Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، جدیدترین گزارش منتشره از سوی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت از وضعیت شبکه پرداخت در آبان ماه ۹۸ نشان می‌دهد که تعداد ابزارهای فعال سیستمی در این مدت نسبت به مهر ماه سال جاری با رشد همراه بوده است؛ در حقیقت تعداد ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی در آبان ماه نسبت به مهر ماه با رشدی به ترتیب ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ و۱.۴۴ درصدی همراه بوده است؛ این در حالی است که میزان افزایش تعداد کارتخوان‌های فعال سیستمی ۱.۰۸ درصد بوده که نشان از ادامه روند گسترش توسعه زیرساخت ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی در شبکه پرداخت الکترونیک کشور دارد که انتظار می‌رود با توجه به افزایش هزینه سرمایه گذاری در بخش کارتخوان فروشگاهی و حرکت به سوی تراکنش‌های اینترنتی و موبایلی، میزان رشد کارتخوان‌های فعال در آینده با رشد محدودتری روبرو باشد.

بر اساس جدول فوق، تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی در شبکه پرداخت الکترونیک با افزایش ۱.۰۸ درصد ی به تعداد ۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسیده است؛ همچنین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی فعال به یک میلیون و ۹۳ هزار  ابزار و تعداد ابزار پذیرش موبایلی فعال به یک میلیون و ۲۶۰ هزار ابزار پذیرش افزایش داشته است؛ بر اساس آمار اعلام شده از سوی شاپرک، تعداد ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت الکترونیک در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری ۱.۲۵ درصد رشد داشته و به بالغ بر ۱۰ میلیون و ۱۸۴ هزار ابزار فعال سیستمی رسیده است.

بررسی سهم تعداد هر یک از ابرازهای پذیرش فعال سیستمی از تمام ابزارهای پذیرش در آبان ماه حاکی از افزایش سهم ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی با کاهش سهم کارتخوان است؛ کارتخوان فروشگاهی در آبان ماه سهمی ۷۶.۸۹ درصدی را به خود اختصاص داده و در ادامه، سهم بازار ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی از تمام ابزارهای فعال در شبکه پرداخت آبان بالغ بر  ۱۰.۷۴ و ۱۲.۳۷ درصد بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارتخوان تراکنش بانکی شبکه پرداخت الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان دانشگاه رایس یک محرک مغزی منحصربه فرد به نام «ایمپلنت درمانی - مغزی قابل برنامه ریزی دیجیتال» (DOT) ساخته اند که می‌تواند یک جایگزین درمانی برای بیمار‌هایی مانند افسردگی مقاوم به دارو و دیگر اختلالات روانپزشکی باشد.

در مقایسه با سایر فناوری ها، این دستگاه، شیوه راحت‌تر و کم خطرتری برای تحریک عصبی در بیماران ارائه می‌کند.

«جیکوب رابینسون» «Jacob Robinson» استاد مهندسی برق و کامپیوتر و زیست مهندسی دانشگاه رایس و مجری این تحقیقات گفت: دستگاه ما که به اندازه یک نخود است، می‌تواند با فعال کردن قشر حرکتی مغز، موجب شود بیمار دست خود را حرکت دهد.

فناوری DOT، برخلاف سایر فناوری‌های رابط مغزی، به باتری‌های بزرگ و سیم‌های بلند نیاز ندارد و در نتیجه کمتر تهاجمی است و دسترسی بیماران به آن آسان‌تر می‌شود.

این دستگاه کاشتنی زیست پزشکی بر پایه فناوری انتقال نیروی مگنوالکتریک است که میدان‌های مغناطیسی را به پالس‌های الکتریکی تبدیل می‌کند.

این فناوری به محرک اجازه می‌دهد تا در حین تحریک مغز به صورت بی سیم تغذیه شود.

پژوهشگران می‌گویند: با تغذیه بی سیم دستگاه با استفاده از یک فرستنده خارجی، دیگر نیازی به باتری وجود ندارد.

این دستگاه کوچک که کاشت آن تنها سی دقیقه طول می‌کشد، با عرض تنها ۹ میلی متر می‌تواند با ۱۴.۵ ولت، ناحیه خاصی از مغز را تحریک کند.

پزشکان طی یک کاشت کم تهاجمی کوتاه مدت، این دستگاه کوچک را در استخوان بالای مغز قرار می‌دهند. می‌توان آن را روی «دورا» (سخت شامه) که یک غشای محافظ در پایه جمجمه است نیز قرار داد.

بر اساس اعلام دانشمندان، ایمپلنت و برش آن تقریبا غیرقابل تشخیص هستند و بیمار می‌تواند همان روز به خانه بازگردد. برای ارزیابی اثربخشی این دستگاه، محققان آن را به طور موقت در مغز یک بیمار انسانی کاشتند.

دانش پژوهان از این ایمپلنت برای فعال کردن قشر حرکتی مغز که حرکات ارادی را کنترل می‌کند، استفاده و مشاهده کردند بیمار توانست دست خود را حرکت دهد.

محققان پیشتر، عملکرد بلند مدت دستگاه را در مدل‌های خوکی آزمایش کردند. DOT به مدت ۳۰ روز در خوک‌ها پایدار بود که سازگاری دستگاه با بافت مغز را نشان می‌دهد.

دانشمندان رایس می‌گویند: این کار قبلا انجام نشده بود، زیرا کیفیت و قدرت سیگنال مورد نیاز برای تحریک مغز از طریق سخت شامه با انتقال انرژی بی سیم برای ایمپلنت‌های به این کوچکی غیرممکن بود.

در آینده نزدیک، بیماران ممکن است بتوانند از DOT استفاده کرده و برای انجام کار‌های شخصی خود به استقلال کامل برسند.

رابینسون می‌گوید: بیمار در بازگشت به خانه، کلاه یا پوشیدنی خود را برای برقراری ارتباط با ایمپلنت، سر می‌کند، تلفن همراه آیفون یا ساعت هوشمند خود را فشار می‌دهد و سپس تحریک الکتریکی آن ایمپلنت، یک شبکه عصبی را در داخل مغز فعال می‌کند.

رابینسون همچنین استارت آپی به نام «Motif» تاسیس کرده است که قصد دارد این دستگاه را به زودی به بازار عرضه کند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه