Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هیلدور گودنادوتیر همراه پسر خردسالش در برلین زندگی می‌کند اما آنقدر شهرت و اعتبار دارد که برای ساختن موسیقی متن از هالیوود سراغ او می‌آیند. موسیقیدان و آهنگساز ۳۷ ساله ایسلندی مدتی پیش با موسیقی متن سریال «چرنوبیل» جایزه امی را برد و نامزد دریافت جایزه معتبر گرمی هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه چیز در باره مینی‌سریال چرنوبیل

هیلدور فیلمنامه «جوکر» را چند ماه پیش از آغاز تولید و فیلمبرداری پروژه دریافت کرد و با خواندن آن شگفتزده شد. این همان پروژه‌ای بود که آهنگساز جوان دوست داشت کار کند و موضوع را به تاد فیلیپس، نویسنده و کارگردان «جوکر» خبر داد. او کار ساختن موسیقی متن را شروع کرد و نسخه‌های ابتدایی را برای فیلیپس فرستاد. کارگردان هم یکی از قطعه‌ها را برای واکین فینیکس گذاشت و هر دو به این نتیجه رسیدند که این موسیقی از ابتدا برای شخصیت آرتور/جوکر ساخته شده است.

گودنادوتیر پنج ساله بود که مادرش خودروی خود را فروخت تا نخستین ساز را برای دخترش بخرد. ۱۰ سال بعد، هیلدور وارد گروه‌های موسیقی شده بود و هنوز هم دارد با گروه‌های ایسلندی کم و بیش همکاری می‌کند. هر چند آموختن موسیقی کلاسیک بیاد و نباید زیاد دارد اما نوازنده جوان در کار عملی بود که فهمید آن قوانین دست و پاگیر چندان به کارش نمی‌آید و با آزادی تمام رویکرد خود را به موسیقی بازتعریف کرد.

همه چیز درباره شخصیت جوکر

هیلدور سال‌ها پای ثابت موسیقی زیرزمینی ایسلند بود اما حالا با ساختن موسیقی متن برای برخی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های دنیا، دایره مخاطبانش گسترده‌تر و بازار کار برایش بازتر شده است. او تجربه کردن را دوست دارد و معتقد است ساختن موسیقی هنری درونی است و مستقیم با قلب و روح سر و کار دارد. هر چند نمی‌خواهد فقط بر ساختن موسیقی متن فیلم و سریال متمرکز باشد.

این آهنگساز تحسین‌شده با «جوکر» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و به احتمال فراوان یکی از نامزدهای اسکار هم خواهد بود. هیلدور البته با دستمزد کار در هالیوود دیگر به کارهای دیگر برای کسب درآمد نیاز ندارد و پیشنهادها را بیشتر رد می‌کند تا اینکه بپذیرد. او می‌خواهد سراغ کارها و پروژه‌هایی برود که برایش هیجان به ارمغان بیاورد و تحت تاثیر قرار بگیرد.

کد خبر 469810 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۸۲ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۲ میلیون و ۷۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار
سکه یک گرمی ۷میلیون
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۸۲ هزار

کد خبر 846629 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • سوختن برای ساختن
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو