Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: استان آذربایجان‌شرقی نقش محوری در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه در شمال غرب ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «سیدعباس موسوی» روز گذشته در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز در تاریخ پرفراز و نشیب ایران همواره تاثیرگذار بوده است و امروز هم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد، اظهار کرد: توسعه روابط با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های وزارت امور خارجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی و روابط علمی و فرهنگی با کشورهای همسایه، گفت: تبریز قابلیت تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی منطقه را دارد و تحقق این موضوع یکی از اولویت‌های مدیریت استان است.

«محمدرضا پورمحمدی» اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با وجود موقعیت حساس جغرافیایی و هم‌جواری با چند کشور، از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی با بیان این‌که مردم تبریز و آذربایجان همواره وفاداری خود را به ایران نشان داده‌اند، افزود: تبریز همواره در تحولات تاریخی، در راه دفاع از میهن، پیشگام و پیشتاز بوده و به جرات می‌توان گفت که ایران مدرن، مدیون آذربایجان است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مردم تبریز در قضایای اخیر هم راه خود را از اغتشاش‌گران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت جدا کردند و نشان دادند که امنیت و آرامش کشور را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی استان، از فعالیت ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان خبر داد و گفت: معتقدیم که همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه باید با محوریت تبریز انجام شود.
 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد خطبه نماز جمعه کانون های مساجد مسجد سامانه فهما اجلاس نماز طرح ملی فهما نماز جمعه دیپلماسی ایرانی موسوی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: جایگاه نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود.

مالک رحمتی در دیدار رئیس و اعضای هئیت مدیره، بازرسان و شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان با وی، افزود: پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز دارای چهار رکن اساسی شامل کارفرما، مجری، پیمانکار و نظارت است و بخش نظارت که مستقیما به سازمان نظام مهندسی ساختمان باز می‌شود، به تنهایی به اندازه سه بخش اول دارای اهمیت و جایگاه ویژه است.

وی اضافه کرد: اگر این سیستم نظارتی به نوعی به وظیفه خود در راستای نظارت بر اجرای دقیق استانداردها و مقررات کم‌توجهی کند، پروژه ضربه خواهد خورد و در این صورت منابع و منافع ملی لطمه و آسیب می‌بیند. 

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل شود تا جایگاه نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه اجرای دقیق ضوابط و مقررات و استانداردها و توجه به کیفیت در ساخت و سازها در سطح استان و کلانشهر تبریز بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: باید مهندسان عضو این سازمان برای رعایت حقوق مردم و اجرای دقیق استانداردها هم قسم شوند و ایستادگی کنند، زیرا که کوتاهی سهوی یک مهندس سر بزنگاه ها به جامعه ضربه می‌زند، لذا سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به گونه‌ای عمل کند که کیفی سازی در اولویت قرار بگیرد که تحقق این امر خدمت به نسل‌های آینده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص یکی از دغدغه‌های اساسی خود در سطح شهر تبریز اظهار کرد: متاسفانه نماهای ساختمان‌ها در کلانشهر تبریز از یک استاندارد و قانون خاص تبعیت نمی‌کند و این باعث شده ساختمان‌ها و نماهایشان چشم نواز نباشد؛ در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی می‌تواند پیشقدم شده و در این خصوص هم مطالبه‌گر باشد و در زمینه زیباسازی و مناظر شهری به یاری شهرداری‌ها بشتابد.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود به قرار گرفتن تبریز روی گسل اشاره کرد و گفت: این امر ضرورت اجرای دقیق قوانین و مقررات را در ساخت و سازها بیش از پیش نمایان می‌سازد و باید نظارت دقیق‌تر بر اجرای قوانین و برنامه ریزی برای استحکام بناها و مقاوم سازی با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان، اظهار کرد: ۴۲ تا ۶۷ درصد در آمد مردم در شهرهای مختلف به مسکن اختصاص می‌یابد، لذا اگر بخواهیم مشکل معیشت مردم را حل کنیم باید فکری به حال حل مسئله مسکن کنیم که با حل آن رفاه و آسایش اقتصادی مردم حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در کاهش بهای تمام شده و نظام انگیزشی احداث مسکن به خوبی ایفای نقش کند.

وی گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی ما در استان آذربایجان شرقی با سرعت و کیفیت قابل قبولی در حال احداث است و تفاوت این پروژه‌ها با مسکن مهر، اولویت داشتن کیفیت بر کمیت است که به خوبی صورت می‌گیرد.

رحمتی، گسترش حاشیه نشینی در تبریز را یک معضل اساسی عنوان کرد و افزود: متاسفانه برای حل معضل حاشیه نشینی در تبریز اقدام اساسی انجام نگرفته است و در این راستا نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی می‌تواند با بهره گیری از توان مهندسان متخصص خود به ارائه طرح و برنامه بپردازد. 

وی با بیان اینکه این میزان حاشیه نشینی زیبنده تبریز نیست، اظهار کرد: طرح‌هایی منطقی، معقول و کاربردی از مراکزی همچون سازمان نظام مهندسی ساختمان برای حل معضل حاشیه نسینی ارائه شود که اگر این طور باشد، بنده برای مدیریت آن حاضرم وقت بگذارم؛ در واقع این گونه معضلات شهری با دیدگاه‌های مهندسی قابل حل است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی به دلیل ماموریت کاری خود می‌تواند محلی برای اعلام آمار و اطلاعات دقیق و به روز در حوزه مسکن باشد و با ارائه آمار دقیق و طبقه بندی ذهن مدیران مخصوصا فرمانداران و شهرداران کمک بسزایی کند.

علیرضا معتمدنیا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: طی یک سال گذشته حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع پروژه وارد این سازمان شده است که حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آن به شهرستان تبریز اختصاص دارد.

وی افزود: در حال حاضر این سازمان دارای ۳۶ هزار عضو در رشته‌های هفتگانه فنی و مهندسی مرتبط با صنعت ساختمان است که جزو برترین‌های کشور به لحاظ تعداد عضو و کیفیت بالا در ارائه خدمات محسوب می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی به بیان دغدغه‌های جامعه مهندسی استان از جمله عدم افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال ۱۴۰۳، دغدغه مسکن و بیمه مهندسان عضو سازمان پرداخت و اظهار کرد: اکثر مهندسان عضو این سازمان فاقد مسکن هستند و تلاش برای حل این معضل یکی از دغدغه‌های اساسی اعضای هیئت مدیره این سازمان در دوره نهم می‌باشد که در این راستا در خواست می‌کنیم که با حمایت استاندار محترم آذربایجان شرقی و در اختیار گذاشتن زمین بتوانیم احداث مسکن برای مهندسان عضو این سازمان را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • پرواز‌های فرودگاه تبریز طبق برنامه انجام می‌شود
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پروازها مطلع شوند
  • اردوی تیم ملی والیبال نشسته به میزبانی تبریز
  • ضرورت سرعت عمل در اطلاع رسانی و روایت خدمت
  • روابط عمومی، عنصر اساسی برای توسعه و پیشرفت است
  • سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه توسعه یابد
  • حضور بدمینتون کاران آذربایجان شرقی در مسابقات آسیای میانه
  • توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه