Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:34:38 GMT

پپ جشن کریسمس را برای من‌سیتی ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۷۱۸

پپ جشن کریسمس را برای من‌سیتی ممنوع کرد

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی قانون سخت‌گیرانه‌ای برای تعطیلات سال نوی میلادی در نظر گرفته است.

به گزارش مشرق، پپ گواردیولا، جشن سال نوی میلادی را برای بازیکنان تیم اصلی منچسترسیتی ممنوع کرد.

 مجموعه منچسترسیتی طی سال‌های اخیر سنتی را آغاز کرده که در آن تمام اعضای باشگاه در مراسم کریسمس حضور می‌یابند  و برای یک شب به جشن و شادی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه بین  لیورپول صدرنشین و منچسترسیتی 14 امتیاز اختلاف وجود دارد، پپ گواردیولا احتیاط را در دستور کار قرار داده و حضور در این جشن را برای بازیکنان تیم اصلی ممنوع کرده است.این جشن، 3 روز پیش از سفر منچسترسیتی به ورزشگاه امارات برای بازی با آرسنال برگزار خواهد شد. 

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین فوتبال گواردیولا بازیکنان فوتبال منچسترسیتی لیگ جزیره کریسمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است

 به گزارش تابناک، طبق پژوهش جدید محققان «UC Davis Health»، مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است. در این مطالعه، افرادی که در دهه ۷۰ میلادی به دنیا آمده بودند، نسبت به متولدین دهه ۳۰ میلادی، ۶.۶ درصد حجم مغز بیشتر و ۱۵ درصد سطح مغز بزرگ‌تری داشتند.

به گفته محققان، افزایش اندازه مغز احتمالاً خطر کلی ابتلا به زوال عقل با افزایش سن را کاهش می‌دهد. نتیجه کار پژوهشگران در ژورنال JAMA Neurology منتشر شده است.

افزایش اندازه مغز انسان طی چندین دهه
پژوهشگران در مطالعه خود از تصویربرداری پرتو مغناطیسی (MRI) برای افراد حاضر در «مطالعه‌ قلب فرامینگهام» (FHS) استفاده کردند. این پژوهش برای بررسی بلندمدت بیماری‌های قبلی از سال ۱۹۴۸ روی ساکنین شهر فرامینگهام ایالت ماساچوست درحال انجام است. این مطالعه با قدمت ۷۵ سال، حالا بیشتر نسل دوم و سوم مشارکت‌کنندگان اصلی را بررسی می‌کند.

در مطالعه اخیر، در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ افراد متولد دهه ۳۰ تا ۷۰ میلادی حاضر در FHS تحت اسکن قرار گرفتند. در این پژوهش ۳۲۲۶ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند که ۵۳ درصد آن‌ها زن و ۴۷ درصدشان مرد بودند. میانگین سنی این افراد در زمان MRI برابر ۵۷ سال بود.

 

پژوهشگران MRI متولدین دهه ۳۰ و ۷۰ میلادی را با یکدیگر مقایسه کردند. نتیجه مقایسه‌ها‌، افزایش تدریجی اما مداوم چندین ساختار مغز بود. برای مثال بررسی‌ها از افزایش مداوم حجم مغز (حجم داخل جمجمه‌ای) به‌صورت دهه به دهه خبر داد. حجم معز متولدین دهه ۳۰ میلادی به‌طور میانگین برابر ۱۲۳۴ میلی‌لیتر بود، درحالی‌که حجم مغز متولدین دهه ۷۰ میلادی برابر ۱۳۲۱ میلی‌لیتر بود که از تفاوت ۶.۶ درصدی حکایت دارد.

در این مطالعه سطح قشر مغز (اندازه‌گیری سطح مغز) افزایش بیشتری را نشان داد. متولدین دهه ۷۰ و ۳۰ به‌ترتیب سطح مغزی برابر ۲۱۰۴ سانتی‌متر‌مربع و ۲۰۵۶ سانتی‌مترمربع داشتند که از افزایش ۱۵ درصدی خبر می‌دهد. محققان همچنین متوجه شدند که ساختارهای مغزی مانند ماده سفید، ماده خاکستری و هیپوکامپ هم در متولدین دهه ۷۰ بزرگ‌تر از متولدین دهه ۳۰ بود.

به باور محققان پژوهش اخیر، این افزایش اندازه در مغز انسان می‌تواند نشان‌دهنده بهبود سلامت مغز باشد و باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل با افزایش سن شود. برای مثال درحالی‌که تعداد مبتلایان به آلزایمر در آمریکا درحال افزایش است، درصد جمعیتی که تحت تأثیر این بیماری قرار دارند، درحال کاهش است.

منبع: دیجیاتو

دیگر خبرها

  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • شکار جدید گواردیولا: جذاب‌ترین 14ساله دنیا!‏
  • منچسترسیتی در آستانه جذب بازیکنی دیگر از گروه سیتی فوتبال
  • کوین دی بروین به دیدار با آرسنال می‌رسد؛ احتمال غیبت دو ستاره گواردیولا
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • ۸ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