Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ برتر وزنه‌برداری هفته‌های اول و دوم خود را پشت سر گذاشت، اما وجود کمبود‌های اساسی، تفاوتی آشکار میان این لیگ با دیگر رشته‌های ورزشی ایجاد کرده است. حضور نداشتن برخی از چهر‌های شاخص وزنه‌برداری، برگزاری مسابقات با حضور حداقلی تماشاگران و منظم نبودن برنامه‌ بازی‌های لیگ از مواردی است که در هفته دوم لیگ مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته یکی از نکات مثبت لیگ امسال حضور بهداد سلیمی در قامت سرمربی است. سلیمی، دارنده مدال طلای دسته فوق سنگین المپیک لندن، به تازگی کلاس‌های مربیگری خود را در مجارستان به پایان رسانده و با قبول هدایت تیم وزنه‌برداری بازار بزرگ ایران، اولین روز‌های مربیگری را سپری می‌کند. در این دوره از مسابقات لیگ، چهره‌های نامداری همچون کیانوش رستمی و بسیاری از دیگر ملی‌پوشان نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: رستمی زیر نظر سلیمی در جایگاه نخست ایستاد

اما نکته دیگر، غیبت وزنه‌بردارانی مثل سهراب مرادی، علی هاشمی و حتی سعید علی‌حسینی است. هر چند علی‌حسینی با تیم ایران مال قرارداد خود را برای لیگ امسال امضا کرده بود، اما پس از خداحافظی رسمی‌اش از دنیای حرفه‌ای، حاضر به ادامه همکاری با تیم باشگاهی خود نشد.

تراکم مسابقات لیگ به دلیل انتخابات فدراسیون

محسن جلیلی، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره بی‌نظمی که در برنامه‌ریزی مسابقات وجود دارد، اظهار داشت: مشکلی که امسال در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ وجود داشت، بحث انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری بود. به دلیل انتخاباتی که در تاریخ ۱۶ تیر برگزار می‌شد، مجبور بودیم برگزاری لیگ را به بعد از این تاریخ موکول کنیم. همین مسئله، باعث تراکم همه مسابقات وزنه‌برداری در ۶ ماهه دوم سال شد.

تاریخ برگزاری مسابقات لیگ وابسته به بازی‌‌های بین‌المللی است

جلیلی ادامه داد: تاریخ مسابقات داخلی، وابستگی دیگری هم به مسابقات برون‌مرزی دارد. در بسیاری از موارد، تاریخ این مسابقات نیز خیلی دیر مشخص می‌شود. مسابقات بین‌المللی نعیم سلیمان اغلو ترکیه، قطرکاپ، جام بین المللی فجر و جوانان جهان مسابقاتی بودند که تا همین یکی-دو ماه پیش، تاریخ‌شان را نمی‌دانستیم. مجبوریم برای حضور داشتن وزنه‌برداران ملی‌پوش، تاریخ برگزاری لیگ را با این مسابقات تنظیم کنیم.

اهیمت بالای پوشش رسانه‌ای در تعیین میزبان مسابقات لیگ

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه‌برداری درمورد حضور نداشتن تماشاگران در محل سالن محل برگزاری مسابقات هفته دوم لیگ، تصریح کرد: مثل سال‌های گذشته می‌توانیم مسابقات لیگ را به شهرستان‌ها منتقل کنیم تا استقبال و حضور تماشاگران بیشتر شود؛ اما در این صورت، بحث پوشش رسانه‌ای به مشکل می‌خورد. پوشش رسانه‌ای برای ما اهیمت بالایی دارد. تا لیگ دیده نشود، باشگاه‌ها برای سیرمایه‌گذاری در این مسابقات پا پیش نمی‌گذارند.

قرارداد وزنه‌برداران، یک‌دهم فوتبالیست‌ها

او با اشاره به حضور چند باشگاه جدید در لیگ وزنه‌برداری، خاطرنشان کرد: لیگ وزنه‌برداری نسبت به سایر رشته‌ها از نظر بضاعت مالی، پایین‌تر است. هدف این است تا باشگاه‌هایی پا به لیگ بگذارند، تا منفعت مالی برای ورزشکاران و ملی‌پوشان داشته باشند. قهرمان المپیک در رشته وزنه‌برداری، یک‌دهم یک فوتبالیست نیز قرارداد نمی‌بندد. ۲ باشگاه بیمه رازی (بازار بزرگ ایران) و دانشگاه آزاد به لیگ وزنه‌برداری اضافه شدند و رقابت را در این مسابقات بالاتر برده‌اند.

بیشتر بخوانید: چترایی: لیگ خوبی در وزنه‌برداری نداریم و اگر مبلغ قرارداد‌ها را بگوییم کسی باور نمی‌کند/ قول مدال در تایلند را نمی‌دهم

حضور حداقلی تماشاگران در مسابقات لیگ

جلیلی درخصوص حضور حداقلی تماشاگران در مسابقات هفته دوم لیگ، تصریح کرد: این موضوع را قبول دارم و شاید از بدشانسی ماست که سالن وزنه‌برداری آزادی از مرکز شهر، فاصله دارد.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه‌برداری درمورد زمان برگزاری هفته سوم لیگ گفت: بعد از برگزاری مسابقات جام بین‌المللی فجر در تاریخ ۱۶ بهمن، به دنبال برگزاری هفته سوم لیگ هستیم.

نتایج ملی‌پوشان در مسابقات برون‌مرزی در لیگ نیز محاسبه می‌شود

او درمورد اینکه در برخی از هفته‌های لیگ، رکورد ملی‌پوشان همان نتیجه به دست آمده در مسابقات بین‌المللی محاسبه می‌شود بیان کرد: این مورد در آیین‌نامه وجود دارد. وزنه‌برداری با دیگر رشته‌ها تفاوت دارد و سنگین‌تر است. از لحاظ استاندارد، کار درستی نیست که یک وزنه‌بردار در یک ماه، ۲ یا ۳ بار به صورت سنگین وزنه بزند. ملی‌پوشان برای ما در اولویت هستند و نمی‌خواهیم که آن‌ها دچار آسیب‌دیدگی شوند. در هفته‌هایی که برنامه بازی‌ها با مسابقات برون‌مرزی تداخل دارد، نتایج مسابقات بین‌المللی را برای ملی‌پوان در نظر می‌گیریم.

با پایان یافتن این هفته از مسابقات لیگ، دور جدید تمرینات تیم ملی ‌وزنه‌برداری در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده و کیانوش رستمی، ایوب موسوی و علی میری راهی دوحه قطر خواهند شد تا در ششمین دوره از بازی‌های بین المللی قطرکاپ که از سری مسابقات انتخابی المپیک توکیو نیز محسوب می‌شود، شرکت کنند. هفته سوم لیگ امسال هم پس از بازی‌های بین‌المللی جام فجر که از  ۱۲ تا ۱۶ بهمن برگزار می‌شود، پیگیری خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در خصوص بررسی حواشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر آقایان باحضور جواد داوری رئیس فدارسیون بسکتبال برگزار شد.   تصمیمات اخذ شده در این نشست به شرح زیر است:   در صورت ایجاد هرگونه بی‌نظمی، توهین و پرتاب اشیا توسط تماشاگران تیم میزبان که موجب اختلال در نظم برگزاری مسابقات شود، بازی متوقف خواهد شد. در صورت تکرار، تیم میزبان موظف به تخلیه تماشاگران توسط یگان ویژه در کمترین زمان ممکن است. در صورت امتناع، با تصمیم سرداور، ناظر و نماینده فدراسیون نتیجه بازی ۲۰ بر صفر به سود تیم حریف اعلام و باخت فنی اعمال خواهد شد.   در خصوص ادامه میزبانی تیم متخلف و حضور تماشاگران، کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ باتوجه به محدودیت زمانی تا تشکیل کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.   همچنین درصورت رفتار تحریک‌کننده کادر فنی و بازیکنان علیه تماشاگران یا تیم حریف، با تشکیل کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در پایان بازی فرد خاطی محروم و پرونده او به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.   شایان ذکر است، حضور یگان ویژه در تمامی بازی‌ها الزامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ملوان از سپاهان مخفی شد
  • رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان!
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • دلیل غیبت ناگهانی یک ستاره در ترکیب سپاهان 
  • دلیل غیبت ناگهانی یک ستاره در ترکیب سپاهان
  • هشدار فدراسیون بسکتبال به متخلفان احتمالی در لیگ برتر
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال