Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری یادواره ۷۲ شهید منطقه زیلایی بویراحمد، کتاب «سلحشوران دیار ما»، یادنامه شهدای این منطقه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، این کتاب حاوی وصیت نامه شهدا و نقش منطقه زیلایی در دوران دفاع مقدس بوده، که به همت یکی از رزمندگان این منطقه «کاکاجان ایموری نژاد» و به قلم مظفری، اهتمام عباسی مسئول انتشارات فتح دنا تهیه و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ «ایمان خردمند» هدف از این کار را تهیه و تدوین نقشه هر منطقه در دوران دفاع مقدس، نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل آینده، آگاهی نسل فعلی سپاه و بسیج از دوران دفاع مقدس، ساماندهی آثار شهدا، استفاده صحیح  از عملکرد رزمندگان برای الگو دهی به نسل جوان و گسترش فرهنگ هشت سال دفاع مقدس دانست.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایثار، شهادت، معنویت و از خودگذشتگی، تدوین فرهنگ ولایت پذیری، ولایت مداری رزمندگان برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار تخصصی و حرفه ای در خصوص ارزش های دفاع مقدس باید انجام شود.

 

وی اظهار داشت: در خصوص ادبیات دفاع مقدس مقام معظم رهبری فرمودند: «باید در این زمینه تلاش خود را برای ثبت و ضبط چند برابر کنید، این کاری است ارزشمند، هدیه به مادران این منطقه امیدواریم ذخیره ای برای آخرت همه ما باشد».


رئیس ستاد کنگره شهدای کهکیلویه و بویر احمد گفت: از ابتدای سال ۹۸ موضوعی که در دستور کار مرکز آثار دفاع مقدس قرار گرفت، تدوین نقشه شهرستان در دوران دفاع مقدس است.

 

خردمند گفت: از همه رزمندگان، خانواده معظم شهدا و هر فردی که در حوزه پشتیبانی و نظامی در دوران دفاع مقدس نقشی داشتند، دعوت می کنیم تا با مراجعه به نویسندگانی که در سطح هر شهرستان مشخص شده، خاطرات و نقش خود را در دوران دفاع مقدس بیان کنند.

 

وی با بیان اینکه این خاطرات در یک کتاب تدوین و آماده انتشار می شود، گفت: خاطراتی که جمع آوری می شوند، ثبت و ضبط و در دوره های بعد تقدیم به جامعه ایثارگری استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز سامانه فهما نماز جمعه کانون های مساجد خطبه نماز جمعه نماز بودجه ستاد کنگره شهدا زیلایی رزمندگان یادواره شهدا دفاع مقدس رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج و درد دوران مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید جانباز از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا (علیه السلام)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

«ابوالفضل لطیف زاده» در هشتم فروردین‌ماه ۱۳۴۳ در شهر دامغان چشم به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در تاریخ بیست و نهم تیرماه سال ۱۳۶۱ در پاسگاه زید عراق از ناحیه نخاع مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از ۴۲ سال تحمل رنج و درد ناشی از جراحات جنگ در ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به درجه رفیع شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

دیگر خبرها

  • بازگشت شکارچیان ماه به منطقه هور
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد