Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش خوزستان با حضور بیش از یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر خوزستانی در ۱۰ رشته ورزشی عصر جمعه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.

این جشنواره در رشته‌های دو و میدانی، والیبال، ژیمناستیک، وزنه برداری، کشتی، هندبال، بسکتبال، بدمینتون، هاکی، فریزبی و تکواندو برگزار شد و دانش آموزان مستعد شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم نصیری معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: امیدوارم با برنامه ریزی کمیته استعدادیابی هیات‌های ورزشی مختلف، بتوانیم آینده ورزش خوزستان را تضمین کنیم.

او بیان داشت: حدود ۵۰۰ دانش آموز دختر و یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز پسر در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال امروز در نوبت صبح و عصر به فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی پرداختند که نفرات برجسته و مستعد شناسایی و در ادامه آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه قصد داریم در طول سال چندین دوره از این جشنواره‌ها در استان خوزستان برگزار کنیم اظهار داشت: در مرحله اول با دانش آموزان مدارس غیردولتی آغاز کردیم و جشنوار‌های بعدی را با استفاده از نیرو‌های بسیج مساجد و مدارس دیگر دنبال می‌کنیم. قصد داریم در یک سال، ۴ تا ۵ جشنواره استعدادیابی برگزار کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی کمک شایانی به معرفی رشته‌ها و از همه مهم‌تر توسعه و ارتقای ورزش همگانی دارند البته برنامه ریزی مستمر برای برگزاری مداوم این نوع برنامه‌ها باید به عنوان یک اصل پذیرفته شود.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان فعالیت همه جانبه در استان را برای توسعه ورزشی ضروری دانست و ادامه داد: استعدادیابی و ایجاد زمینه مناسب برای پیشرفت ورزشکاران بر عهده هیات‌های استانی است و در این زمینه برپایی رخداد‌های خانوادگی و انگیزه بخش اهمیت دارد.

ابراهیم نصیری با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ورزشی مانند فستیوال و جشنواره، نقش بهتری از حیث تربیتی ایفا می‌کند، اظهار داشت: چنین برنامه‌هایی نه تنها شادی و نشاط را برای فرد به همراه دارد بلکه سبب پیوند بیشتر اعضای خانواده و تشویق بیشتر مردم به ورزش می‌شود.

او با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و همچنین سبب می‌شود مردم نسبت به یکدیگر احساس رضایت داشته باشند، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید رویکرد جدی در امر ورزش همگانی داشته باشند، زیرا سلامت جسمانی و روحیه شهروندان بسیار مهم است.

نصیری با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان از جمله اقشاری بوده که انرژی و هیجان زیادی در درون خود دارند افزود: لازم است این هیجانات به شکل نهادینه و ساختارمند کنترل شود، ایجاد روحیه ورزشی و نشاط در این قشر که آینده این مرز و بوم را می‌سازند، می‌تواند موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان اخبار ورزشی ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،فرنگی کاران شیرازی برای کسب جواز حضور در المپیک به مجارستان می‌روند.
کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوشان ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد و مقرر شد در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی و در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی از فارس به رقابت‌های رنکینگ مجارستان انتخابی المپیک پاریس اعزام شوندو دروزن ۸۲ کیلوگرم هم مقرر شد در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای محمد علی گرایی شانس مجددی در این وزن اهداء شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رنکینگ مجارستان اعزام شود.
****
با کمک خیران و اعتبارات اداره استثنایی آموزش و پرورش فارس سالن ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدرسه استثنایی مرکز شهرستان بختگان با یک میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید
***
مراسم پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت با حضور کارکنان ادارات و دانش آموزان در شهرستان‌های مهر و ارسنجان برگزار شد.
****
در مسابقات کشتی آزاد نونهالان استان که در شیراز برگزار شد آرین نعمت اللهی در وزن ۵۷ کیلوگرم ومحمد حسین قزلی در وزن ۷۵ کیلوگرم از شهرستان آباده با کسب مدال طلا به مسابقات کشوری که اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود راه یافتند.
******

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است