Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:50:46 GMT

بوکس خراسان رضوی نیازمند توجه بیشتر

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۴۷۸

بوکس خراسان رضوی نیازمند توجه بیشتر

بسیاری از خانواده‌ها به رشته بوکس به عنوان یک ورزش خشن و آسیب‌زا نگاه می‌کنند و با همین نگاه ممکن است از حضور فرزندان خود در این رشته اجتناب کنند در حالی‌که بنا به گفته کارشناسان، آسیب‌دیدگی ناشی از ورزش بوکس در جهان رتبه چهاردهم و در ایران رتبه بیست و پنجم در بین سایر رشته هاست .

با همه اینها هم اینک هزار و ۵۰۰ بوکسور علاقه‌مند در خراسان رضوی فعال هستند و موفقیت هر چه بیشتر آنها نیازمند بسترسازی مناسب در رده‌های مختلف سنی، ایجاد فضای مناسب و برگزاری اردو و مسابقات منظم است تا بتوانند خود را در میادین کشوری نشان داده و به تیم ملی راه یابند و موفقیت‌های بیشتر کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اینک محمد شوریان و سجاد خاکساری در اردوی تیم ملی بوکس حضور دارند و با توجه به تعداد بوکسورهای فعال خراسان رضوی در رده‌های مختلف می توان امید داشت که در دیگر رده‌های سنی هم استعدادهای این استان به تیم ملی دعوت شوند.

صدمه دیدن در بوکس کم است

مسوول کمیته شهرستان‌های هیات بوکس خراسان رضوی گفت: ورزش بوکس ورزشی خشن نیست بلکه یک ورزش کنترلی است که میزان آسیب‌دیدگی در این ورزش بسیار کم است و در این ورزش فقط از ضربات دست استفاده می‌شود در حالی که در ورزش کاراته و تکواندو علاوه بر دست از ضربات پا هم استفاده می‌شود.

علی‌رضا توفان افزود: این ورزش اعتماد به نفس را تقویت می‌کند و سرآمد ورزش های هوازی است و موجب تقویت دید و تمرکز چشم و عکس العمل می شود و جوانان با این ورزش هیجانات خود را تخلیه می‌کنند.

وی با بیان این که باید در خصوص این ورزش فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیقی انجام شود ادامه داد: این که برخی معتقدند بیماری پارکینسون محمد علی کلی بوکسور به نام جهان به خاطر بوکس بوده حرف اشتباهی است چرا که بسیاری از افراد دیگر هم به این بیماری عصبی دچار شده اند که بوکسور نبوده‌اند.

مسوول کمیته شهرستان‌های هیات بوکس خراسان رضوی گفت: طی ۲۳ سال گذشته ۵۳ نفر در حین ورزش فوتبال از دنیا رفته اند در حالی که در این مدت فقط هفت نفر در حین ورزش بوکس از دنیا رفته‌اند و ورزش بوکس از نظر خشونت در رده چهاردهم ورزش‌های جهان است.

توفان تاکید کرد: صدمه دیدن در ورزش‌های بسکتبال، فوتبال، کشتی و بعضی دیگر از ورزش‌ها بیش از بوکس است چون بوکس فن و هنر ضربه نخوردن است.

وی ادامه داد: در بوکس علاوه بر داور وسط پنج داور کنار هم حضور دارند که مراقبت می کنند ضربات، کنترلی باشد و مسابقه به سمت آسیب و خشونت نرود و یکی از مهمترین وظایف داور در این رشته ورزشی اطمینان از حفظ سلامتی مبارزان به خصوص افراد ضعیف‌تر است.

مسوول کمیته شهرستان‌های هیات بوکس خراسان رضوی گفت: در این ورزش ضربات خطا و غیر فنی امتیاز ندارد و  در مواقعی که داور وسط خطا را دیده و تذکر می‌دهد در صورتی که تذکر داور از سه بار بیشتر تکرار شود از بوکسور خاطی امتیاز کسر می‌شود.

توفان افزود: خود من دست کم ۱۲ سال است در ورزش بوکس فعال هستم و تا کنون یک انگشت من نیز ضربه نخورده است بنابر این با توجه به این موارد، در ورزش بوکس جایی برای نگرانی خانواده‌ها نیست.

وی اضافه کرد: مشکلات مالی و تامین هزینه لوازم ورزشی در هر رشته از جمله موانعی است که ممکن است برخی از افراد را از ورود به عرصه ورزش باز دارد مثلا هم‌ اینک تهیه یک جفت دستکش معمولی بوکس دست کم سه میلیون ریال برای یک بوکسور هزینه دارد اما باید به روش‌های مختلف نگذاریم استعدادی در این ورزش کنار برود و از آنها حمایت کنیم.

بوکس خراسان رضوی رتبه چهاردهم کشور را در اختیار دارد 

سرپرست هیات بوکس خراسان رضوی هم گفت: مسائل و مشکلاتی که از دوره مدیریت قبلی این هیات به جا مانده است باعث بروز دردسرهایی شده است مثلا هنوز حساب‌های مالی هیات به نام افراد قبلی است و مشکلات مالی و بدهی‌هایی از قبل باقی مانده است.

امیر حسین ثاقب تقی پور افزود: با این وجود می‌خواهیم شرایط جدیدی ایجاد و با امیدی که به مربی و ورزشکار می‌دهیم خون جدید در رگ‌های بوکس استان جاری کنیم و هم اینک ۱۰ هیات شهرستانی این ورزش هم در خراسان رضوی فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی الان در رتبه چهاردهم بوکس کشور است اما نگاه ما رو به آینده است و قصد داریم به روزهای خوب برگردیم و گمان می کنیم با یک تا دو سال کار، نظم و انضباط و آموزش می‌توانیم جزء سه استان برتر کشور در این زمینه باشیم.

سرپرست هیات بوکس خراسان رضوی گفت: کشورهای ازبکستان و قرقیزستان از این ورزش مدال المپیک می‌گیرند پس چرا ما نتوانیم؟ این ورزش نیاز به توجه دارد و رسانه‌ها می‌توانند نقش انکار ناپذیری در این خصوص ایفا کنند.

ثاقب افزود: این رشته با دیگر رشته های ورزشی  فرقی ندارد و در حالی که فعالیت بانوان در رشته های وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته و فوتبال منعی ندارد اما علت ممانعت از فعالیت بانوان در این رشته مشخص نیست.

تمرکز بر رده‌های پایه

داور بین المللی و دبیر هیات بوکس خراسان رضوی هم گفت: فدراسیون بوکس مسابقات قهرمانی کشور را در همه رده های سنی برگزار می‌کند  اما تمرکز بر روی رده پایه و نوجوانان و تقویت هیات‌های شهرستان است.

بهروز هنری با بیان اینکه در خراسان رضوی ۸۰ مربی بوکس حضور دارند که  ۴۲ نفر از آنها فعال هستند افزود: از این افراد یک نفر مربی بین المللی است و ۱۱ نفر داور مدرک درجه یک دارند.

وی ادامه داد: وضعیت داوری بوکس استان به نسبت مطلوب است و ۴۰ نفر مدرک داوری بوکس را کسب کرده‌اند که نیمی از این افراد فعال هستند و  دو نفر هم مدرک بین المللی و سه نفر هم مدرک ملی دارند.

دبیر هیات بوکس خراسان رضوی گفت: در شهر مشهد هم ۱۱ باشگاه بوکس فعال و استقبال از این رشته بسیار زیاد است به طوری که سالن بوکس هیات در مجوعه ورزشی شهید بهشتی از عصر تا ۱۱ شب در چهار نوبت فعال است.

هنری افزود: برگزاری کلاس‌های دانش افزایی داوران موجود و ارتقای درجه داوری را در خراسان رضوی مد نظر داریم و از ابتدای سال تاکنون هم چهار نفر از داوران خراسان رضوی  برای ارتقای درجه به کلاس‌های افزایش دانش فنی در ارومیه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به تقویم مسابقات فدراسیون یک ماه قبل از هر مسابقه مسابقات استانی و انتخابی تیم استان برای شرکت در مسابقات کشوری را برگزار می‌کنیم و منتخبان به مدت سه هفته در تمرین نگه داشته می‌شوند و با هزینه هیات و اسپانسر به مسابقات اعزام می‌شوند و امید است که با تلاش فراوان بتوانیم جایگاه بوکس استان را در کشور ارتقا دهیم.

برچسب‌ها مشهد تکواندو توفان ورزش فدراسیون بوکس خراسان رضوی کاراته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد تکواندو توفان ورزش فدراسیون بوکس خراسان رضوی کاراته مشهد تکواندو توفان ورزش فدراسیون بوکس خراسان رضوی کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است

محمدرضا مظلومی روز سه‌شنبه در مجمع انتخاباتی هیات نابینایان و کم بینایان استان زنجان با تاکید بر اینکه ورزش نابینایان خاص بوده و نیازمند بودجه و توجه روزافزون است، گفت: هم اکنون گروه‌های هدف ما در رشته‌های گلبال، دو و میدانی، شنا، شطرنج و جودو فعالیت می‌کنند.

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه گروه‌های هدف ما از برخی امکانات محروم هستند، گفت:انتظار داریم همگان به ویژه مسوولان، کمک حال ورزش نابینایان و کم‌بینایان باشند البته این قشر به ترحم نیازی ندارند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و به طور معمول مسابقات قهرمان کشوری برای ورزشکاران جامعه هدف فدراسیون در رده‌های مختلف سنی برگزار می شود.

مظلومی افزود: در یک دهه گذشته افتخارات زیادی در بازی‌های آسیایی و پارا المپیک توسط ورزشکاران نابینا و کم بینای کشور کسب شده که اوج آن در پارا المپیک توکیو بود.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان افزود: در این دوره هشت ورزشکار نابینا موفق به کسب ۶ مدال (چهار طلا و ۲ نقره) شدند.

مظلومی با بیان اینکه ورزشکاران این فدراسیون در رشته‌های جودو، گلبال و دو و میدانی سهمیه حضور در پارا المپیک پاریس را کسب کرده اند، گفت: امیدواریم موفقیت‌های گذشته همچنان تداوم یابد.

به گفته مظلومی سال گذشته از سوی فدراسیون ۵۰ نفر به مسابقات پارا آسیایی اعزام شدند و ۱۴ نشان طلا، ۱۶ مدال نقره و ۱۴ نشان برنز برای کشور به ارمغان آمد.

وی با بیان اینکه فعالیت در هیات نابینایان و کم‌بینایان نیازمند برنامه‌ریزی و تامین اعتبارات لازم است، افزود: رئیس جدید هیات استان باید این مهم را با همکاری اعضای مجمع مورد توجه قرار دهد.

مظلومی افزود: استان زنجان نیز می تواند در یکی از رشته‌های فعال‌تر خود وارد عمل شود و برای میادین مختلف نماینده داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مجمع، با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم این اداره کل در سال جاری توجه به هیات های بیماران خاص، ناشنوایان و نابینایان است، ادامه داد: تلاش می کنیم با تامین اعتبارات لازم تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت ورزشکاران این هیات ها را فراهم کنیم.

جواد بازرگان خاطرنشان کرد: بستر سازی‌ برای حضور گروه‌های هدف این ورزش در میادین مختلف موجب شکوفا شدن استعدادهای ورزشی استان می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • گام‌های استوار ورزش استان برای پیشرفت در بوکس
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است