Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@17:42:25 GMT

۸۰ درصد خسارت باغی شیروان مربوط به تاکستان ها بود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۷۲۹۴

۸۰ درصد خسارت باغی شیروان مربوط به تاکستان ها بود

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۶۰ تا ۸۰ درصد خسارات بخش باغی شیروان مربوط به تاکستان ها بوده و سال گذشته بیشترین میزان خسارت سرما در حوزه باغی استان به شهرستان شیروان وارد آمده است.

هادی اسعدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: دو سال است که تاکستان های شهرستان شیروان دچار سرمازدگی می شود که پس از هر خسارتی، باغدار تنها یک هفته فرصت دارد تا خسارات وارده به محصول و باغ خود را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی، میزان خسارت وارد شده به باغ های گردوی شیروان را ۷۵ تا ۸۵ درصد عنوان کرد و افزود: این میزان خسارت در زودترین زمان پرداخت می شود، چنانکه با توجه مسئولان به حوزه کشاورزی، تمام خسارات حوزه دام و زراعی استان نیز پرداخت شده است.

 

اسعدی با تاکید بر لزوم پلاک گذاری دام های روستایی، گفت: بر اساس شیوه نامه ابلاغی، از دی‌ماه امسال، دام های بدون پلاک قاچاق محسوب شده و از انتقال و یا کشتار آنها جلوگیری می شود.

 

وی هزینه پلاک گذاری هر راس دام سبک را ۵۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: در صورتی که دام پلاک دار به هر دلیلی تلف شود ۱۰ میلیون ریال غرامت به دامدار پرداخت خواهد شد.

 

اسعدی افزود: 25 میلیارد ریال غرامت امسال برای جبران خسارات بخش‌های باغی، زراعی و دامی شهرستان شیروان منظور شده است.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات خطبه های نماز جمعه مسجد قرآن شیروان تاکستان خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در امور حدنگاری با حضور مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای هم اندیشی برای برگزاری همایش ملی حدنگاری (کاداستر) اراضی و املاک برگزار شد.

در این جلسه بهرام حسن زاده مدیرکل آموزش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به همایش ملی حدنگاری تصریح کرد: این همایش دارای ۲ بُعد "علمی" و "اجرایی و کاربردی" است.

وی در تشریح بُعد علمی گفت: در بعد علمی با بسیاری از دانشگاه مکاتبه شده و تاکنون ۱۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است. در بعد اجرایی و کاربردی نیز با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه و از آن‌ها خواسته شد شرح وظایف و اقداماتی که تا امروز انجام داده‌اند و مخاطراتی که در این حوزه داشتند را ارسال کنند و به ما بگویند که در این حوزه چه ظرفیت‌هایی دارند.

حسن‌زاده با اشاره به تحول حدنگاری طی سال‌های اخیر گفت: وضعیت حدنگاری (کاداستر) در سال‌های اخیر بسیار متفاوت شده است. خصوصاً در حوزه منابع طبیعی، امور اراضی و کشاورزی و قابل مقایسه با قبل از سال ۹۸ نیست.

وی افزود: طی دو سال اخیر ۷۰ درصد پروژه‌های پژوهشی و اجرایی سازمان ثبت اسناد به حوزه حدنگاری (کاداستر) اختصاص پیدا کرده و بزرگترین و بیشترین قرادادهای پژوهشی ما در حوزه حدنگاری است.

در ادامه این جلسه محمد علی فلاح مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه نبود ادبیات مشترک در حوزه حدنگاری یک چالش جدی است، خاطرنشان کرد: عدم اجماع بر سر تعریف مشترک از حدنگاری چالش جدی سازمان ثبت به عنوان متولی حدنگاری است. همین امر برگزاری همایش ملی حدنگاری برای دستیابی به یک ادبیات واحد در حوزه حدنگاری را ضروری می‌کند.

وی افزود: ایجاد هماهنگی و دستیابی به ادبیات مشترک در بین دستگاه‌های اجرایی همواره چالش‌زا بوده و بخشی از تأخیری که در اجرایی کردن حدنگاری به وجود آمده، به همین علت است.

مدیرکل کاداستر با بیان اینکه حدنگاری (کاداستر) امری صرفاً فنی و مرتبط به علوم فنی مهندسی نیست، گفت: ما به دنبال تلفیق علوم هستیم تا بتوانیم علوم فنی مهندسی را با علوم حقوقی به عینیت برسانیم تا به توفیقات بیشتری در حوزه حدنگاری دست پیدا کنیم.

در ادامه جلسه عبدالحمید مرادی مدیرکل امور ملاک سازمان ثبت، با اشاره به تکالیف موجود در قانون حدنگار گفت: قانون حدنگار سه تکلیف برای سازمان ثبت، برای دستگاه‌های اجرایی و مردم مشخص کرده است.

وی افزود: این قانون به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تکلیف کرده که سامانه‌های جامع ایجاد شود، نیروی انسانی را آموزش دهد و اطلاع رسانی کند.

مرادی در ادامه گفت: همچنین این قانون برای دستگاه‌های اجرایی متولی تکلیف کرده که ظرف ۲ سال کلیه اطلاعات حقوقی و رقومی اش را تحویل سازمان ثبت بدهند و برای مردم نیز تکلیف کرده ظرف ۵ سال این کار را انجام دهند.

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این پرسش که آیا تکالیف عنوان شده در این قانون اجرا شده است یا نه، گفت: در حد امکانات و نیرو و بضاعت، موفقیت‌هایی چشمگیری داشتیم. ۹۹ درصد حدنگاری منابع ملی کشور، نزدیک به ۷۰ درصد از بافت مسکونی روستاها، ۸۵ درصد موقوفات کشور، نزدیک به ۹۰ درصد املاک دستگاه‌های اجرایی کشور و ۹۰ درصد سرانه و سطح در تصرف نیروهای مسلح، محیط زیست، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و...

وی افزود: نسبت به امکاناتی که داشتیم در مقایسه با کشورهای دیگر با امکاناتی که در اجرای کاداستر داشتند، موفق‌تر بودیم. اما این موفقیت به معنی رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب نیست.

مرادی با اشاره به برگزاری همایش ملی حدنگاری گفت: انتظار ما از برگزاری این همایش این است که با دستگاه‌ها و مراکز آموزشی با شرکت فعال و ارائه نقطه نظرات فنی و حقوقی و مدیریت داده‌ها و اطلاعات به ما کمک کنند تا به نتیجه نهایی و مطلوب برسیم.

طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول، مشارکت دستگاه‌های متولی، جلوگیری از دوباره کاری و موازی کاری، اطاله فرایند صدور سند از دیگر مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی بود که مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر 6087788

دیگر خبرها

  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد