Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@15:06:36 GMT

انتخاب برترین قاری مجلسی و مردمی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۸۵۹

انتخاب برترین قاری مجلسی و مردمی در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ از بین 12 نفر از قاریان برتر لرستانی که در جشنواره «تلاوت‌های مجلسی» به تلاوت پرداختند مهدی سعادتی به‌عنوان برترین قاری از نگاه مردمی انتخاب شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، چهاردهمین جشنواره «تلاوت‌های مجلسی» در استان لرستان شامگاه پنج‌شنبه، 21 آذرماه با حضور اقشار مختلف و فعالان قرآنی استان لرستان در مسجد حضرت قائم(عج) شهر خرم‎آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره قرآنی که عزت‌الله گوشه‌ای، سیدعباس پورهاشمیان و سیدمحمد شاهرخی در بخش داوران، نظارت چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان لرستان را بر عهده داشتند، از بین 12  نفر از قاریان برتر لرستانی ازجمله مهدی سعادتی، محمد بهرامی، متین کریمی، وحید کرمی، سعید ناصری‌نسب، محمدحسین دالوند، احمد شاه‌مرادی، صمد حاصلی، احسان پیرداده، محمد کرمی، احمد خدادادی و احسان فتحی‌پور که به تلاوت پرداختند، مهدی سعادتی(پاپی) به‌عنوان برترین قاری از نگاه مردمی در لرستان انتخاب شد.

بنا بر این گزارش، این جشنواره قرآنی برای برای اولین‌بار است که در لرستان برگزار شده است و امسال از بین یک‌صد نفر متقاضی شرکت در جشنواره 12 قاری برای حضور در این جشنواره دعوت شد که مردم و حاضران پس‌از استماع قرائت قرآن شرکت‌کنندگان در جشنواره با رأی خود مهدی سعادتی‌ را به‌عنوان نفر اول، محمد بهرامی را به‌عنوان نفر دوم و متین بهرامی را به‌عنوان نفر سوم انتخاب کردند.

هدف از برگزاری این جشنواره انتخاب قاری برتر از دید و نگاه مردم است و در این جشنواره همه این قاریان تلاوت کرده و طی برگه‌های رای که بین مردم توضیح شد، برترین قاری انتخاب شد.مهدی سعادتی به‌عنوان قاری برتر مردمی و مجلسی استان لرستان جهت مسابقات مردمی که دی‌ماه سال‌جاری در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

لازم به ذکر است، مهدی سعادتی‌(پاپی) در سال 1372 در خرم‌آباد متولد شده و نزدیک به بیست سال است در رشته قرائت قرآن‌كريم به سبک استاد «محمد صديق منشاوی» فعاليت دارد.

اين قاری ممتاز خرم‌آبادی در زمينه قرائت قرآن تاكنون به موفقيت‌های زيادی دست يافته است كه ازجمله آن‌ها می‌توان به كسب مقام اول مسابقات قرائت قرآن‌كريم بسيج، كسب مقام اول قرائت قرآن دانش‌آموزی و همچنين كسب مقام‌های برتر مسابقات قرآن ادره‌كل تبليغات اسلامی و اوقاف و امور خيريه در مرحله استانی و کشوری اشاره كرد.

از اساتید این قاری ممتاز لرستان می‎توان از حسن‌رضا مرادی و سيد عباس پورهاشميان نام برد. این قاری لرستانی در رابطه‌با هدف خود از قرآن خواندن گفت: هدفم این است كه قرآن در درجه اول بر روی خودم تأثير بگذارد و بعد هم بر روی كسانی‌كه قرآن خواندن مرا گوش می‌دهند.

وی معتقد است كه قاری شدن به صوت زيبا نيست، بلكه هركس كه علاقه‌مند به قرائت قرآن باشد با تمرين زياد و حضور در كلاس‌های صوت می‌تواند قاری خوش‌صدای قرآن شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیتهای قرآنی تلاوت های مجلسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان گفت: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری ظهر امروز در نشست خبری اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» اظهار داشت: جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در 6 بخش و 35 قالب و 11 محور با میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان گیلان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه هنرمندان مردمی پس از اعلام فراخوان به سایت "مدرسه عشق" مراجعه و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند افزود: آثار ارسال شده در‌ مرحله ‌نخست مورد داوری استانی و در مرحله دوم به داوری کشوری راه یافت و از مردادماه سال گذشته نیز حدود 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

منشوری با اشاره به اینکه این جشنواره دارای 4 کمیته شامل کمیته اجرایی، دبیرخانه، ارتباطات و فنی و دارای 12 محور است تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادهای فرهنگی و هنری مردمی و اتصال این استعدادها به یکدیگر برای تعالی‌بخشی هنر در مسیر حق است.

وی با اشاره به ارسال 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره "مدرسه عشق" اضافه کرد: از مجموع 75 هزار اثر، 2 هزار و 900 اثر به مرحله داوری کشوری راه یافت و در نهایت 350 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان ادامه داد: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت 15 عصر در تالار مرکزی رشت برگزار و از برگزیدگان جشنواره تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/612/.

دیگر خبرها

  • برترین های رده سنی امید معرفی شدند
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • جشنواره رود و ریل؛ ۳۰ فروردین در در لرستان
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • قاری نوجوان ایرانی به دعوت حسن عبدالکریم به تمرین پرسپولیس می‌رود
  • دعوت ستاره قطری پرسپولیس از قاری قرآن نوجوان
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود
  • برگزاری نخستین کرسی تلاوت مسجد کرامت مشهد در سال ۱۴۰۳
  • درخواست علی خطیر از مهدی تاج برای هفته‌های پایانی لیگ