Web Analytics Made Easy - Statcounter

درباره پیگیری هفتگی سوژه‌های شما در «فارس من»؛ از مشکلات گازرسانی در زاهدان تا وام دانشجویان دکترا. در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «گاز به زاهدان رسید» این هم از آن حرف‌های توخالی بود دمِ انتخابات به مردم ارائه شد. دوسال گذشته؛ زاهدانی‌ها ولی هم‌چنان برای گرم کردن خانه‌ چاره‌ای جز تهیه LPG ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت‌ها انتظار در صف برای دریافت دو عدد کپسول؛ این ماجرای یومیه‌ی آنها است. حق دارند اگر معترض باشند. مردمی که دل‌خوش به وعده‌ها، برای پیروزی‌ رئیس‌جمهور در انتخابات تلاش کردند؛ پاک فراموش شدند. یک کمپین با صدها امضا در «فارس من» برای رسیدگی به‌ موضوع تشکیل شد. هفته گذشته پیگیری شد.

 

علاوه بر این، موضوع توزیع «شیر رایگان» در مدارس و مشکلات وام دانشجویان دکترا هم روی میز قرار داشت. با گزارش هفتگی پیگیری‌های سوژه‌های شما در «فارس من» همراه باشید.

 

اول| سرما و مشکلات اهالی زاهدان؛ گازی که روحانی می‌گفت، کجاست!؟

مردم گرفتارند؛ اهالی زاهدان بیشتر. حالا تبعات افزایش گازانبری بهای بنزین، مشکلات را بیشتر هم کرده. باور کنید ندارند لیتری ۳۰۰۰ تومان بنزین بزنند. طبیعی است بخواهند خودروهایشان را گازسوز کنند. چطوری؟ با کپسول گاز مایع! همان کپسول‌هایی که باید برای گرم کردن خانه و روشن کردن اجاق استفاده شود. همین‌قدر خطرناک. برای همین این روزها ظلّ سرما، قحط کپسول LPG آمده. خبری از گازِ لوله‌کشی هم نیست! گازی که با کلی سر و صدا سال ۹۶ بخشی از وعده‌های انتخاباتی آقای رئیس‌جمهور بود. روحانی رأیش را گرفت و رفت. مردم ماندند و سوز سرما؛ گرانی و بنزین سه‌هزار تومانی!

صدها نفر از غیورمردان زاهدانی برای همین یک کمپین تشکیل دادند. شاید صدا به گوش حضرات رسید. کارزار آن‌ها از این لینک قابل دسترسی است. خبرنگار ما در استان پیگیر شد. مقامات دولتی که هیچ! امام‌جمعه پیش‌قدم شد. چند نشست هماهنگی باحضور مدیرعامل «پرسی‌گاز» و مسؤلین دفتر نمایندگی ولی فقیه برگزار شد. آقای مدیرعامل معتقد است مشکل اصلی همین گازسوز کردن خودروها با کپسول LPG است. وی البته می‌گوید تعلل دیگر شرکت‌های توزیع‌کننده و قاچاق از مشکلات دیگری است که گریبان مردم را گرفته. امام‌جمعه البته قول پیگیری داد. قرار هم بود در خطبه‌های روز گذشته مطلب از آن تریبون اطلاع‌رسانی شود.

دادستانی هم پای کار آمد. حجت‌الاسلام موحدی‌راد شخصاً از صف‌های دور و دراز توزیع کپسول بازدید کرد. وی همان‌جا فی‌المجلس دستور برچیده شدن ایستگاه‌های توزیع گاز به نرخ «آزاد» را هم صادر کرد. هم‌چنین وعده کرد هر خودروی توزیع را یک نفر مأمور امنیتی همراهی کند. برای آنکه جلوی هرگونه سواستفاده یا قاچاق گرفته شود. وی هم‌چنین اعلام کرد: «چنانچه برای دادستانی ثابت شود مدیران دو شرکت پرسی ایران و الیاس‌گاز در به‌وجود آمدن این مشکل دخالت داشته‌اند، مسئولان آنها به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت و به دادگاه معرفی می‌شوند.»

