Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:55:24 GMT

دستگیری سارق سابقه‌دار طلاجات از طریق سامانه مها

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۲۳۳

دستگیری سارق سابقه‌دار طلاجات از طریق سامانه مها

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق سابقه‌دار طلاجات از طریق سامانه مها کمتر از ۴ دقیقه از زمان اعلام به این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا فداء اظهار داشت: «مها» مخفف مرکز هشدار الکترونیک، سامانه‌ای مجهز به گیرنده‌های خاصی است که با نصب آن در اماکن مختلفی همچون منازل، مغازه‌ها و دیگر اماکن عمومی و خصوصی در زمان حضور صاحب آن مکان از طریق فشار دادن شصتی و در نبود صاحب آن مکان نیز هرگونه حضور یا تخریب برای ورود را به مرکز منعکس و مراتب از طریق کاربران این مرکز در سریعترین زمان ممکن به نزدیکترین تیم گشت جهت بررسی موضوع اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به مکلف بودن طلافروشی‌ها، بانک‌ها و برخی اصناف خاص به تجهیز شدن به این سامانه افزود: در همین رابطه یکی از طلافروشان شهر کرمان در پی مراجعه فردی که قصد داشت مقداری طلا را به فروش برساند به این فرد مشکوک شده و سامانه مها مغازه خود را از طریق شصتی به صدا در می‌آورد.

وی ادامه داد: با به صدا در آمدن زنگ هشدار این سامانه، بلافاصله موقعیت این طلافروشی به نزدیکترین تیم گشت انتظامی اعلام و ماموران کلانتری ۱۱ بازار با حضور ضربتی خود موفق شدند، این فرد که سابقه‌دار و تحت تعقیب بود و به‌منظور فروش طلای تقلبی به این طلافروشی مراجعه کرده بود را دستگیر کنند.

فداء با اشاره به نقش موثر این سامانه در غافلگیری سارقان اماکن عمومی و خصوصی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز واقع در چهارراه ابوحامد مرکز استان جهت نصب سامانه مها برای واحد صنفی و دیگر اماکنی که نیازمند تامین امنیت هستند، اقدام و ضریب ایمنی و امنیتی واحدهای شخصی و اماکن عمومی را بالا ببرند.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگیری کرمان سارق سامانه مها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، پیرو گزارش شهروندان در رابطه با زورگیری با قمه توسط ۴ نفر از سرنشینان یک دستگاه خودروی ۴۰۵ در موقعیت میدان گل‌ها منطقه ۲۲، واحد گشت یگان حفاظت بوستان چیتگر به موقعیت اعزام و ۴ سرنشین خودرو که همگی متولد دهه ۸۰ بودند را دستگیر کرد.

با دستگیری نفرات و با بررسی‌های بیشتر از ماشین متهمان ۳ قبضه قمه ۴۰، ۶۰ و ۲۵ سانتی متری کشف شد.

متهمان پس از تنظیم صورت‌جلسه جهت سیر مراحل قانونی تحویل عوامل کلانتری ۱۸۱ وردآورد شدند.

ببینید | لحظه دستگیری اولین سارق دارای پابند الکترونیک | تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس با زورگیر خشن

کد خبر 847041 منبع: مهر برچسب‌ها پلیس امنیت خبر مهم سارق - سرقت

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران + فیلم
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد