Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که مذاکره و دیپلماسی تنها راهکار برای رفع تهدید هسته‌ای کره شمالی است.

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه طی سخنانی در اندیشکده شورای روابط خارجی بر ضرورت از سرگیری مذاکرات با کره شمالی تأکید کرد و مذاکره را تنها راهکار برای رفع تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر با اشاره به اینکه آمریکا سخت تلاش می‌کند تا بار دیگر مذاکره با کره شمالی را از سر بگیرد، اظهار داشت: «ما برای مذاکره تلاش می‌کنیم زیرا تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تنها از طریق یک توافق دیپلماتیک می‌توان رفع کرد.»

وی افزود: «وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره وحشتناک خواهد بود. هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد این اتفاق باشد. من فکر می‌کنم که ما به‌زودی در اینجا مورد آزمایش قرار خواهیم گرفت. آزمایش درباره برداشتن گام بعدی و تلاش برای بازگرداندن آنها به پای میز مذاکره.»

در آستانه پایان یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا، تنش‌ها بین دو کشور به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواستار خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواستار لغو کلیه تحریم‌های آمریکا است.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل هفته گذشته در خصوص مذاکره با آمریکا اظهار داشت: مذاکره متوالی و مداومی که آمریکا به دنبال آن است، تنها یک مذاکره وقت گیر است که برای سیاست داخلی آمریکا مفید و سودمند خواهد بود. ما نیازی به مذاکرات طولانی با آمریکا نداریم و خلع سلاح هسته ای از میز مذاکره با واشنگتن حذف شده است.

کره شمالی پیش از این نیز هشدار داده بود که در صورت مخالفت آمریکا با امتیازات درخواستی پیونگ یانگ، مساله خلع سلاح از میز مذاکره حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا مارک اسپر تهدید هسته ای کره شمالی کره شمالی رهبر کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان