Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تنها ۷ روز به اجرای فعالسازی رمز دوم پویا و حذف رمز‌های دوم ایستا زمان باقی مانده که لازم است افراد برای دریافت رمز دوم خود از طریق پیامک یا اپلیکیشن‌های رمزساز اقدام کنند. تاریخ انتشار: 08:30 - 23 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۸۱۶

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی به واسطه لو رفتن اطلاعات بانکی باعث شد تا فعال سازی رمز دوم پویا در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد به همین منظور از ابتدای دی ماه امسال قرار است که رمز دوم پویا فعال و رمز دوم ایستا از دسترس خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا سودجویان به واسطه غفلت افراد، اطلاعات کارت‌های بانکی را از طریق درگاه‌های پرداخت جعلی به سرقت می‌برند و با برداشت غیر مجاز از این کارت ها، خسارات مالی قابل توجهی را به افراد وارد می‌کنند که با فعالسازی رمز دوم پویا می‌توان تا حد زیادی از این مشکل پیشگیری کرد.

این طور که گفته می‌شود روزانه حدود ۸۰۰ فقره فیشینگ درکل کشور رخ می‌دهد که حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد آن مربوط به پایتخت نشینان است.

یکی از مزیت‌های استفاده از رمز‌های دوم پویا یا یکبار مصرف تاریخ انقضای کم آنهاست که تا یک دقیقه عمر دارد، این درحالی است که رمز‌های دوم ایستا تا زمانی که توسط صاحب بانک تغییر نکند در تمام تراکنش‌ها قابل استفاده است از این رو راه را برای کلاهبرداران هموار می‌شود.

بهتر است رمز دوم پویا برای کارت‌هایی فعال شود که معمولا برای خرید‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و افرادی که از کارت خود صرفا برای خرید‌های فروشگاهی یا استفاده از خدمات خودپرداز‌ها استفاده می‌کنند نیازی به فعال سازی رمز دوم پویا ندارند.

بهترین کار این است که مشتریان بانکی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی یکی از کارت‌های خود را به تراکنش‌های بدون حضور کارت اختصاص دهند و میزان مبلغ محدود و در حد پرداخت‌های اینترنتی را در کارت خود نگهداری کنند.

برای فعالسازی رمز دوم پویا، ۲ روش پیامکی و نصب اپلیکیشن‌های بانکی تعبیه شده است، اما به دلیل امنیت بیشتر تدارک دیده شده در آپ‌های بانکی، پیشنهاد می‌شود از سیستم پیامک سرویس‌ رمز دوم پویا استفاده نشود، فعالسازی پیامکی سرویس  تنها به افرادی پیشنهاد می شود که تلفن همراه هوشمند ندارند.

 

بیشتر بخوانید: شمارش معکوس برای حذف رمز ایستا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیشینگ اخبار اقتصادی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد

مقیمی معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، درباره برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه احیای واحدهای راکد کشور، گفت: مهم ترین رویکرد این وزارتخانه در راستای ظرفیت‌بخشی به واحدهای صنعتی است که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع برای احیا و افزایش ظرفیت حدود پنج هزار و ۲۶۰ واحد راکد و با ظرفیت پایین در سال جاری برنامه ریزی شده است، افزود: سال ۱۴۰۲ در بخش احیای واحد های راکد هزار و ۸۱۱ واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ روند بهره برداری از واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی کشور حدود ۱۱ درصد افزایش داشت، افزود: ۴۷ هزار واحد صنعتی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و سال ۱۴۰۲ این رقم به بهره برداری ۵۳ هزار واحد در شهرک های صنعتی افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی