Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر انتشارات کتابستان گفت: وقتی ناشران کاغذ مورد نیاز خود را از دو طریق دریافت می‌کنند و میزان کاغذ تخصیص داده شده دولتی به ناشران آن هم به میزان محدود جوابگوی نیاز این انتشارانی‌ها نیست، در این شرایط بهانه‌ای برای ناشران ایجاد می‌شود که معیار قیمت کالای تولید شده خود را بر اساس قیمت بازار آزاد بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 08:50 - 23 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۳۰۹ محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون علل عدم کاهش قیمت کتاب گفت: عوامل متعددی در قیمت کتاب موثر هستند که از جمله این‌ها قیمت مواد اولیه تولید کتاب به شمار می‌رود لذا تنها کاغذ را نمی‌توان به عنوان عامل تعیین کننده قیمت کتاب در نظر گرفت، کالا‌هایی مانند زینک که کاربرد فراوانی در چاپ کتاب‌ دارد از سال گذشته تا ابتدای سال ۹۸ شاهد افزایش حدود ۳۰۰ درصدی قیمت شد اما با اینکه اخیرا با کاهش قیمت زینک مواجه شدیم ولی این میزان کاهش تاثیر ویژه‌ای بر افزایش ۳ برابری این کالا نداشته است. بیشتر بخوانید: برای مشاهده تازه‌‌‌های نشر انتشارات کتابستان اینجا کلیک کنید
وی در همین راستا ادامه داد: تا این لحظه روند رویداد‌های اقتصادی برای دو کالای زینک و کاغذ همانند هم بوده. با این حال معتقدم پایین آمدن قیمت کاغذ به معنی جبران و یا بازگشت به شرایط مطلوب نیست، قیمت کاغذ در سال گذشته به طور ناگهانی حدود ۷ برابر شد و به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسید، حال کاهش ۴۰ درصدی قیمت این کالا نسبت افزایش ۷ برابری که داشته قابل توجیه و ارزیابی نیست.

مدیر انتشارات کتابستان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ مواد اولیه تولید کتاب بر کاهش قیمت‌ها همچنان غلبه می‌کند، بیان کرد: باز هم تاکید می‌کنم کاهش قیمت کتاب تنها در کاهش قیمت کاغذ خلاصه نمی‌شود بلکه سایر گزینه‌های مورد نیاز اولیه برای تولید نیز با افزایش روبرو شده است. این افزایش بی رویه قیمت‌ها در مواد اولیه مشکلات زیادی را برای تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کرد و با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که قیمت کتاب تا حد زیادی کاهش پیدا کند. 

وی پیرامون تنوع قیمت کاغذ در بازار اظهار کرد: اکنون در بازار کاغذ دو نوع قیمت وجود دارد، کاغذ دولتی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌شود که برای هر بند ۱۳۰ تومان است در حالی که قیمت کاغذ بازار آزاد برای هر بند به تازگی به حدود ۲۴۰ تومان رسیده است.

حقی اظهار کرد: وقتی ناشران کاغذ مورد نیاز خود را از دو طریق دریافت می‌کنند و میزان کاغذ تخصیص داده شده دولتی به ناشران آن هم به میزان محدود جوابگوی نیاز این انتشارانی‌ها نیست، در نتیجه هر ناشر مجبور می‌شود نیاز خود را از طریق بازار آزاد تامین می‌کند. در این شرایط بهانه‌ای برای ناشران ایجاد می‌شود که معیار قیمت کالای تولید شده خود را بر اساس قیمت بازار آزاد بیان کند.

وی در پایان با ارائه پیشنهادی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط پیش آمده فشار اصلی بر روی مصرف کننده نهایی یعنی مخاطب کتاب خواهد بود و همین امر دلزدگی مخاطب و کم شدن استقبال آن از کتاب را به همراه داشته است، من پیشنهاد می‌کنم برای ایجاد تعادل در بازار نشر، در گام اول نیاز ناشران به کاغذ و مواد اولیه را مورد بررسی قرار دهند و براساس آن مواد لازم برای ناشران را فراهم و در اختیار آنان بگذارند و در گام دوم نظارت قیمتی را چاشنی این تسهیلات کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا کاهش قیمت کاغذ بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت نفت نزولی شد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم
  • روند نزولی بازار ارز ادامه دارد