Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود این دانه های درشت و نگران کننده در نان، از حدود ۱۰ روز پیش، سبب گلایه مندی بجنوردی ها و نانوایی های مرکز استان خراسان شمالی شده است.

مردم با گلایه های زیاد از این وضعیت خواستار رسیدگی مراجع مربوط شده اند و نانوایان هم می گویند که مشکل، در آرد تحویل گرفته از یک کارخانه تولیدی است که البته آنان را هم به درد سر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

برخی خبازان از بازگرداندن نان توسط مردم به نانوایی ها و انتقاد از وجود ناخالصی در نان گفته و می افزایند که حتی برخی از نانوایان آرد خود را به کارخانه عودت داده اند.

شنیده شد که حتی کارخانه آرد بجنورد نیز به وجود مشکل اذعان کرده، اما مشکل را نه به علت وجود سنگریزه، بلکه وجود دانه های درشت گندم در آرد عنوان کرده است.  

گلایه نانوایان

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد به خبرنگار ایرنا گفت: از ۱۰ روز گذشته، وجود ناخالصی در آردهای دریافتی از یک کارخانه آرد بجنورد، سبب بروز مشکلاتی برای نانوایان و مردم شده است.

رضا قاسمیان اظهار داشت: مردم نان های دریافت شده را به نانوایان بازگشت می دهند و آنان را به باد انتقاد می گیرند و نانوایان هم مستاصل از وجود این ناخالصی ها در آرد، در کار خود مانده اند.

مدیرعامل تعاونی نانوایان بجنورد افزود: برخی از آردهای دریافت شده مجددا به کارخانه، عودت داده شده است و اعلام کرده ایم تا باقی نانوایی ها نیز که از این واحد تولیدی، آرد گرفته اند، آنرا بازگردانند.

وی اظهار داشت: بر اساس برخی شنیده ها، توری فیلتر خط تولید کارخانه آرد، پاره شده و مسوول فنی هم متوجه آن نبوده است، از این رو ناخالصی ها به داخل آرد راه یافته است.

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، اتحادیه نانوایان و مسوولان مربوط، پیگیر این موضوع هستند.  

پیش از این، روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی، وجود شن و ماسه در آرد نانوایی‌ها را تکذیب کرده بود.

مسئول روابط عمومی این اداره‌کل اعلام کرده بود که وجود شن و ماسه در آرد نانوایی‌های بجنورد، شایعه ای بی‌اساس است و صحت ندارد.

مهدی پوریافر اظهار داشته بود: دستگاه های آسیاب آرد از چندین فیلتر برای جداسازی ذرات سنگ بهره می برند، به گونه ای که این دستگاه ها قادرند ذرات بسیار ریز شن و ماسه را نیز از آرد عبوری جدا کنند بنابر این امکان وجود هرگونه ناخالصی از جمله شن و ماسه در آرد خارج از تصور است و واقعیت ندارد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی هم در این باره گفت: این اداره کل بر کارخانه های آرد، نظارت دارد و تا کنون مشکلی در زمینه وجود سنگریزه در خروجی آنها مشاهده نشده است.  

فهیمه مهمان نواز اظهار داشت: اگر اتحادیه نانوایان از وجود ناخالصی در آرد، گلایه مند است باید به ما گزارش کند تا بررسی های لازم انجام شود و در این زمینه گزارشی به ما نرسیده است.  

مشکل از بیختن آرد بوده است 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در این باره گفت: در بررسی های انجام شده، توری فیلتر یکی از کارخانه های آرد بجنورد، پاره شده و تکه های درشت گندم با آرد مخلوط شده است.  

سیدجلال موسوی اظهار داشت: مدیران این کارخانه به وجود این مشکل پی برده و برای رفع مشکل اقدام کرده اند و اکنون، آردهای مشکل دار که بین نانوایی ها توزیع شده بود تعویض می شود.  

وی افزود: در این میان، نانوایان برای جلوگیری از بروز مشکل در پخت نان، می توانند آرد را الک کنند، البته الک کردن آرد پیش از درست کردن خمیر، شاید تکلیف نانوایان نباشد اما برای ارتقای کیفیت نان، واحدهای خبازی می توانند این اقدام را انجام دهند.

وی درباره وجود سنگریزه در آرد گفت: به هیچ عنوان امکان ندارد سنگریزه، شن یا ماسه در آرد وجود داشته باشد، گندم در مرحله بوجاری، از وجود هر چیز،  پاکسازی می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: در این کارخانه، توری در خط تولید آرد، دچار مشکل شده بود و البته مسوول فنی متوجه آن نبوده است، به علت همین مشکل، دانه های درشت گندم به آرد، راه یافته که مشکل ساز شده است.   

