Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@14:34:07 GMT

تزیینات درخت کریسمس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۵۹۴

تزیینات درخت کریسمس

خبرگزاری آریا -
نمونه هایی از جدیدترین تزیینات درخت کریسمس


تزیینات درخت کریسمس


تزیین درخت کریسمس


شیک ترین تزیینات درخت کریسمس


ایده هایی برای تزیین درخت کریسمس


روش تزیین درخت کریسمس
گردآوری: بخش خانه داری بیتوته
.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلربایی کوچه‌ پس کوچه‌های گلستان با عطر بهار نارنج

ایسنا/گلستان این روزها در پایان نخستین ماه فصل رویش دوباره زمین شکوفه‌های عطرآگین بهارنارنج در شاخسار درختان گلستان تولد یافته و در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها رایحه زندگی بخش این شکوفه‌ها لمس می‌شود.

این روزها استان گلستان به ویژه شهر گرگان و شهرهای غرب گلستان مملو از شمیم مصفای بهار نارنج است، هر رهگذری که از معابر این شهرها می‌گذرد نفسی از تازگی بهار می‌گیرد و از عطر دل‌انگیز گل‌های بهار نارنج سرمست می‌شود.

رقص شکوفه‌های سپید بهارنارنج و شمیم روح انگیز و دلگشای آن این روزها گلستان را دوست داشتنی‌تر کرده است و گلبرگ‌های سفید بهارنارنج نوازش بخش مشام رهگذران است اما در این بین متأسفانه شاهد رفتار نادرست و برداشت زودهنگام این هدیه دوست داشتنی فصل بهار از سوی برخی شهروندان هستیم.

رفتار نادرست برخی شهروندان با شکوفه‌های بهار نارنج

مریم احمدی یکی از شهروندان گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: متأسفانه افرادی برای جمع کردن مقدار کمی از شکوفه‌های بهارنارنج با سنگ و چوب و به شاخه‌های تازه شکوفه نشسته ضربه‌زده و حتی برخی مواقع شاخ درختان را می‌شکنند و به این هدیه‌های بهاری گرگان خسارت وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از شکوفه‌های بهاری به طور طبیعی و یا هنگام وزش باد و باران پای درختان می‌ریزند، گفت: کافی است شهروندان قبل از ریزش شکوفه‌های بهارنارنج پارچه‌های تمیز پای درختان پهن کرده و یا همان شکوفه‌هایی که پای درختان ریخته را جمع کنند اما برخی بی‌انصافی کرده و اصلاً به این مسأله توجه نمی‌کنند که بهارنارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار درخت را زینت داده و قرار است در پاییز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج بدهد.



این شهروند گرگانی ادامه داد: شکوفه‌های زیبای بهارنارنج و عطر دل‌انگیز آن که کوچه پس کوچه‌های شهر را زینت داده موهبتی الهی و حق همه شهروندان است که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

زهرا کتولی دیگر شهروند گرگانی به خبرنگار ایسنا گفت: همه ساله در فصل بهار شکوفه‌هایی ک پای درختان ریخت را جمع کرده و پس از شستشو از آن برای تهیه مربا استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بانوان گرگانی علاوه بر تهیه مربا شکوفه‌های بهار را خشک کرده و به صورت دمنوش و یا همراه با چای دم می‌کنند، افزود: عرق بهار نارنج نیز در بین مردم منطقه بسیار پرطرفدار است و بانوان خوش‌ذوق آن را به صورت سنتی در خانه تهیه می‌کنند.

عمر طولانی درختان نارنج

نویدضا فراهانی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه باغ متمرکز نارنج در گلستان وجود ندارد، اظهار کرد: درخت‌های نارنج معمولاً در حاشیه باغ‌های مرکبات استان و یا در حاشیه معابر شهری و خیابان‌ها وجود دارد که در مجموع به حدود ۵۰ هکتار می‌رسد.

وی با بیان اینکه درخت نارنج عمر طولانی داشته و تا ۵۰ سال نیز عمر می‌کند، افزود: عملکرد نارنج برحسب کیفیت و سن درخت متفاوت است اما به طور متوسط هر درخت ۱۲۰ کیلوگرم عملکرد دارد.

مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: درخت نارنج در تمامی شهرهای گلستان رشد می‌کند اما بیشترین درختان نارنج در شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و گرگان قرار دارد.

سیدایمان موسوی کارشناس گیاهان دارویی و طب سنتی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بهار نارنج به دو صورت مفرد و یا ترکیب با گیاهان همسو مصرف می‌شود، گفت: بهارنارنج به صورت مفرد آرام‌بخش اعصاب بوده و به اصطلاح مفرح و نشاط آور است.

وی با بیان اینکه بهارنارنج برای کسانی که ضربان قلب ضعیفی دارند، مفید است، گفت: از بهار نارنج برای درمان ضعف اعصاب، افسردگی و بی‌خوابی ناشی از استرس بهره می‌گیرند.

کاربرد بهارنارنج در درمان آلزایمر و پارکینسون

کارشناس گیاهان دارویی بهارنارنج را برای درمان ضعف حافظه و آلزایمر مفید دانست و تصریح کرد: برای درمان بیماری‌های نظیر آلزایمر و پارکینسیون بهارنارنج به صورت دم نوش مفرد استفاده می‌شود.

موسوی با توضیح اینکه خواص بهارنارنج در ترکیب با گیاهان دیگر مقداری تغییر می‌کند، اضافه کرد: بهارنارنج با گیاهان گرم نظیر اسطوخدوس، سنبله تیو، کندور، مازو و سیاهدانه طبق قواعد خاص ترکیب شده و برای درمان بیماری‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عرق بهارنارنج همان خواص بهارنارنج را داشته با این تفاوت که زودتر در بدن جذب و منتتشر می‌شود، افزود: عرق بهارنارنج برای افراد بی‌حوصله، خشمگین، افرادی که تمایل به گریه و اضطراب داشته و یا حالت مالیخولیایی دارند، مفید است.

بهارنارج موجب تقویت قلب، اعصاب و قوای بدن می‌شود

کارشناس گیاهان دارویی ترکیب بهارنارنج با عسل یا نبات را برای همه افراد مفید دانست و گفت: این ترکیب باعث تقویت قلب، اعصاب و قوای کل بدن می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ترکیب بهارنارنج با گلاب خواص آن را قوی‌تر می‌کند، گفت: ماساژ پوست با ترکیب بهارنارج و گلاب باعث رطوبت‌رسانی و پاکسازی پوست می‌شود، علاوه بر آن عرق بهار نارنج در درمان ریزش مویی که ناشی از فشار عصبی و اضطراب باشد کاربرد دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط درخت روی سقف پژو پارس در بندرعباس
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس
  • سقوط درخت و واژگونی خودرو در بندرعباس
  • سقوط درخت و واژگونی خودرو بر اثر وزش باد شدید در بندرعباس
  • عکس/ سقوط درخت بر روی خودرو در بندرعباس
  • لحظه سقوط درخت روی خودرو + تصاویر | سقف پژو پارس له شد
  • تصاویر درخت مشاهیر در شیراز + فیلم
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟
  • دلربایی کوچه‌ پس کوچه‌های گلستان با عطر بهار نارنج