Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در گفته هایش توانست رقبا را کنار زده و جانسون نیز مانند ترامپ می‌تواند ملکه انگلیس را گمراه کند. وی می‌تواند وعده‌های خود برای خروج انگلیس از اروپا تا ۳۱ اکتبر (نهم آبان) را نقض کند. او می‌تواند داستانهایی در مورد ساخت ۴۰ بیمارستان جدید بسازد. جانسون می‌تواند قیمت جنگنده فانتوم را در عرض یک هفته دوبرابر کند و به۴۶۰ میلیون دلار برساند و در نهایت به پیروزی در انتخابات پارلمانی دست پیدا کند که از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال ۱۹۸۷ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
انگلیسی ‌ها حقیقت قرن بیستم هستند، آن‌ها خواهان انجام برگزیت هستند و حتی اگر تمام تصمیمات سخت درباره روابط با اتحادیه اروپا باقی بماند جانسون به طور رسمی تا ۳۱ ژانویه (۱۱بهمن) سال ۲۰۲۰ انگلیس را از اروپا خارج خواهد کرد.  جانسون درانتخابات پارلمانی خوش شانس بود و در مقابل جرمی کوربین رهبر احساساتی حزب کارگر که به زودی در حال خروج از این حزب است، قرار داشت.
جانسون در انتخابات پارلمانی بسیار هوشمندانه رفتار کرد و حتی "نایجل فراژ" رهبر کنونی حزب برگزیت که به رغم کسب آرای حزب کارگر در نهایت نتوانست به موفقیت بزرگی در انتخابات کسب کند را کنار زد. طبقه کارگر انگلیس که در میدلندز و شمال متمرکز شده‌اند، ملی گرایی جانسون را به سوسیالیسم کوربین ترجیح دادند.  
پیروزی جانسون در انتخابات تنها موازی با سیاست‌های آمریکایی که کمتر از ۱۱ ماه دیگر شاهد انتخابات ریاست جمهوری است، نیست. جانسون تمام آرا برگزیت را متمرکز کرد. در مقابل آرا باقی مانده میان حزب کارگر کوربین، لیبرال دموکرات‌های بی‌پروا و حزب ملی اسکاتلند تقسیم شد. برای هر کسی که در مورد تقسیمات حزب دموکرات در مقایسه با هدف منحصر به فرد متعصبانه جنبش ترامپ، که اکنون با اقدامات استیضاح تقویت شده است فکر می‌کند، فقط می‌تواند نگران کننده باشد.  
بر اساس این گزارش، رد آشکار حزب کارگر نیز برای دموکرات‌هایی که معتقدند این حزب می‌تواند برنده شود، نیز توهین آمیز به نظر می‌رسد.  
دنیا به محل پیروزی تبدیل شده است و لیبرال‌ها باید به جای دادن درس‌های جدی، احساسات مردم را لمس کنند. آن‌ها مجبور به از بین رفتن هستند. آن‌ها باید تازه شوند و به هم وصل شوند که این کار آسانی نیز نیست.  
فیس بوک با جذب حدود یک سوم از بشریت هم اکنون از هر حزب سیاسی قدرتمندتر است و پر از حقایق، تعصبات و مزخرفات است.  "ساچا بارون کوهن" بازیگر بریتانیایی ماه گذشته درمورد رسانه‌های اجتماعی اظهار داشت: حقیقت این است که این شرکت‌ها اساساً تغییر نخواهند کرد زیرا کل مدل تجاری آن‌ها به ایجاد مشارکت بیشتر متکی است و این مشارکت بیشتر به جز در کنار دروغ، ترس و عصبانیت بدست نمی‌آید.  
داستان برگزیت یک تراژدی ملی است. این داستان جانسون مرد بدون محکومیت است. این داستان ترامپ است که مردم را با دستکاری خشم و بی‌اعتنایی به حقیقت، به عروسک خیمه شب بازی تبدیل کرده است. این داستان روزگار ما است و جانسون آن را بهتر از هر زمان دیگری می‌سازد.  
برگزیت و ترامپ در سال ۲۰۱۶ با یکدیگر ارتباط ناگسستنی داشتند و امروز نیز این ارتباط را حفظ کرده‌اند. در کنار برگزیت، جانسون نیز می‌تواند پیروزی بزرگ ترامپ را پیش بینی کند. افراد طبقه کارگر از ما بهترونی که در نیویورک، لندن و بروکسل ساکن هستند و به آن‌ها می‌گویند چگونه زندگی کنند و چه کنند، خسته شده‌اند. برنامه سوسیالیستی کوربین خرد شده است. اگر دموکرات‌های آمریکا نخواهند از انتخابات پارلمانی انگلیس درس نگیرند، احتمال آنکه ترامپ به سمت پیروزی شبیه به پیروزی ریگان در سال ۱۹۸۴ دست پیدا کند بسیار زیاد است.  
شکست ترامپ در انتخابات ممکن است اما نه از طریق کناره گیری و عدم شناخت وی، هوگو دیکسون یکی از رهبران شکست خورده انتخابات پارلمانی انگلیس می‌گوید: بحران لیبرالیسم وجود دارد زیرا ما راهی برای برقراری ارتباط با زندگی مردم در شهرهای کوچک پیدا نکردیم.

