Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@05:26:46 GMT

چه راهکارهایی برای حفاظت از بافت تاریخی وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۱۰۲

چه راهکارهایی برای حفاظت از بافت تاریخی وجود دارد؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: حفاظت از بافت تاریخی ارزشمند میبد نیازمند مشارکت جمعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در اولین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی گفت: با توجه به پراکندگی بافت تاریخی میبد، حفاظت از آن دشوار است که برای تحقق این امر نیازمند مشارکت جمعی از طرف ارگان‌ها و نهادهای مختلف در این شهرستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه قدیمی‌ترین سایت باستان‌شناسی جنوب کشور در شهرستان میبد قرار دارد افزود: با توجه به بافت تاریخی هفت‌صد هکتاری شهرستان میبد و اولین شهری که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید حفظ و حراست از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاطمی پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی را هدف از تشکیل این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل کمبود نیروی انسانی در حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها هستیم.

علی باقر پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در این جلسه گفت: افزایش فرهنگ و آگاهی جامعه محلی برای نگهداری از بافت تاریخی بهترین راه برای جلوگیری و یا کاهش جرائم در این بافت ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه میراث فرهنگی باید برای همگان تعریف شود افزود: همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان، حراست از بافت تاریخی و گسترده میبد را دشوار کرده است.

علیرضا حسین بیگی، رئیس دادگستری شهرستان میبد نیز در این جلسه گفت: اسکان اتباع خارجی در بافت تاریخی می‌تواند یک تهدید باشد و ما باید با همکاری همه‌جانبه برای رفع این معضل برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/90013

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت تاریخی حفاظت از بافت تاریخی فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت