Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش ۹ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی در سال آینده اظهار داشت: بودجه شرکت‌های دولتی عمدتاً براساس نرخ تورم تعیین می‌شود و خودشان بودجه‌ای مستقیم از دولت دریافت نمی‌کنند بلکه براساس میزان درآمدی است که حاصل می‌شود و ما باید نرخ افزایش بودجه را براساس واقعیتی که اتفاق می‌افتد بسنجیم و تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: آنچه در سال‌های اخیر ملاحظه کرده‌ایم این است که شروع کننده گرانی خود شرکت‌های دولتی هستند، بنابراین بودجه آنها بیشتر از ۱۱ درصد و خود به خود افزایش پیدا می‌کند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: شرکت‌های دولتی به خاطر عدم مدیریت صحیح عمدتاً زیان‌ده هستند و به نوعی مدیریت هوشمندانه‌ای ندارند. اما در مصرف منابع بسیار هوشمندانه و با دید وسیعی عمل می‌کنند به نحوی که حقوق‌ها را مرتباً خیلی خوب افزایش داده و به پاداش‌های بسیار بالا می‌رسند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی بیشتر به حقوق و پاداش‌های بسیار بالا توجه دارند، عنوان کرد:‌ این شرکت‌ها به لحاظ نوع کاری به جای اینکه به انجام درست وظایف خود بپردازند، بعضاً فقط به دنبال گران کردن خدمات و قیمت‌ها بوده و در ایجاد ارزش افزوده نقش به‌سزایی ندارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مخالف افزایش بودجه شرکت‌های دولتی در سال آینده هستید یا خیر، گفت: مخالف افزایش هزینه‌های آنها هستم و از طرفی موافق افزایش درآمدهای آنها؛   البته نه اینکه عرضه کالا و خدمات را برای مردم گران کنند بلکه با نگاه کاربردی صحیح و مدیریت هوشمندانه به این هدف برسند.

عضو کمیسیون بودجه  و برنامه مجلس در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا موافق افزایش ۹ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی در سال آینده هستید یا خیر، گفت: منتظر ارائه بودجه به صحن علنی مجلس هستیم و پس از بحث و بررسی این موضوع مشخص خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بودجه 99 شرکت های دولتی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت کار ادارات دولتی در فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرد؟

مرتضی شهامی به برخی اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر کاهش ساعت کاری در ماه رمضان اشاره و اعلام کرد: هیچ ابلاغی از طرف استانداری زنجان مبنی بر کاهش ساعت کاری در ماه رمضان به اداره‌های دولتی نشده است.

به گزارش ایسنا، او یادآوری کرد: براساس مصوبه هیأت دولت، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در ماه مضان با تصمیم مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌صورت شناور است و ساعت کاری کم نشده است.

وی با اشاره به تصمیم‌های گرفته‌شده برای شب‌های قدر، توضیح داد: برای استفاده مردم از فیوضات شب‌های قدر، ساعت آغاز به کار اداره‌های دولتی در روز‌های پس از شب قدر، یعنی شنبه ۱۱ فروردین و چهارشنبه ۱۵ فروردین، ۹ صبح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|مهرداد لاهوتی
  • افزایش وصول حقوق دولتی بخش معادن
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • ساعت کار ادارات دولتی در فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرد؟
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد