Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ان‌شاءالله کمیسیون اقتصادی پیرو بررسی‌های خود درباره اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و نظارت بر قیمت کالا‌ها گزارشی به رئیس مجلس ارائه خواهد کرد.
به گزارش خرداد ،احمد انارکی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی پیرامون سهمیه‌بندی بنزین و نظارت بر قیمت کالاها، گفت: پیرو این موضوع کمیسیون اقتصادی چندین جلسه با وزیر اقتصاد، صمت، مدیران سازمان حمایت از مصرف کنندگان، بانک مرکزی و اتاق اصناف برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس تاکید کرد: بر اساس این جلسات تاکید شد که از افزایش قیمت کالا‌ها جلوگیری شود و البته  اقتصاد یک امر دستوری نیست و بازار بر اساس عرضه و تقاضا مدیریت می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ان‌شاءالله کمیسیون اقتصادی پیرو بررسی‌های خود درباره اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و نظارت بر قیمت کالا‌ها گزارشی به رئیس مجلس ارائه خواهد کرد.
به  گزارش میزان، محمدرضا پورابراهیمی ۲ آذر ۹۸ با اشاره به پیگیری مأموریت کمیسیون اقتصادی در پی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، به میزان گفت: باید بر روی سیستم‌های جبرانی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین یک کار و فعالیت جدی صورت گیرد که این مسئله به موضوع بازپرداخت تعهدات دولت پس از افزایش قیمت بنزین اشاره دارد. کمیسیون در این رابطه بررسی خود را آغاز کرده است.وی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی همچنین در صدد است اقداماتی را پیگیری کند که تصمیم اخیر درباره افزایش نرخ بنزین  بهبود یابد. در حال حاضر موضوع تغییر سهمیه‌ها یا موارد مشابه این موضوع، در دستور بررسی کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسات کمیسیون اقتصادی با برخی از دانشگاه‌ها پیرو طرح اجرای سهمیه بندی بنزین، گفت: می‌کوشیم پیشنهادات خودمان را در راستای بهبود بخشیدن تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تهیه و آن را طی نامه‌ای به سران قوا تقدیم کنیم تا این موارد هم به عنوان تکمیل مصوبه سران قوا و هم به عنوان تعدیل برخی موارد، مدنظر قرار گیرد.
پورابراهیمی تصریح کرد: ما صرفاً می‌توانیم پیشنهادات خود را به سران قوا منتقل کنیم، اما این پیشنهادات باید تا جایی باشد که محتوای مصوبه سران قوا تغییر نکند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این پیشنهادات در بودجه سالانه مدنظر قرا رنمی گیرد گفت:هردو بخش این مسئله می‌تواند اعمال شود و در حال حاضر اولویت ما آوردن این موراد در بودجه سال ۹۹ است. برچسب ها: احمد انارکی‌محمدی ، کمیسیون اقتصادی مجلس ، سهمیه‌بندی بنزین

منبع: خرداد

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است

عباس آرگون گفت: امروز ایران عضو پیمان شانگهای، بریکس و اوراسیا است. اغلب کشورهای عضو این پیمان‌ها و گروه‌ها شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، سوالی که پیش می‌آید این است که با تعطیلی پنجشنبه به چه نحوی می‌خواهیم با این کشورها ارتباط برقرار کنیم؟

عباس آرگون عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته گفت: هیات رئیسه اتاق بازرگانی یکشنبه هفته جاری جلسه‌ای با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داشت؛ برآیند ما از این جلسه این بود که هنوز این کمیسیون به جمع بندی نهایی نرسیده و در حال بررسی است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: دلیل اصلی بخش خصوصی برای اینکه این تعطیلات به جای پنجشنبه، شنبه باشد این است که بتواند از ظرفیت تعامل با دنیا بهره گیرد. یعنی اگر روز پنجشنبه تعطیل شود تعامل اقتصادی کشورمان با دنیا به سه روز تقلیل پیدا می‌کند.

آرگون ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید اگر پنجشنبه و جمعه ما تعطیل باشیم، شنبه و یکشنبه هم دیگر کشور‌ها تعطیل هستند عملا فرصت ارتباط اقتصادی دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت: طبق مطالعاتی که در اتاق داشتیم حدود ۹۰ درصد کشور‌ها روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل هستند الباقی کشور‌ها نیز که اکثرا اسلامی هستند جمعه و شنبه تعطیل هستند. اگر جمع بندی این باشد که پنجشنبه در کشور ما تعطیل باشد، اولین کشوری خواهیم بود که به طور رسمی این روز را تعطیل کرده‌ایم.

آرگون ادامه داد: مدافعان تعطیلی پنجشنبه اینگونه مطرح می‌کنند که ارتباطات سازمانی و اداری داخلی پایدار خواهد ماند اما باید به این نکته توجه داشت که بانک‌ها و سازمان‌های بین‌المللی طبق روال گذشته خود عمل می‌کنند و در این موقعیت فعالان اقتصادی که می‌خواهند ارتباطات فراسرزمینی داشته باشند متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته فقط از ناحیه بانک‌های خارجی فعالان اقتصادی متضرر نمی‌شوند، از تعطیلی گمرکات کشور‌های دیگر، ادارات بیمه، ترانزیت و تمام زیر ساخت تجارت جهانی نیز متاثر و متضرر می‌شوند. ‎

این فعال اقتصادی گفت: تعطیلی روز پنجشنبه به مثابه محروم سازی اقتصاد و فعالان اقتصادی کشور از امکان ارتباطات بین المللی و اقتصادی است. در هر صورت نیاز است که ما یک هماهنگی با تقویم جهانی داشته باشیم.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: امروز ایران عضو پیمان شانگهای، بریکس و اوراسیا است. اغلب کشور‌های عضو این پیمان‌ها و گروه‌ها شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، سوالی که پیش می‌آید این است که با تعطیلی پنجشنبه به چه نحوی می‌خواهیم با این کشور‌ها ارتباط برقرار کنیم؟ تصمیم‌سازان به این موضوع فکر کرده‌اند؟

وی افزود: واقعیت اینجاست، به غیر از فعالان اقتصادی مردم هم با تعطیلی شنبه موافق‎تر هستند. به عقیده من اصل افزایش تعطیلات اقدام مناسبی است و می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند و تقاضا را در بخش خدمات تحریک کند.

آرگون گفت: آنچه امروز اهمیت دارد میزان کارایی و بهره‌وری است و دیگر میزان حضور افراد در محل کار در اولویت نیست. دنیا هم به همین سمت در حال حرکت است. با کاهش ساعت کار مصرف انرژی، ترافیک و آلودگی نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

بنابراین گزارش، اتاق بازرگانی تهران پیشتر در بیانیه‌ای اعتراض خود را به تعطیلی پنجشنبه اعلام کرده بود. در بیانیه پارلمان بخش خصوصی آمده بود: «اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.»

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در چه موضوعاتی بود؟
  • آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز تامین، تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی درآذربایجان شرقی