اکنون ۶ کارخانه آرد و یک هزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی فعال است و ماهانه به طور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه ای این استان توزیع می شود.  

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها نان و غلات بجنورد گندم نانوا کارخانه خراسان شمالی تغذیه سالم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نان و غلات بجنورد گندم نانوا کارخانه خراسان شمالی تغذیه سالم نان و غلات بجنورد گندم نانوا کارخانه خراسان شمالی تغذیه سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته

تین نیوز

رئیس اداره نگهداری راه های استان اصفهان از ارتقای کیفی سطح رویه راه های برون شهری استان اصفهان با اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری در ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی پورکاظمی رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: در قراردادهای بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت گرم اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در سال گذشته با هدف ارتقای کیفی سطح رویه راه های برون شهری استان، ۱۳۶کیلومتر اجرای روکش آسفالت گرم، ۹۷ کیلومتر روکش ماسه آسفالت و ۱۳ کیلومتر نیز روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ و اسلاری سیل اجرا شد.

پورکاظمی عنوان کرد: در شهرستان کاشان محورهای کاشان – برزک، محور قدیم کاشان – قم – مسجدالحسین، کاشان – مشهد اردهال و راه های کاشان و آران و بیدگل، مجموعا ۱۷.۹ کیلومتر روکش آسفالت گرم و ۱۴.۹ کیلومتر روکش ماسه آسفالت اجرا شد.

وی تصریح کرد: ۲۴.۵ کیلومتر روکش آسفالت گرم و ۲۱.۵ کیلومتر روکش ماسه آسفالت  نیز در محورهای آقا علی عباس، ورودی و خروجی نطنز و سایر محورهای شهرستان نطنز انجام گرفته است.

وی افزود: در محور شریانی پلیس راه شاهین شهر - دهق گلپایگان تا انتهای حوزه استحفاظی و برگشت و همچنین محور شاهین شهر- میمه- برخوار در حوزه شهرستان شاهین شهر هم ۴۱.۵  کیلومتر روکش آسفالت گرم و ۳۳ کیلومتر روکش ماسه آسفالت اجرا شده است.

پورکاظمی با اشاره به ارتقای کیفی سطح رویه راه های شهرستان اردستان نیز بیان کرد: در محور زواره – شهراب و دیگر راههای فرعی و روستایی شهرستان اردستان، ۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم و ۵ کیلومتر روکش ماسه آسفالت  و ۷ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ و اسلاری سیل صورت گرفته است.

رئیس اداره نگهداری راه های استان اصفهان خاطر نشان کرد: در شهرستان برخوار محور حبیب آباد- ورتون و راه های فرعی شهرستان برخوار - شاهین شهر - میمه (حد فاصل حبیب آباد - شاپور آباد - دولت آباد)، مجموعا ۱۲.۷ کیلومتر روکش آسفالت گرم و ۸.۵ کیلومتر روکش ماسه آسفالت اجرا شد.

پورکاظمی درخصوص اجرای  بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت در شهرستان های اصفهان، لنجان، سمیرم، چادگان تشریح کرد: در محورهای اصفهان، کوهپایه، هرند، جرقویه، ورزنه ۱۲ کیلومتر آسفالت گرم و ۵ کیلومتر ماسه آسفالت، در راه های شهرستان فلاورجان ۷ کیلومتر آسفالت گرم و ۲.۵ کیلومتر ماسه آسفالت، در شهرستان سمیرم ۸ کیلومتر آسفالت گرم و ۴ کیلومتر ماسه آسفالت و در شهرستان چادگان ۴.۲ کیلومتر آسفالت گرم و ۳ کیلومتر ماسه آسفالت انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای لکه گیری و روکش آسفالت میکروسرفیسینگ در ۶ کیلومتر از سطح راه های فرعی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: در سال گذشته اجرای هر کیلومتر آسفالت گرم با هزینه ای  بالغ بر ۲۵ میلیارد  ریال، ماسه آسفالت با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ ویا اسلاری سیل نیز بصورت متوسط  با ۱۵میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

پورکاظمی بیان کرد: اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در عملیات نگهداری جاری راه های فرعی سطح استان هم ۲۰۲ کیلومتر لکه گیری طولی و ۲۳هزار و ۲۹۳ متر مربع لکه گیری مقطعی، ۳۹ کیلومتر درزگیری، هزار و ۵۹۰ تن پرکردن چاله، هزار و ۹۰ کیلومتر لایروبی و اصلاح کانال هدایت آب، ۶۸۵ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، ۱۰ کیلومتر تیغ زنی و تسطیح جاده های شنی، ۵۶۵ کیلومتر شانه سازی، ۱۰ کیلومتر ریزش برداری و ۹ کیلومتر بهسازی مسیر انجام داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!
  • تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌کود اوره‌مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی