌دار در بیجار دستگیر شد
  • تقویت واحد‌های گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • تقویت واحدهای گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • تقویت واحدهای گشتی پلیس به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در نوروز
  • افزایش کشفیات از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت