Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست وزیر اول اسکاتلند از لندن برای برگزاری همه‌پرسی مجدد استقلال در این کشور، با مخالفت نخست‌وزیر انگلیس مواجه شد.

قدس آنلاین؛ «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بعد از پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری این کشور، با درخواست اسکاتلند جهت برگزاری همه‌پرسی استقلال دوم مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون به درخواست «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند که  بعد از مشخص شدن نتیجه انتخبات سراسری انگلیس در روز گذشته، خواستار برگزاری همه‌پرسی مجدد استقلال این کشور از بریتانیا شده بود، جواب رد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، نخست‌وزیر انگلیس شامگاه گذشته با وزیر اول اسکاتلند گفت‌وگو کرده و گفت با برگزاری همه‌پرسی استقلال آنهم بعد از اینکه یک بار مردم اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ خواستار باقی‌ماندن در پادشاهی متحد بریتانیا شدند، موافت نمی‌کند.

دفتر جانسون با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «نخست‌وزیر تصریح کرد که همچنان با همه‌پرسی دوم استقلال [در اسکاتلند] مخالفت است و از [رأی] اکثریت مردم اسکاتلند که گفتند نمی‌خواهند به گسستگی و عدم قطعیت بازگردند، حمایت می‌کند».

به نوشته رویترز، در ادامه این بیانیه آمده است که از نظر نخست‌وزیر انگلیس نتیجه همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ قاطع بود و باید به آن احترا م گذاشت.

 نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس روز جمعه (۱۳ دسامبر) اعلام شد که بر اساس آن حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون، موفق شد از ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور، ۳۶۵ کرسی را از آن خود کند و به اکثریت قاطع برسد .

این رقم که بهترین نتیجه برای حزب محافظه‌کار از زمان پیروزی «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷ است، در حالی رقم خواهد خورد که این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۷، توانسته بود ۳۱۷ کرسی به دست آورد.

جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه‌کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

وزیر اول اسکاتلند، که حزب او نیز توانست ۴۸ کرسی در پارلمان انگلیس به دست بیاورد، ضمن مخالفت با جدایی کشورش از اتحادیه اروپا گفته بود باید همه‌پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم‌گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: همه پرسی استقلال در اسکاتلند همه پرسی استقلال اسکاتلند استقلال اسکاتلند برگزیت انتخابات انگلیس بوریس جانسون حزب محافظه کار انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن