Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانال تلگرامی سفارت ایران در مسکو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدارسیون روسیه در پایان ماموریت شش ساله خود با حضور در جمع خبرنگاران در وزارت خارجه روسیه به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

گذر کاظم جلالی از خان مجلس برای رسیدن به مسکو

برجام، اعتراض‌های اخیر در ایران، روابط دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی و تحولات منطقه‌ای و جهانی محورهای عمده پرسش‌های طرح‌شده در این نشست خبری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنایی در پایان از همکاری‌های وزارت خارجه روسیه و رسانه‌ای این کشور در مدت ماموریت خود تشکر و قدردانی کرد.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه یکی از مشکل‌های امروز در روابط تهران و مسکو را این مساله دانست که بیشتر همکاری‌ها و توافق‌ها در سطح دولتی و میان دستگاه‌های دولتی است، در حالی که دو کشور به شدت به گسترش همکاری در بخش خصوصی و نهادهای مدنی یکدیگر برای آشنایی بیشتر دو ملت نیاز دارند.

کاظم جلالی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ایران جانشین دکتر مهدی سنایی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه شده و به زودی ماموریت خود را در مسکو آغاز می‌کند.

کد خبر 469862 برچسب‌ها ایران و روسیه مهدی سنایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و روسیه مهدی سنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده

سفارت ایران در پاریس اعلام کرد که ایران از شکایت خود از فرد حمله کننده به بخش کنسولی چشم پوشیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه 31 اردیبهشت با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعین ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور 1402 اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رافت و بخشش تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش سوزی شهریور 1402 را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان خانه واقعی همه ایرانیان می‌باشد، ابراز امیدواری نمود که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم آورد.

روز جمعه گذشته یکی از ایرانیان مقیم که دچار اختلال روانی بوده با وانمود کردن به اینکه مواد انفجاری به خودش بسته است، وارد بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس شده و در روند خدمت‌رسانی به ایرانیان مقیم اختلال ایجاد کرد.

با صحبت‌های انجام‌شده با این فرد نهایتاً قانع شده و بخش کنسولی سفارت را ترک کرده و پس از خروج از ساختمان سفارت ایران نهایتاً پلیس این فرد را دستگیر کرد.

جزئیات حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس/ اختصاصیکنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه