Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:26:23 GMT

گام جدید کانون اندیشه جوان در حوزه بین الملل

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۶۵۴

گام جدید کانون اندیشه جوان در حوزه بین الملل

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون اندیشه جوان با تولید مقاله تصویری«صدام حلال» به زبان عربی گام نوینی در حوزه فعالیت های فرهنگی اندیشه ای در حوزه بین الملل برداشته و حوزه جدیدی را در ماموریت های خود آغاز کرده است.

عطالله باباپور معاون فضای مجازی کانون با اشاره به  رویکرد جدید موسسه در حوزه فعالیت های رسانه ای و همچنین گسترش فعالیت های کانون در حوزه مجازی با تشکیل معاونت فضای مجازی گفت: کانون همواره در تولید محتوا به  حوزه های مختلف علوم انسانی نظر داشته و سعی کرده است از بسترهای مختلف از جمله فضای مجازی بهترین استفاده را برای تقویت فضای اندیشه ای و گفتمانی انقلاب اسلامی کرده و پاسخگوی نیازهای مخاطب در این فضا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از تمامی قالب های رسانه ای و تکنیک های اطلاع رسانی، ترویجی و فرهنگ سازی مد نظر بوده و فعالیت های  چند سال اخیر کانون در حوزه رسانه پیشرفت داشته است که نمونه آن را در سیر تحولی سایت باشگاه اندیشه و رسانه های کانون اندیشه جوان می توان مشاهده کرد.

معاون فضای مجازی کانون اندیشه جوان با اشاره به این که پرداخت به مسائل بین الملل به ویژه خاورمیانه در بسترهای همایش و نشست، دوره های آموزشی و آثار مکتوب برای مخاطبان  فارسی زبان همواره مد نظر کانون بوده است، خبر داد: حال برای اولین بار و در اقدامی جدید کانون سعی کرده است مخاطبان بین المللی اندیشه و علوم انسانی را مورد توجه قرار داده و متناسب با زیست بوم فرهنگی و رسانه ای جامعه هدف، آنها را با گفتمان ایرانی اسلامی در فضای علوم انسانی مواجه کند. در همین راستا تولید مقاله تصویری “صدام حلال” به زبان عربی که به تحلیل فضای ناآرامی های عراق می پردازد از گام های نخست این موسسه برای ترویج اندیشه های مطلوب و تحلیل مسائل از منظر انقلاب اسلامی  و همچنین گسترش ضریب نفوذ این موسسه در فضای اندیشه ای بین الملل است.

این فعال رسانه ای مستند آرشیو افزود: در این گام جدید سعی شده است درحوزه رسانه ای به سراغ مخاطب بین المللی هدف برود. هدفگذاری کانون دراینباره این است که  با پیام های مستدل، متقن و صد البته جذاب بتواند مروج فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده و در میان هژمونی قدرتمند رسانه های غربی در حوزه اندیشه به روشنگری و ترویج گفتمان صحیح پرداخته و افکار عمومی حوزه اندیشه را با فضایی تحلیلی و اندیشه ای نو آشنا کند.

مقاله تصویری عربی «صدام حلال» را از اینجا ببینید؛

کد خبر 4796565

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون اندیشه جوان عراق کشورهای عربی نشست علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیت الله جوادی آملی گام دوم انقلاب فلسفه فعالیت های قرآنی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مسجد مجمع عالی حکمت اسلامی نقد کتاب جامعه شناسی فلسفه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۴۰ خانه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ایجاد فضای فرهنگی

استاندار فارس گفت: در جلسه ساماندهی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) مقرر شد ۴۰ خانه اطراف حرم احمد بن موسی(ع) خریداری شود و به عنوان فضای فرهنگی از آن ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد هادی ایمانیه امروز _ شنبه بیست و پنجم فروردین_ در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: این موضوع را شاهد هستیم که هم افزایی جدی در وضعیت فرهنگی کشور وجود ندارد و با توجه به درد و دل‌هایی که مسئولین دارند، مشخص نیست چه کسی قرار است این موضوع را در کشور حل کند.

وی افزود: این هم افزایی وقتی در سطح کشوری وجود ندارد قطعاً بازتاب آن در استان‌ها نیز نمایان نخواهد بود.

استاندار فارس تاکید کرد: نقش دستگاه‌های فرهنگی در حوزه تولیدات محتوایی و ایده‌ها با موضوع جهش تولید و مشارکت مردم اعلام شود.

ایمانیه اضافه کرد: در جلسه ساماندهی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) مقرر شد ۴۰ خانه اطراف حرم احمد بن موسی (ع) خریداری شود و به عنوان فضای فرهنگی از آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود طلاب حوزه‌های علمیه خود و خانواده‌های آنان حضور جدی تر در فضای عمومی جامعه داشته باشند.

استاندار فارس تصریح کرد: همچنان پیشنهاد من برای موضوع کشف حجاب، محروم کردن افراد بی حجاب از خدمات اجتماعی است و این موضوع بهتر از بازداشت افراد است.

ایمانیه اظهار کرد: تدوین سامانه رصد فعالیت سازمان‌ها در حوزه عفاف و حجاب در دستور کار است و به صورت ماهانه فعالیت سازمان‌ها در این حوزه رصد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به دیدار و گفت و گو با وزیر نفت افزود: در این گفت و گو مقرر شد ۲۵۰ میلیارد تومان به ساماندهی قبرستان دارالسلام و ۲۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع) تخصیص یابد.

برخورد قاطع با فرد منتشر کننده محتوای کذب در فضای مجازی

استاندار فارس در پایان سخنان خود در خصوص مطلب منتشر شده در فضای مجازی اظهار کرد: به علت توهینی که این فرد در فضای مجازی به مرجعیت داشته است از رئیس کل دادگستری درخواست دارم تا به جد با این فرد برخورد شود تا دیگر هیچ فردی حق سو استفاده از این موضوعات را نداشته باشد.

به گزارش ایمنا، طی چند روز گذشته مطلبی با عنوان کوه خواری در اراضی بابا کوهی شیراز در فضای مجازی مطرح شد و پس از آن ناصر شمس مشاور استاندار فارس مطالب غیر کارشناسی منتشر شده پیرامون تغییر کاربری اراضی بابا کوهی را کذب اعلام کرد و امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استاندار فارس از رئیس کل دادگستری فارس درخواست کرد تا برخورد قاطع و قانونی با فرد منتشر کننده مطالب صورت گیرد.

کد خبر 744141

دیگر خبرها

  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد
  •  دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان
  • عشق فضای مجازی به جدایی زوج جوان منجر شد
  • خریداری ۴۰ خانه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ایجاد فضای فرهنگی
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند