Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستو کاردگر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اکران فیلم کوتاه انیمیشن خود با عنوان ایکی که در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است، اظهار داشت: نمایش این انیمیشن کوتاه روی پرده سینماها تجربه بسیار خوبی برایم بود به این دلیل که ما فیلمسازان انیمیشن کوتاه، جز جشنواره‌ها، جای دیگری برای نمایش فیلم‌های خود نداریم و هیچ‌گاه این امکان برای ما فراهم نبوده است که بتوانیم فیلم‌های کوتاه انیمیشن خود را در سطح گسترده در تهران و دیگر شهرهای ایران به نمایش بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش مخاطبان انیمیشن‌های کوتاه با اکران در سینماها، افزود: مخاطب فیلم‌های کوتاه انیمیشن در جشنواره‌ها صرفا به اهالی سینمای کوتاه محدود می‌شود ولی نمایش این آثار روی پرده سینماهای تهران و دیگر شهرها این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا آثار ما مخاطبان وسیع‌تری پیدا کند که این امر خوب و خوشایندی است.

این کارگردان انیمیشن ادامه داد: با اکران گسترده این آثار در سینماها، مخاطبان عام هم می‌توانند با امکانات و ابعاد مختلف سینمای انیمیشن بیشتر آشنا شده و شاهده پیشرفت‌های انیمیشن ایران باشند. مخاطبان عام با دیدن این آثار روی پرده سینماها متوجه می‌شوند که انیمیشن ایران تنها فیلم‌هایی که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود، نیست.

انیمیشن‌هایی که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود، اغلب برای مخاطب کودک و نوجوان است و به همین دلیل بسیاری از مردم تصور می‌کنند که مخاطب انیمیشن فقط بچه‌ها هستند، در حالی که با اکران این دسته فیلم‌ها روی پرده سینما، بسیاری از مخاطبان عام با کارکردهای انیمیشن بیشتر آشنا می‌شوند.

این فیلمساز کوتاه درباره بازخوردهایی که از اکران این فیلم دریافت کرده است، اظهار داشت: اکران ایکی، بازخوردهای خوبی برایم به همراه داشت و پیام‌های بسیاری را از مخاطبانی که نمی‌شناختم، دریافت کرده‌ام.

وی درباره پیشرفت‌های انیمیشن ایران در مقایسه با استانداردهای جهانی، گفت: انیمیشن کوتاه ایران از نظر تکنیکی و محتوایی بسیار پیشرو است و نسبت به سه چهار سال گذشته، فیلم‌های باکیفیت و خوب بسیار زیادی ساخته شده است و امکان نمایش روی پرده سینماها به مطرح شدن و شناخته شدن این آثار بسیار کمک کرده و می‌کند.

کاردگر با اشاره به پیشرفت‌های انیمیشن ایران در سطح دنیا، افزود: آثار انیمیشن کوتاه ایران به اندازه‌ای از رشد رسیده است که در بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهان پذیرفته می‌شود و از بسیاری جشنواره‌های تراز اول دنیا جایزه کسب می‌کند.

کارگردان انیمیشن کوتاه ایکی در ادامه، گفت: ما به لحاظ تکنیکی در زمینه انیمیشن کوتاه چیزی از دنیا کم نداریم و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم ولی به لحاظ ایده بسیار پیشتازیم.

کاردگر با بیان این که بعد از جشنواره‌ها، سینماهای هنروتجربه محل بسیار خوبی برای دیده شدن فیلم‌های انیمیشن کوتاه است، خاطرنشان کرد: امکان اکران این دسته فیلم‌ها در سینماهای شهرهای دیگر و قیمت پایین تر بلیت این فیلم‌ها نسبت به دیگر فیلم‌های سینمای بدنه از دیگر نکات بسیار خوب سینماهای هنروتجربه برای اکران فیلم‌های کوتاه است و به نظر من هیچ جشنواره و هیچ پاتوق نمایش فیلمی نمی‌تواند به این گستردگی فیلم‌های ما را در سطح کشور پخش کرده و به نمایش بگذارد.

برچسب‌ها انیمیشن هنر و تجربه سینما اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انیمیشن هنر و تجربه سینما اکران فیلم انیمیشن هنر و تجربه سینما اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین

دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ یاسر قرایی؛ دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده‌پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد.

این رویداد 4 روزه که همزمان با اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، بستری را فراهم می‌کند تا فعالان این حوزه با تبادل نظر، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، از تجارب یکدیگر بیاموزند و برای خلق آینده‌ای روشن در این حوزه گام بردارند.

قرایی در این نشست خبری اظهار کرد: ما نیاز داریم تا به حوزه فناوری و نوآوری نگاه بومی و هویت‌محور داشته باشیم و مانوین نیز به دنبال این رسالت شکل گرفته است تا جریان و شبکه‌ای که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم ایجاد شدند را به یک اجتماع فعال تبدیل کند.

مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور

وی در ادامه افزود: در این رویداد، 28 غرفه در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق از جمله نوشت‌افزار، آموزش و یادگیری، نوآوری اجتماعی، صندوق‌ها، سبک زندگی و مد و پوشاک حضور خواهند داشت و فرصتی ایده‌آل برای رونمایی از دستاوردها، محصولات و خدمات نوآورانه خود به مخاطبان ارائه خواهند داد.

دبیر رویداد مانوین همچنین به برگزاری پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های TED، روایت پیشرفت و رویدادهای B2B در این رویداد اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها فرصتی عالی برای تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مختلف در حوزه صنایع خلاق، از جمله فعالیت‌های کنسرسیومی، مطالعات و فناوری، نوآوری و توسعه فناوری و همچنین تقدیر از افراد اثرگذار در این حوزه را فراهم می‌کند.

قرایی در پایان سخنان خود، از علاقه‌مندان به حوزه صنایع خلاق برای حضور در این رویداد دعوت کرد و گفت: مانوین، گامی در جهت رونق اقتصاد خلاق و توسعه پایدار است و با گردهم آوردن فعالان این حوزه، زمینه‌ای را برای تبادل دانش، تجارب و ایده‌ها فراهم می‌کند و به پیشرفت و توسعه این صنایع در ایران کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • معرفی پرفروش ترین داروها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • رونمایی از پوستر رسمی «مست عشق»
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • پیش‌فروش بلیت «مست عشق» آغاز شد
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی