Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر زربافتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۳۱رشته قنات سیستان و بلوچستان در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی می‌شود.
وی افزود: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تامین آب در کشاورزی است و باید برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره‌برداران در مناطق روستایی دارد تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی ۲ سال گذشته برای این امر که معادل ۲۳۰میلیارد و۳۰۰میلیون ریال بوده است.

 وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های قنات‌خیز کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که رتبه ۶ کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد. 

زربافتی گفت: هم‌اینک هزار و ۹۲۵ رشته قنات با ۲ هزار و ۳۲۷ کیلومتر طول در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین آنها در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، سراوان و ایرانشهر قرار دارد. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کشاورزی قنات ایرانی اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی قنات ایرانی اعتبار سیستان و بلوچستان کشاورزی قنات ایرانی اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد

منصور انصاری  اظهار کرد: پرونده خرید و فروش سوخت قاچاق به میزان ۳۴ هزار و ۸۲۰ لیتر به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در شعبه نهم بدوی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز زاهدان بررسی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به محتویات موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۳۰ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال معادل ۲ برابر ارزش سوخت جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شعبه با توجه به اینکه ارزش خودرو حامل بیش از سوخت‌های کشف شده است، متهم را به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال معادل ارزش سوخت و در مجموع به پرداخت ۴۶ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی عنوان کرد: ماموران نیروی انتظامی این میزان سوخت در محور نهبندان-زاهدان از یک دستگاه خودرو کامیون کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • ۱۴۵ بندسار خسارت دیده از سیل بلوچستان مرمت و بازسازی شد
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد