Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه علی‌رغم گزارش اخیر سازمان ملل متحد بار دیگر ایران را به دست داشتن در حمله ماه سپتامبر به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کرد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم آنکه سازمان ملل متحد چند روز پیش ادعاهای آمریکا و سعودی درباره دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفت سعودی را تأیید نکرد، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بار دیگر ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: هر چه سعودی‌ها و حامیانشان رشته بودند، پنبه شد

محققان سازمان ملل متحد که برای تحقیق درباره حملات پهپادی و موشکی به تأسیسات شرکت نفت «آرامکو» در ماه سپتامبر روانه عربستان سعودی شده‌اند چند روز پیش در گزارشی تصریح کردند نمی‌توانند ادعاهای واشنگتن و ریاض مبنی بر اینکه ایران عامل این حملات بوده را تأیید کنند. 

با این وجود، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه در نشستی در اندیشکده «شورای روابط خارجی» بار دیگر مدعی شده ایران در حمله به تأسیسات نفت سعودی در ماه سپتامبر دست داشته است.  

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین مارک اسپر آمریکا آرامکو شرکت آرامکو متهم حمله مشرق ریاض واشنگتن امریکا سعودی سازمان ملل متحد سازمان ملل سازمان ملل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پس‌لرزه‌های عملیات غرورانگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز طی عملیات «وعده صادق» همچنان در محافل نظامی و خبری دشمنان ادامه دارد.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی رسانه‌ای از ادامه رایزنی‌های مقامات وزارت دفاع آمریکا با سران صهیونیستی درباره لزوم کاهش تنش پس از عملیات نظامی ایران ضد اهدافی در اسرائیل خبر داد.

سخنگوی پنتاگون درباره قدرت عملیات نظامی ایران در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق اذعان کرد که اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رایزنی‌های گسترده وزیر دفاع آمریکا با شماری از همتایان خود در سطح منطقه غرب آسیا و جهان گفت: آمریکا به دنبال کاهش تنش منطقه‌ای و جلوگیری از درگیری در مقیاس گسترده است.

گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله (ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

دیگر خبرها

  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم)
  • دفاع ایران قدرت امپریالیستی غرب را پوچ کرد
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو