Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:21:42 GMT

شب حسینیه معتمدی در گناوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۷۹۶

شب حسینیه معتمدی در گناوه برگزار شد

در این نشست یکی از نویسندگان و محققان این بندر به تاریخچه این حسینیه اشاره کرد و گفت: حسینیه معتمدی نقش مهمی در تجمع و حرکات‌های انقلابی مردم این بندر در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

غلامرضا کرمی افزود:  برای احداث این مکان مذهبی سه روایت ذکر شده که نظر  حاج عباس رنگریز پدر شیخ عبدالحسین معتمدی قوی و محکم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: باتوجه به ذوق شعری که شیخ عبدالحسین معتمدی داشته او در شعری تاریخ حسینیه  را ذکر کرده که به استناد آن  ۱۰۶ سال پیش بوده است.

وی بیان کرد: قدیمی‌ترین هیات زنجیرزنی، اولین تعزیه و برپایی اولین اقامه نماز جمعه قبل از احداث مصلای جمعه در این بندر متعلق به حسینیه معتمدی است.

حاج احمد برازجانی رئیس هیات امنای این حسینیه به تاریخچه‌ای از این مکان مذهبی اشاره کرد و گفت: فضای این حسینیه  از ۲۰۰ مترمربع  اکنون به ۲۴۰۰ مترمربع با کمک خیرین و دوستداران اهل بیت (ع) افزایش یافته است.

منصور سلمانپور خادم حسینیه با ۶۰ سال حضور فعال خاطراتی از دوران خدمتگزاری خود را بیان کرد.

در پایان از حاج احمد برازجانی به نمایندگی از هیات امنای این حسینیه و منصور سلمانپور با اهدای تندیس انجمن هوای تازه تجلیل شد.

این برنامه به همت و همکاری هیات امنای حسینیه معتمدی و انجمن هوای تازه گناوه برگزار شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بندرگناوه فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه فرهنگی بندرگناوه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی که روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در کنار سد شهدای تازه شهر در روستای گردشگری نظرآباد برگزار شد، مربیان کانون  سلماس برای کودکان برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا کردند.

 کاغذ و تا، کاردستی و نقاشی از فعالیت های اجرایی کانون در این جشنواره بود که با هدف نشاط آفرینی، با استقبال بی نظیر کودکان و خانواده های آنها همراه بود.

این جشنواره با هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری سلماس با استقبال پر شور مردم و با برنامه های متنوع و مفرحی همچون نمایشگاه صنایع دستی،  جشنواره غذا، موسیقی های محلی، بازی های بومی و محلی و با حضور ذبیح اله کاظمی فرماندار، مسئولین و جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • ساحلی بازان حریف خود را شناختند
  • برگزاری اولین مسابقه اهداف پروازی سال ۱۴۰۳
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد