Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:53:15 GMT

خدمات دندانپزشکی برای مردم گران تمام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۶۸۷

خدمات دندانپزشکی برای مردم گران تمام می‌شود

حریرچی گفت: ایرانیان پارسال به طور متوسط ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداختی در دندانپزشکی داشته‌اند. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از خدمات دندانپزشکیسهم عمده ایی از پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت را به خود جذب می‌کند، اظهار کرد: 22.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 پرداختی از جیب مردم برای کلیه خدمات پزشکی در سال 97 صرف خدمات دندانپزشکی شده و این رقم در سال 94 تا 96 به طور میانگین 17.5 درصد بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با وجود گسترش خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی به صورت رایگان و با حداقل قیمت در سال‌های اخیر، کماکان عمده خدمات دندانپزشکی در بخش غیر دولتی داده می‌شود.

هزینه دندانپزشکی ایرانیان چقدر است؟

حریرچی با اشاره به هزینه دندانپزشکی ایرانیاندر سال اظهار کرد: افرادی که سال 97 از یک تا چند خدمت دندانپزشکی استفاده کرده اند به طور میانگین در سال 2 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت داشته اند، این رقم برای 20 درصد برخوردار جامعه که قاعدتا از خدمات سطح بالاتری استفاده کرده اند، 5 میلیون و 265 هزار تومان بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استفاده از خدمات دندانپزشکی بخش خصوصی در سال 97 نسبت به سال 96 به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم 9.8 درصد کمتر شده است.

 

5.68درصد مردم به مراکز دندانپزشکی غیر دولتی می‌روند

حریرچی ادامه داد: 5.68 درصد مردم با پرداختی از جیب در خدمات دندانپزشکی به بخش غیر دولتی در سال 97 مراجعه کرده اند که در 20 درصد برخوردار جامعه این رقم 11.72 درصد بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان بهترین راه برای حفظ سلامت دندان‌ها و کاهش پرداختی مردم برای هزینه‌های دندانپزشکی است.

حریرچی با اشاره به خدمات دندانپزشکی رایگان دانش آموزان گفت: اقدامات وزارت بهداشت در ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ایتدایی و کودکان زیر 6 سال با موفقیت چشمگیر کماکان ادامه دارد و ارائه خدمات ارزان و مطابق استطاعت مردم در بخش دولتی و با کمک سایر نهاد‌ها در حال پیگیری و گسترش است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست بررسی طرح‌های نیمه تمام استان‌های یزد، هرمزگان، مرکزی و زنجان به ریاست وزیر کشور و با حضور استاندار یزد به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.   استاندار یزد در این نشست، با اشاره به وجود ۱۲۸۰ طرح ملی و استانی نیمه تمام در استان یزد گفت: از این تعداد ۱۶۷ طرح ملی و ۱۱۱۳ طرح استانی است که در مجموع تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۱۷ همت اعتبار است.   فاطمی در ادامه به آخرین وضعیت اجرای طرح‌های مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی ۵۳۶ طرح کمتر از ۵۰ درصد، ۲۴۱ طرح بین ۵۰-۷۰ درصد و ۳۳۶ طرح بالای ۷۰ درصد است.   استاندار یزد با اشاره به عزم جدی دولت جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام شاخص و مورد مطالبه عموم مردم استان‌ها در قالب طرح «ایران یار»، اظهارکرد: براساس شاخص‌های ابلاغی طرح کشوری تکمیل طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های اولویت دار استان یزد در دو گروه تقسیم بندی شد.   وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور در دو گروه «طرح‌های ملی_استانی» و «شهرستانی_ محلی» تعریف شده است، افزود: در گروه طرح‌های ملی_ استانی ۳۱ طرح شامل ۴ کلان طرح اقتصادی و ۲۷ طرح عمرانی قرار گرفته که تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.     فاطمی تعداد طرح‌های منتخب با ویژگی‌های شهرستانی_محلی را ۳۵۶ مورد دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۱۸۶ طرح عمرانی و ۱۷۰ طرح اقتصادی هستند که تکمیل اینطرح‌ها به ترتیب قریب به ۲۰ همت اعتبار و ۲۵ همت تسهیلات نیاز دارد.   وی در پایان اظهارکرد: به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد در قالب طرح مورد پیگیری دولت سیزدهم، دو سبد پیشنهادی مذکور مبتنی بر مطالبات و نیازمندی‌های مردم تدارک دیده شده است تا پس از نظر سنجی و اولویت بندی طرح ها، اقدامات مربوط به تکمیل آن‌ها انجام شود.

دیگر خبرها

  • محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳/ قاسمی: قیمت دلار چند درصد گران می‌شود؟
  • دفاع تمام قد خبرگزاری اصولگرا از طرح زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد نیازمند اعتبار
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال