Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کبودرآهنگ گفت: اینکه عده‌ای بگویند اگر ما این لوایح رانپذیریم به لیست سیاه اف‌ای تی اف می‌رویم جای بسی تعجب دارد؛ چرا که ما الان شاید بر روی کاغذ در لیست سیاه نباشیم، اما عملا در لیست سیاه هستیم، چون که مراودات پولی و بانکی ما بسته است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد علی پورمختار به سکوت مجمع در قبال لوایح " سی اف تی و پالرمو" اشاره کرد و گفت: اصل این موضوع را باید با متانت و مخصوصا با نگاه به رفتار‌های اروپایی‌ها و خصوصا آمریکایی‌ها بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد که پیوستن به این لوایح چه منفعتی برای کشور دارد و عدم پیوست به آن چه ضرر‌هایی را برای ما در برخواهد داشت، اما به کلی متصور شویم که این لوایح را پذیرفتیم؛ آیا تحریم‌ها برداشته خواهد شد و، اما باید شاهد این مسئله هم باشیم که با قبول برجام کشور‌های اروپایی امضا کننده این معاهده چه رفتاری با ما داشتند که بحث ما بر سر این مسائل است.
نگاهی که الان غربی‌ها به ما دارند، این است که هرچه ما گفتیم شما باید اجرا کنید
نماینده مردم کبودر آهنگ و بهار تاکید کرد: اینکه عده‌ای بگویند اگر ما این لوایح رانپذیریم به لیست سیاه اف‌ای تی اف می‌رویم جای بسی تعجب دارد؛ چرا که ما الان شاید بر روی کاغذ در لیست سیاه نباشیم، اما عملا در لیست سیاه هستیم، چون که مراودات پولی و بانکی ما بسته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تفاوتی بین تصویب و یا عدم تصویب این لوایح وجود ندارد، اما فرض را بر این بگذاریم که ما این لوایح را به تصویب رساندیم و حالا اطلاعات مالی و ... را به آن‌ها بدهیم، آن وقت آن‌ها چه رفتار متقابلی می‌خواهند با ما داشته باشند؛ بنابراین با این تحریم‌هایی که آمریکا علیه ما اعمال می‌کند، اروپایی‌ها دوباره می‌خواهند همان حرف‌هایی را که در رابطه با اینستکس و اس پی وی بیان کردند، به زبان بیاورند پس این نگاه یک‌طرفه و یک جانبه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: نگاهی که الان غربی‌ها و آمریکایی‌ها به ما دارند، این است که هرچه ما گفتیم شما باید اجرا کنید و ما هم هر وقت دوست داشتیم، تعهدات خود را اجرایی می‌کنیم.

پورمختار اظهار کرد: رفتار آمریکا دلیل عمده و اصولی شده که هم سی اف تی و هم پالرمو به تصویب نرسند، اگر آمریکا در برجام بود و تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال نمی‌کرد و البته اروپایی‌ها هم از آمریکا تبعیت نمی‌کردند شاید این لوایح به تصویب می‌رسیدند، اما طبیعی بوده که ما براساس همین تجربه نسبت به این موضوع حساس هستیم و توجهی هم نداریم که آن‌ها چه می‌گویند و چه اخطاری می‌دهند، آنچیزی که برای ما مهم بوده این است که باید برای پذیرش آن غربی‌ها تضمین کافی را بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدعلی پورمختار مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ایسنا/خراسان رضوی نایب‌ رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: توقف کامیون‌ها در مرز خسارت‌های زیان‌باری به پیکره اقتصادی وارد می‌کند، علی‌رغم نشست‌ها و رایزنی‌های مسئولین در سطح استان در بحث مدیریت واحد مرزی و اجرای طرح جامع روانسازی، عملا امروز در دوغارون_اسلام‌قلعه صدها دستگاه کامیون در پارکینگ‌ها موجود بوده و محموله‌های ترانزیتی و سوختی متوقف هستند.

محمود امتی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت ناوگان حمل‌ونقل در مرز دوغارون اظهار کرد: در مرز دوغارون در اسلام قلعه افغانستان قبل از عید فطر توقف طولانی برای کامیون‌های ایرانی و افعانستانی در کشور افغانستان به ایران وجود داشت که یک روز قبل از عید فطر با مساعدت دو طرف تقریبا تمام کامیون‌های خالی وارد ایران شدند.

وی افزود: عملا این توقف‌های طولانی مدت باعث افزایش کرایه‌ها شده است. متاسفانه این توقف‌ها زیان‌های جبران ناپذیری برای تجار خارجی، شرکت‌های حمل‌ونقل و مالکین کامیون‌ها و رانندگان در بردارد.

نایب‌ رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وقتی توقفی حادث می‌شود، سرمایه‌های میلیاردی روزها در مرز متوقف خواهد شد، بیان کرد: این مسئله عملا خسارت‌های زیانباری به پیکره اقتصادی وارد می‌کند، علی‌رغم نشست‌ها و رایزنی‌های مسئولین در سطح استان در بحث مدیریت واحد مرزی و اجرای طرح جامع روانسازی، عملا امروز در دوغارون_اسلام‌قلعه صدها دستگاه کامیون در پارکینگ‌ها موجود بوده و محموله‌های ترانزیتی و سوختی متوقف هستند.

امتی ادامه داد: برخی از این محموله ها تا ۸ روز توقف دارند. در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان بازدیدی از مرز پایانه دوغارون داشته و نشستی با مدیرکل گمرک و ناظر گمرات کل و جلسه‌ای با فرماندار تایباد برگزار کرد و این مشکلات در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: موضوعی که سال‌ها تکرار و به آن پرداخته شده اما عملا اجرایی نشده، موضوع مدیریت واحد مرزی است. اگر کلیه شبکه و مجموعه عملیات در مرز را به عنوان یک زنجیره در نظر بگیریم، اگر یکی از حلقه ها به درستی عمل نکند متاسفانه باز هم شاهد توقف‌ها خواهیم بود.

نایب‌ رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی عنوان کرد: با وجود اینکه تقریبا تا خروج کامیون‌ها در مرز همه ارگان‌ها به خوبی عمل می‌کنند، اما اقداماتی از جمله بازدیدها از کامیون‌ها توسط مرزبانی باعث برخی توقف‌ها شده است. با توجه به اینکه ابزارهای کنترلی و نظارتی وجود دارد، می‌شود کنترل‌ها را با دقت بیشتری انجام داد و مانع از توقف کامیون‌ها شد. اما این موضوع مورد بی‌توجهی واقع شده است.

امتی ادامه داد: این توقف‌ها باعث افزایش کرایه‌ها و خسارت‌ها به شرکت‌های حمل‌ونقل، کامیون‌ها و غیره و بالطبع باعث افزایش هرینه‌های صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد. طی چند ماه گذشته با ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ دلار امکان داشت که محموله را از بندرعباس به هرات ارسال کرد اما این ارسال اکنون بیش از ۲۳۰۰ دلار هزینه دارد و عمده دلیل آن بحث توقف ها در خروج و ورود کامیون از اسلام قلعه به ایران است.

وی با اشاره به اینکه راهکار حل این موضوع مدیریت واحد مرزی به معنای واقعی و عملیاتی است، گفت: مدیریت واحد مرزی باید به معنای واقعی اتفاق افتد و اگر قرار است همه ارکان مستقر در مرز کار خود را به خوبی انجام دهند، باید همگی با هم هماهنگ باشند. خواهش ما از مدیران استانی این است که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و قبل از اینکه فرصت‌ها را از دست دهیم باید علاج واقعه قبل از وقوع صورت گیرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • لیست خرید رویایی اوسمار ویرا؛ مهدی قائدی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو!
  • شمسایی:به شکلی می جنگیم که شرمنده خودمان نباشیم
  • لیست غیرممکن اوسمار برای پنجره تابستانی!