Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خریداران نفت در آوریل متوجه شدند نفت خام روسیه به کلراید اورگانیک آلوده است که ماده شیمیایی مورد استفاده برای استخراج نفت است که به تجهیزات پالایش آسیب می‌زند. میزان زیاد این ماده در خطوط لوله نه تنها برای تجهیزات پالایشگاهی خطرناک است و باعث خوردگی و نابودی تجهیزات پالایش می‌شود بلکه برای افرادی که در معرض آن قرار می‌گیرند نیز مضر است و این ماده در دمای بالا گاز سمی تولید می‌کند که شبیه گاز مورد استفاده در جنگ جهانی اول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانیل اوباژتک، مدیرعامل شرکت PKN Orlen در توییتر اعلام کرد این شرکت خواستار جبران خسارت مربوط به فرآوری نفت آلوده، حفاظت از تاسیسات و خرید بیشتر نفت خام شده است. وی گفت: ما مصمم هستیم همه خسارت مربوط به هزینه هایی که متحمل شده ایم را دریافت کنیم.

شرکت PERN که اپراتور خط لوله دولتی لهستان است واردات نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا را پس از کشف آلودگی نفت متوقف کرد و جریان نفت در ژوئن تا حدودی ازسرگرفته شد. در این بین لهستان برای جبران توقف واردات از خط لوله دروژبا، منابع تامین نفت خود را متنوع کرد.

پالایشگاه‌های لهستان در سه ماهه دوم امسال واردات نفت از عربستان سعودی را افزایش دادند که به دومین صادرکننده نفت به این کشور پس از روسیه تبدیل شد و همزمان، واردات نفت لهستان از روسیه ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خط لوله ترانس‌نفت روسیه در نوامبر اعلام کرد ۲۳ میلیارد روبل (۳۶۰.۳۱ میلیون دلار) برای جبران خسارت مربوط به نفت آلوده اختصاص داده است.

بلاروس هم به دنبال دریافت حدود ۷۰ میلیون دلار خسارت به دلیل مختل شدن جریان نفت به دلیل آلودگی نفت روسیه است. ولادیمیر سماشکو، سفیر بلاروس در مسکو هفته جاری اعلام کرد مسئله جبران خسارت از سوی روسای جمهور دو کشور در مذاکرات سوچی مورد بحث قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صادرات نفت آلوده روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، این سامانه از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار قطعه بلیت به ارزش ۵۹ میلیارد تومان فروخته است که «بی‌بدن» و «تمساح خونی» به ترتیب در رده پر فروش‌ترین فیلم‌های فروردین امسال قرار می‌گیرند.

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» با در اختیار داشتن نزدیک به ۹۰ درصد از سهم بازار فروش بلیت سینما، تاکنون ۲۵ میلیون خرید موفق و فروش بیش از ۶۵ میلیون قطعه بلیت را برای خود ثبت کرده است.

دیگر خبرها

  • مشتریان سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • سرنوشت تلخ لوکادیا در اسپانیا | همه چیز عوض شد
  • دلتنگی کاپیتان سابق و تیم ملی والیبال به پایان رسید
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه
  • گلایه برخی از مشتریان اسنپ کارفیکس از تاخیر در صدور مدارک موتورسیکلت
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد