Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور الجزایر پس از پیروزی در انتخابات این کشور از آمادگی خود برای گفت‌وگوی جدی با مخالفانی گفت که انتخابات را تحریم کرده‌اند و از اعتراضات خیابانی دست نکشیده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور جدید الجزایر در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات این کشور گفت که به منظور گفت‌‌وگوی جدی و خدمت به منافع کشورش دستان خود را به سمت معترضان دراز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، عبدالمجید با تاکید بر اینکه می‌خواهد بدون تبعیض، به حاشیه راندن، محروم و منزوی کردن  عده‌ای کار کند، گفت که به دنبال یکپارچگی و اتحاد الجزایری‌ها است.

رئیس جمهور الجزایر گفت که فرآیند انتخابات این کشور را به مسیر اعمال مشروعیت بازگرداند.

وی گفت که می‌خواهد جمهوری جدید الجزایر را بسازد و جوانان الجزایری را در حیات سیاسی و اقتصادی جذب کند.

عبدالمجید گفت: ما پای قول‌هایی که به جوانان داده‌ایم ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور الجزایر گفت: هیچ قطره خونی در جریان اعتراضات ریخته نشده است علیرغم اینکه برنامه‌هایی برای نابودی کشور و نظام الجزایر وجود داشت.

کمیته مستقل انتخابات الجزایر امروز جمعه اعلام کرد که براساس شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، «عبدالمجید تبون» نخست وزیر اسبق این کشور پیروز انتخابات شده است. تبون ۵۸.۱۵ درصد آرا را کسب کرده است.

رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزایر اعلام کرد که میزان مشارکت در این انتخابات ۳۹.۸۳ درصد بوده است.

برای نخستین بار در الجزایر کمیته مستقل انتخابات به جای وزارت کشور،  بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نظارت کرد.

انتخابات الجزایر در حالی برگزار شد که برخی مناطق این کشور از جمله شهر الجزیره پایتخت و استان‌های قسنطینه، تیزی در اعتراض به انتخابات شاهد برگزاری تظاهرات است. معترضان خواهان کناره‌گیری مقام های حکومت سابق بوتفلیقه از صحنه قدرت در الجزایر هستند و معتقدند که هیچ یک از نامزدها قادر نیستند به تسلط ارتش بر نظام سیاسی پایان بدهند.

انتخابات الجزایر هشت ماه پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه که به اجبار و تحت فشار مردمی پس از بیست سال حکومت بر این کشور بود، برگزار شد. معترضان که خواستار پاکسازی کامل سیستم سیاسی در این کشور هستند انتخابات را تحریم کردند، زیرا همه نامزدهای شرکت کننده در انتخابات از چهره‌های رژیم سابق بوتفلیقه هستند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: الجزایر رئیس جمهور گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم

احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز سفر به جنوب سیستان و بلوچستان با ساکنان منازل سیل‌زده کنارک گفت‌وگو کرد؛ مشکل اصلی این محلات بالا آمدن مجدد سیلاب از زمین پس از تخلیه آب عنوان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز سفر به جنوب سیستان و بلوچستان با ساکنان منازل سیل‌زده کنارک گفت‌وگو کرد. مشکل اصلی این محلات بالا آمدن مجدد سیلاب از زمین پس از تخلیه آب عنوان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم