Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:24:30 GMT

میزان مصرف استامینوفن در کودکان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۴۹۷۷

میزان مصرف استامینوفن در کودکان

سیدعلی فاطمی متخصص فارماکولوژی و نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره داروی  استامینوفن اظهار کرد: استامینوفن دارویی مؤثر و کم‌عارضه برای تسکین درد و تب از دروان نوزادی تا بزرگسالی است. انواع این دارو را می‌توان بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: اگر دوز مصرفی داروی استامینوفن به درستی تنظیم نشود، علاوه بر اینکه اثربخشی لازم را ندارد، می‌تواند عوارض کبدی خطرناکی را هم برای فرد ایجاد کند، بنابراین پزشکان جهت تجویز این دارو برای کودکان عواملی مانند سن و وزن را در نظر می‌گیرند.

فاطمی افزود: امروزه اشکال دارویی متنوعی از استامینوفن (قطره، محلول خوراکی، سوسپانسیون، قرص جویدنی و معمولی، شیاف و آمپول) در داروخانه‌ها وجود دارند که این تنوع گاهی اوقات انتخاب فرآورده و تعیین دوز مناسب را دشوار می‌کند.

بیشتر بخوانید: سقف مجاز مصرف" استامینوفن" برای شما چقدر است؟

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تأکید کرد: پزشک و داروساز برای تنظیم (Dosage) مقدار مصرفی دارو عوامل مختلفی مانند سن و وزن کودک، نوع قطره چکان و پیمانه کارخانه را در نظر می‌گیرند.

میزان مصرفی داروی استامینوفن برای کودکان کمتر از یک سال

او تصریح کرد: از بین اشکال دارویی مختلف استامینوفن، قطره برای کودکان زیر یک سال مناسب است؛ کودکان کمتر از سه ماه باید هر چهار تا شش ساعت یکبار ۱۰ قطره از استامینوفن و کودکان بین سه ماه تا یک سال باید ۲۰ قطره از این دارو را مصرف کنند.

میزان مصرف داروی استامینوفن برای کودکان یک تا دو سال

فاطمی گفت: برای کودکان یک تا ۲ سال از بین اشکال داروی مختلف استامینوفن، شربت پیشنهاد می‌شود؛ این کودکان باید یک قاشق مرباخوری شربت (محلول یا سوسپانسیون ۱۲۰ میلی‌گرم در پنج میلی‌لیتر) در شرایط عادی  استفاده کنند و برای وقتی که به حالت تهوع دچار هستند یک شیاف مخصوص کودکان هر  چهار تا شش ساعت یکبار مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز مصرف قرص سرماخوردگی/ آیا استامینوفن بی‌ضرر است؟

میزان مصرف داروی استامینوفن برای کودکان دو تا چهار سال

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: این کودکان باید ۱.۵ قاشق مرباخوری شربت یا ۱.۵ شیاف مخصوص کودکان هر چهار تا شش ساعت یکبار استفاده کنند.

میزان مصرف داروی استامینوفن برای کودکان چهار تا شش سال

او بیان کرد: کودکان چهار تا  شش سال باید ۲ قاشق مرباخوری یا دو شیاف مخصوص کودکان هر  چهار تا شش ساعت یکبار مصرف کنند.

 میزان مصرف داروی استامینوفن برای کودکان  شش تا  نه سال

فاطمی یادآوری کرد: کودکان  شش تا نه سال می‌توانند از قرص معمولی استامینوفن (قرص ۳۲۵ میلی‌گرمی) استفاده کنند برای این منظور آنها باید هر  چهار تا شش ساعت یکبار، یک قرص یا ۲.۵ قاشق مرباخوری شربت را میل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور