Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش فروش خودرو‌های یورو ۴ شرکت ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه ۲۳ آذر ماه) آغاز می‌شود، این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ را ممنوع کرده بود.

سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ ۱۲ آبان سال جاری پیرو نامه‌ای از وزارت صمت درخواست کرده بود که از فروش محصولات یورو ۴ برای سال آینده جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک خودروسازان باید قبل از هر گونه اقدام به فروش و پیش فروش خودرو نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند، در حالی که تاکنون در جهت ارتقای استاندارد آلایندگی ۴ محصول مذکور به یورو ۵ اقدامی صورت نگرفته است.

بر همین اساس سید مهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از پیش فروش محصولات مذکور برای سال آینده به مهندس مقیمی مدیر عامل شرکت ایران خودرو نامه‌ای ارسال کرد، اما وزارت صمت تاکنون نسبت به این اقدام واکنشی نشان نداده است و همین موضوع منجر شد که امروز پیش فروش خودرو‌ها را آغاز کند.

بدیهی است در صورت اجرای عملیات پیش فروش محصولات ایران خودرو، سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری گفت: از سال گذشته تاکنون، برای ۱۴ متخلف محیط زیست، حکم سبز به عنوان حکم جایگزین حبس صادر و اجرا شد.

وی با بیان اینکه صید، شکارغیرمجاز، برداشت غیرقانونی شن و ماسه و آلوده کردن محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی که مجازات دارد، افزود: در صورتی که متخلف محیط زیست سابقه کیفری نداشته باشد و یا از سابقه کیفری وی بیشتر از ۵ سال نگذشته باشد، بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، با صدور حکم سبز، باید خدماتی را برای حراست و حفاظت محیط زیست انجام دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همراهی با محیط بان‌ها ، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند ، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش ، کاشت نهال و تهیه مقالات زیست محیطی از مجازات‌هایی که حفاظت محیط زیست برای این متخلفان درنظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • حراج ۳ محصول پرطرفدار ایران خودرو + جزییات
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان