Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسوشیتدپرس در گزارشی به موضوع مسلح کردن معلمان در مدارس آمریکا پرداخته و نوشته است وقوع تیراندازی‌های تصادفی و آموزش ندیدن معلمان برای استفاده صحیح از سلاح باعث شده تا به ناامنی‎ها دامن زده شود.

به گزارش مشرق، خشونت‌های تسلیحاتی و تیراندازی‌های جمعی و مرگباری که دامن جامعه آمریکا را گرفتار کرده باعث شده تا مقام‎های این کشور در جست‎وجوی راهی برای مقابله با این نوع از حوادث باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: مهم‎ترین نگرانی جوانان در آمریکا تیراندازی در شرق آمریکا +فیلم

برخی بر این باورند که شهروندان آمریکایی باید برای حفاظت از جان خود سلاح گرم حمل کنند از جمله معلمان.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ماه آوریل گفت، " تنها راه آنکه بتوانیم جلوی یک آدم بد مسلح را بگیریم آن است که آدم خوب مسلح را در مقابلش قرار بدهیم؛ چی کسی بهتر از معلمان می‌توانند از فرزندان ما محافظت کنند؟ ".

در حال حاضر ایالت‎های بسیاری به معلمان اجازه حمل سلاح در کلاس داده‎اند.

اما این در حالی است که نگاهی دقیق‌تر به این موضوع نشان می‌دهد که تیراندازی‌های غیرعمدی از سوی ماموران اجرای قانون در آمریکا که مسئولان مدارس هم در بر می‌گیرد، این تردید را به وجود می‌آورد که آیا سلاح بیشتر و مسلح کردن مجریان قانون می‌تواند امنیت بیشتر دانش آموزان را تامین کند یا خیر.

تحقیقات آسوشیتدپرس نشان می‎دهد که تیراندازی‌های تصادفی در هر سال در سازمان‌های بزرگ و کوچک اجرای قانون آمریکا رخ می‌دهد. بررسی سوابق عمومی و گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۲، هزار و ۴۲۲ مورد تیراندازی ناخواسته توسط افسران در ۲۵۸ اداره رخ داده است؛ ۲۲ مورد از حوادث تیراندازی‌های ناخواسته در مدارس و یا دانشگاه‌ها به ثبت رسیده است.

طبق اعلام انجمن ملی مدارس آمریکا، حداقل ۹ ایالت آمریکا قانونی را تصویب کرده‎اند که بر اساس آن به کارمندان امکان حمل سلاح گرم در مدارس مقاطع ابتدایی و راهنمایی را می‌دهند.
 
به گفته سخنگوی این انجمن، ۱۹ ایالت اجازه می‌دهند هر فردی که مسئولان مدارس به او مجوز می‌دهد اجازه دارد در مدارس مسلح شود.

به گفته کارشناسان، مسلح شدن معلمان در مدارس آمریکا مستلزم آموزش‌های مداوم برای استفاده صحیح معلمان و مسئولان مدارس از سلاح است، اما این در حالی است که حتی بسیاری از ماموران اجرای قانون و معلمان این آموزش را نمی‌بینند.

مدیر برنامه استفاده از سلاح گرم در مدارس آمریکا می‌گوید، "این تفکر که افراد در مدت کوتاهی می‌توانند مهارت استفاده صحیح از سلاح را کسب کنند کاملاً پوچ و بی معناست."

به گفته وی، بیشتر افرادی که با خود سلاح حمل می‌کنند که ماموران اجرای قانون هم شامل آن‌ها می‌شود زمان کافی را برای گذراندن آموزش‌های لازم برای استفاده از سلاح اختصاص نمی‌دهند تا در قبال آن مسئولیت پذیر باشند.

نتایج یک گزارش نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۲۰۰ معلم در آمریکا طبق قانون باید به سلاح گرم مسلح می‎شدند که ۸۰ درصد از آنها به شدت با این قانون مخالفت کردند.

علاوه بر آن، انجمن ملی آموزش، بزرگ‌ترین اتحادیه معلمان آمریکا، در یک نظرسنجی از هزار عضو این انجمن پرسیذه که آیا آنان تمایل به حمل سلاح در مدارس دارند یا خیر، که ۸۲ درصد پاسخ منفی دادند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین ترامپ حمله مسلحانه آمریکا آسوشیتد پرس دونالد ترامپ مشرق قانون آسوشیتدپرس امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد

ایسنا/گیلان با کشف بقایای گوشت و لاشه یک عدد بز کوهی در شهرستان رودبار، شکارچی متخلف رودباری پس از ساعت‌ها بررسی نامحسوس ماموران و اخذ حکم ورود به منزل از سوی دادستانی دستگیر شد.

علی فرهی تکرمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار امروز ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف و ضبط سلاح و لاشه بز از شکارچی رودباری، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری پلیس اطلاعات نیروی انتظامی بر اساس گزارشات مردمی متوجه نگهداری سلاح غیر مجاز و مهمات توسط شکارچی غیر مجاز در منطقه علی آباد شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: پس از ساعت‌ها بررسی نامحسوس ماموران و اخذ حکم ورود از سوی دادستانی به منزل وی موفق به دستگیری متخلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار گفت: از شکارچیان غیرمجاز، بقایای گوشت و لاشه یک عدد بز کوهی، یک قبضه سلاح گلوله زنی، و یک قبضه سلاح ساچمه زنی و مقادیر زیادی مهمات کشف شد. فرهی تصریح کرد: شکارچیان پس از صورتجلسه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرهی با تقدیر از مقام قضایی شهرستان و پرسنل نیروی انتظامی و یگان حفاظت از مردم خواست هر گونه‌ شکار سلاح غیرمجاز را به اداره محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • دستگیری عامل تیراندازی در گرمسار
  • اتفاقی نادر در مسابقات تیراندازی برزیل/ سلاح جدید فاطمه امینی دچار نقص شد
  • وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • قدردانی معلمان و دانش‌آموزان از نیروهای مسلح
  • دستگیری سارق مسلح سوپر مارکت
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند