Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:00:19 GMT

قیمت پیشنهادی مالکان مسکن ۴۰ درصد پایین آمد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۷۲۰۹

قیمت پیشنهادی مالکان مسکن ۴۰ درصد پایین آمد

«مصطفی‌ قلی خسروی» روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه توهم‌های قیمتی فروکش کرده است، گفت: بازار مسکن ظرفیت مشخصی دارد؛ جهش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها در دو سال گذشته توان متقاضیان را پایین آورده و به همین دلیل متغیرهایی که اخیرا در اقتصاد کشور پدید آمده نتوانسته بر بازار مسکن تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کاهش فایل‌های نجومی در دفاتر املاک شاهد گرم شدن بازار هستیم؛ به طوری که در نیمه اول آذر ماه تعداد قراردادهای شهر تهران حدود سه برابر شده و با توجه به پیشران بودن بخش مسکن در رونق‌دهی به اقتصاد، این خبر خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ بیش از ۵ هزار و ۵۰۸ فقره قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران منعقد شده که نسبت به ۱۷ روز ابتدای آبان ماه امسال ۱۸۱ درصد و نسبت به زمان مشابه پارسال ۸ درصد رشد یافته است.

قلی خسروی اظهار داشت: در بخش اجاره نیز در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۸۲۶ اجاره‌نامه در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه ماه قبل و سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۷۲ درصدی ماهیانه معاملات در کشور

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: به دنبال افزایش قراردادهای خرید و فروش مسکن که در دو ماه اخیر در شهر تهران منعقد شده است، معاملات در کل کشور نیز افزایش یافت؛ به طوری که در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ بیش از ۲۴ هزار و ۵۶۵ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به همین زمان در ماه قبل ۷۲ درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در ۱۷ روز ابتدایی آذرماه، ۲۶ هزار و ۱۸۸ اجاره‌نامه در کل کشور امضا شده که نسبت به ۱۷ روز ابتدای ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۲ درصد و ۱۷ درصد رشد یافته است.

افزایش نرخ بنزین بر قیمت نهایی مسکن تاثیرگذار نیست

رییس  اتحادیه مشاوران املاک درباره تاثیر تغییر نرخ بنزین بر بازار ملک گفت: قیمت مسکن متاثر از نرخ ارز و شرایط اقتصاد کلان در سال ۹۷ دچار رشد قابل توجهی شده و افزایش مجدد قیمت‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: با وجود اینکه تغییر نرخ بنزین بر قیمت تمام شده آهن‌آلات و دستمزد اثر گذاشت، اما بر قیمت نهایی مسکن تاثیرگذار نبود.

به گفته قلی خسروی، مالکانی که تصور می‌کنند با افزایش نرخ بنزین می‌توانند خانه‌های خود را بالاتر از عرف منطقه به فروش برسانند در اشتباه هستند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن توصیه به متقاضیان واقعی برای نهایی کردن خرید خود تا قبل از ماه‌های پایانی سال گفت: به هر حال اقتصاد کشور معمولا با تغییر سال دچار تورم می‌شود و بازار مسکن هم  از این قاعده مستثنی نیست. لذا ممکن است در سال آینده افزایش قیمت در حد شاخص تورم را در بخش املاک داشته باشیم که این مقدار سود برای فعالیت‌های سوداگرانه مناسب نیست اما خریدارانی که مسکن را به قصد سکونت خریداری می‌کنند خرید خود را انجام دهند. البته مجددا تاکید می‌کنم که در آینده نزدیک رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن متصور نیستیم.

برچسب‌ها قیمت مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن قیمت مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است

به گزارش قدس آنلاین، عباس مسعودی؛ عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در داخل کشور تحت تاثیر دو مؤلفه قیمت اونس جهانی و نرخ ارز بازار آزاد در داخل کشور تغییر می‌کند. در حال حاضر علاوه بر این دو مولفه، آن چیزی که قیمت طلا را تکان می‌دهد اخبار سیاسی امنیتی و مسائل مرتبط با تنش‌های منطقه است.

وی عنوان کرد: زمانی که ایران در پاسخ به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در دمشق، عملیات وعده صادق را انجام داد، بسیاری فکر می‌کردند که نرخ ارز و طلا افزایش شدیدی می‌یابد، اما در عمل دیدیم که نه تنها نرخ ارز و طلا افزایش نیافت، بلکه روند قیمتی در حال حاضر نزولی است.

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای جهانی مقداری متشنج شده است، سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: عده‌ای معتقدند که احتمال تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی وجود دارد، در نتیجه این گروه افزایش نرخ ارز و طلا را متصور هستند، اما عده‌ کثیری از تحلیل گران معتقدند که «بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است»، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

وی عنوان کرد: به صورت مقطعی بازار ارز و طلا تحت تاثیر هیجانات و عوامل روانی قرار گرفته و اگر هیجانات و عوامل روانی فروکش کند، مسلماً شاهد کاهش نرخ ارز و طلا در کشور خواهیم بود.

مسعودی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از هیجانات کاذب است زیرا که شاخص‌های اقتصادی خبر از بهبود شرایط اقتصاد کشور و افزایش درآمدهای ارزی کشور می‌دهند، اما هیجانات و عوامل روانی عکس این موضوع را برقرار می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه هیجانات مقطعی هستند، بعد از فروکش هیجانات التهابات قیمتی فروکش می‌کند و نرخ ارز و طلا به قیمت شاخص‌های واقعی اقتصادی باز می‌گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است