Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرات‌کنندگان در سئول تصاویر سفیر آمریکا را تخریب کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان عصبانی از سیاست‌های آمریکا در قبال کره جنوبی امروز جمعه مقابل سفارت آمریکا در سئول تجمع کردند. 

پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته معترضان در اعتراض به سیاست‌های  «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار پرداخت هزینه‌های بیشتری از سوی کره جنوبی بابت حمایت‌های نظامی شده، تصاویر سفیر که روی دیوار سفارتخانه نصب شده بود را از بین بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محل اقامت «هری هریس»، سفیر آمریکا در کره جنوبی در ماه‌های گذشته به یکی از مکان‌های تجمع‌های اعتراضی تبدیل شده است. 

به نوشته ان‌بی‌سی، معترضان در بیرون سفارتخانه شعار داده‌اند: «هریس برو بیرون! ما مستعمره آمریکا نیستیم. ما دستگاه خودپرداز نیستیم.» 

پلیس کره جنوبی حدود دو ماه پیش هم اعلام کرد ۱۹ دانشجوی معترض به سیاست‌های دولت آمریکا که وارد محل اقامت سفیر این کشور در سئول شده بودند را بازداشت کرده است.  

«سی‌بی‌اس» نوشته دانشجویان با استفاده از نرده‌بان از دیوار محل اقامت سفیر بالا رفته‌اند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده بود و از «هری هریس»، سفیر آمریکا می‌خواست «این کشور را ترک کند.»

یک دانشجو فریاد می‌زد: «کاری که آمریکا انجام داده کشتار، تجاوز و مسموم کردن کشور ما بوده. آنها زندگی مردم ما را تهدید می‌کنند.»

دولت آمریکا هزینه‌های دفاعی مربوط به ۲۸۵۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را به شدت افزایش داده است. در ماه فوریه، کره جنوبی با پرداخت ۸۸۰ میلیون دلار برای حضور این نیروها در کشور موافقت کرد که معادل ۸.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ بود. آمریکا و کره جنوبی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در این خصوص برگزار کنند. 

«هری هریس» سفیر آمریکا در سئول در اعتراضات مهرماه از پلیس کره جنوبی بابت دستگیری دانشجویان معترضی که قصد ورود به محل اقامت او داشتند تشکر کرد و نوشت که گربه‌هایش سالم هستند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، معترضان حامی فلسطین از روز چهارشنبه تظاهراتی را در محل دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک از جمله با تشکیل کمپی از چادرها در محوطه این دانشگاه به اجرا گذاشتند که روز جمعه با سرکوب توسط نیروهای پلیس و دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان که در حمایت از فلسطینی‌ها شعار می‌دادند، مواجه شد.

شبکه فاکس نیوز گزارش داد فعالان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ییل نیز در اقدامی مشابه با دانشگاه کلمبیا، یک کمپ را تشکیل داده و نام آن را با کار گذاشتن یک بنر «منطقه آزاد شد» گذاشتند.

به گزارش ایسنا، ویدیویی از اعتراضات برگزار شده در روز شنبه در دانشگاه ییل انتشار یافته که در آن گروهی از دانشجویان بنری حاوی عبارت «منطقه آزاد شده» را در مقابل تجمعی از دانشجویان معترض کار گذاشتند.

معترضان چند بنر دیگر را حاوی شعارهای دیگری در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند که از جمله روی آنها نوشته شده بود: «سرمایه‌گذاری در نسل‌کشی را متوقف کنید»، «دانشگاه ییل همدست است» و «نسل‌کشی را متوقف کنید».

در چند ویدیوی دیگر از این تظاهرات معترضان در محوطه دانشگاه راهپیمایی برگزار کرده و علامت‌هایی را به دست گرفته و شعار «زنده باد آزادی، مرگ بر اشغالگری» و «شرم بر شما» و «فلسطین را آزاد کنید» سر می‌دهند. در ویدیوهای دیگر عده‌ای دیگر از معترضان در حال برپا کردن چادر و کوبیدن به طبل دیده می‌شوند.

به نوشته «فاکس نیوز»، ویلیام جاکوبسن، استاد حقوق دانشگاه کورنل گفت اعتراضات در دانشگاه‌های ییل و کلمبیا که متعلق به یک اتحادیه از دانشگاه‌های خصوصی مشهور به اتحادیه آیوی هستند مشابه با جنبش ضدسرمایه‌داری اشغال وال استریت است که در سال ۲۰۱۱ به راه افتاد. در جریان اعتراضات جنبش اشغال وال استریت، معترضان با برپایی کمپی از چادرها در پارک زاکوتی در منطقه مالی نیویورک علیه نابرابری اقتصادی، طمع شرکت‌ها و نفوذ پول بر سیاست تظاهرات کردند.

جاکوبسن خاطرنشان کرد: «در واقع موضوع هر دو جنبش اعتراضی یکی است. منظور من این است که این هم مثل یک جنبش ضدسرمایه‌داری است. مساله درباره جنبشی برای متحول کردن جامعه ما است. اساسا من فکر می‌کنم یک پدیده مشابه حالا اسرائیل را به عنوان موضوع نفرت انگیز به جای بازار بورس وال استریت یا چیزهای دیگر نشانه گرفته است.»

اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا 2 روز بعد از آنکه ماموران پلیس نیویورک با حمله به کمپ آنها دست کم ۱۰۸ تن از معترضان را به دلیل خودداری از ترک این کمپ دستگیر کردند همچنان ادامه یافته است.

شنبه شب نیز حدود ۵۰۰ تن از معترضان تظاهرات در دانشگاه کلمبیا را ادامه دادند.

در اعتراضات روز پنجشنبه دختر ایلهان عمر، نماینده فلسطینی تبار حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بین معترضان بازداشت شده بود.

این اعتراضات در شرایطی برگزار می‌شود که شش ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد و بیش از ۳4 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر زخمی شدند و اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اکنون نه‌تنها چشم‌اندازی برای آتش‌بس دیده نمی‌شود، بلکه اخباری از تدارکات صهیونیست‌ها برای حمله به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه که میزان ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی است، به گوش می‌رسد.

برخی از اساتید دانشگاه کلمبیا هم حمایت علنی خود را از فلسطین و جنبش مقاومت اعلام کرده‌اند که همین مورد تنش‌هایی را ایجاد کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897925

دیگر خبرها

  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • وام ۲.۱ میلیارد دلاری کره جنوبی به اوکراین