  

برچسب‌ها دونالد ترامپ اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون انگلستان پروندهٔ خبری گام آخر برگزیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون انگلستان دونالد ترامپ اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟

خبر‌ها حاکی از تلاش پاجوش‌ها برای دور دوم انتخابات است.

به گزارش شرق، یکی از فعالان جوان نزدیک به پاجوش‌ها که قبلا هم در دفتر سعید جلیلی مشغول به کار بود، در توییتی نوشت: «مسیری که با پیروزی در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی آغاز شد، ادامه پیدا خواهد کرد. تغییر ریاست و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس و در ادامه آن اصلاح آیین‌نامه داخلی، تا حد زیادی می‌تواند مسیر تحول را هموار کند. کار بزرگی که شروع شده باید به سرانجام برسد».

در عین حال نشانه‌ها حاکی از عقب‌نشینی شورای ائتلاف (شانا) در مقابل اَمنا (لیست پاجوش‌ها) است. سخنگوی شورای ائتلاف دو ماه بعد از شکست انتخاباتی در مقابل رسانه‌ها حاضر شد و از استراتژی ائتلاف با کاندیدا‌ها سخن گفت. آن‌ها نمی‌توانند برای دور دوم تهران یک لیست کامل ارائه کنند و مشکل از جایی آغاز می‌شود که در دور اول استراتژی آن‌ها «اشتراک صفر» با سایر لیست‌ها بود. اما حالا عقب‌نشینی کردند. در چنین وضعیتی باخت قالیباف و تیم او در انتخابات به نظر حتمی است.

چرا قالیباف بازنده شد؟

قالیباف در اسفند ۱۴۰۲ باخت. او باخت، چون به مشارکت حداکثری باور نداشت؛ درست مانند سایر اصولگرایان. آن‌ها سبد رأی را روز به روز خالی‌تر می‌خواهند. به انواع مختلف تلاش می‌کنند تا مردم از صندوق رأی دلزده و افسرده شوند. این بازی البته بیشتر مربوط به تهران است نه شهرستان‌های دیگر. فقط در تهران است که آن‌ها می‌دانند از یک سبد رأی حداقلی ۸۰۰ هزارتایی برخوردارند. رأیی که البته این انتخابات نشان داد به خاطر پراکندگی و اختلاف در میان آن‌ها و ناکارآمدی دولت، به ۶۰۰ هزار رأی کاهش یافته و از طرف دیگر آرای باطله را افزایش داده است.

در صورتی که قالیباف (و مجموعه اصولگرایان) برای مشارکت حداکثری تلاش کرده بودند، این‌گونه به راحتی حذف نمی‌شدند. اگر فضای رقابتی شکل گرفته بود، صدای «پاجوش‌ها» مانند همیشه به خاطر اندک‌بودن نمی‌توانست خودنمایی کند. رأی آن‌ها به چشم آمد، چون اکثریت در صحنه حاضر نبودند. بازنده این وضعیت هم همان بانیان اصلی شکل‌دادن چنین وضعیتی در انتخابات هستند.

در نهایت انتخابات دور دوم تهران در چنین شرایطی سرد و بی‌رمق برگزار می‌شود. اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای در انتخابات دور اول نداشتند. حتی روزنه‌گشا‌ها هم هیچ گزینه‌ای برای این دور از انتخابات ندارند. طبیعتا حاضر نخواهند بود برای راه‌نیافتن جریان «پاجوش‌ها» به مجلس، برای قالیباف و تیمش کمپین انتخاباتی تشکیل دهند. بدنه اصلی اصولگرا که رأی تکلیفی می‌داد هم یک بار در اسفند دست به شناسنامه برده و این بار به خاطر بی‌رمق‌بودن فضا کمتر پای صندوق رأی حاضر می‌شود.

اما از میان رأی‌دهندگان متصلب «جریان پاجوش»، اگر نیمی از آن‌ها هم پای صندوق رأی حاضر شوند، بار دیگر پیروزی چشمگیری علیه «چنارها» رقم خواهد خورد. این پیروزی البته مقدمه‌ای است برای رسیدن به کرسی‌های اصلی در کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس.

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