 

دانشجوها هم البته پای کارند. محمدجواد عمرانی دبیر ستاد بسیج دانشجویی استان به خبرنگار ما می‌گوید: «جنبش دانشجویی مسلماً به این قضیه ورود خواهد کرد. اقدامات میدانی دانشجویان را در روزهای آینده خواهید دید. ۳ سال از آن روزهایی که جناب رییس‌جمهور به زاهدان آمد و افتخار دولت خود را گازرسانی به زاهدان و زابل اعلام کرد، می‌گذرد. امروز اما می‌بینیم نه‌تنها این مسئله کامل نشده، بلکه مشکلات بیشتر شده است.»

 وی در ادامه از تعلل مسؤولان دولتی هم انتقاد کرد. از این‌که حضرات خود را مسؤولان «کلانشهر» زاهدان نامیده‌اند ولی از حل و فصل مشکلی در این سطح عاجزند.

 

فرماندار زاهدان هم می‌گوید شخصاً پیگیر مشکل است. وی از تشکیل نشست اضطراری شورای تأمین در این‌باره خبر داده و گفته به شرکت‌های توزیع‌کننده یک ماه فرصت داده شده تا جوابگوی مشکلات باشند. وی تأکید می‌کند در صورت حل‌وفصل نشدن ماجرا، خاطیان را به دادگاه معرفی خواهد کرد. ببینیم و تعریف کنیم. «فارس من» هم‌چنان پیگیر ماجرا است.

 

دوم| توزیع شیر رایگان در مدارس؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

«تکلیف توزیع شیر در مدارس چه شد؟» این عنوان مطالبه‌ای است که جمعی از هموطنان در استان مرکزی ثبت کردند. آنها معتقدند باوجود گذشت چند ماه از آغاز سال تحصیلی، هنوز خبری از توزیع شیر در میان دانش‌آموزان نیست. مطالبه البته درد مشترک والدین بسیار دیگری از نقاط مختلف کشور هم هست. برای همین خیلی زود صدها امضا جمع کرد. همکاران من در گروه آموزش و پرورش پیگیر ماجرا شدند.

«اعتبار باشد، به همه دانش‌آموزان کشور شیر می‌دهیم.» این‌ها را الهیار ترکمن معاون توسعه وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار ما می‌گوید. وی معتقد است علیرغم وجود ردیف مناسب در بودجه، هنوز اعتبار لازم برای توزیع رایگان شیر در همه مدارس کشور تأمین نشده است. برای همین آموزش و پرورش ناگزیر به اولویت‌بندی و تخصیص شیر تنها به ۸ استان کشور روی آورده است. نهم آذرماه امسال آقای وزیر از آغاز عملیات توزیع شیر در استان‌های هدف خبر داد. این استان‌ها عبارتند از: «بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،کرمان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان». برای اطلاعات بیشتر در این‌باره گزارش خوب همکارانم در گروه اجتماعی توصیه می‌شود. اینجا بخوانید.

 

سوم| سود عجیب وام دانشجویان دکترا؛ صندوق رفاه: مشکل حل شد

دانشجوهای دکترا احتمالاً نخبه‌های مملکتند. بچه‌های اغلب هوشمند و درسخوانی که فرصت‌های کاری را برای پیشرفت جامعه‌ی دانشگاهی رها کردند. ارائه‌ی تسهیلات و امکانات، حداقل انتظار آنها است. ماجرا از مهر 96 آغاز شد. وقتی که وزارت علوم دانشجویان را به‌جای صندوق رفاه، به بانک توسعه تعاون ارجاع داد. بانک قرار بود برای دکترهای آینده مملکت وام جور کند. کرد؛ با سود ۱۲ درصد ولی! رقم غیرمعقولی که صدای خیلی‌ها را درآورد. بچه‌ها اعتراض داشتند؛ حق داشتند. برای ما در «فارس من» کمپین ثبت کردند. کمپینی که خیلی زود صدها امضا به‌نشانه حمایت جمع کرد. نشانی کارزار آنها از این پیوند قابل دسترسی است.

همکاران من در گروه علمی-دانشگاهی پیگیری کردند. مسؤلان صندوق رفاه قول پیگیری دادند. سجادی معاون صندوق به خبرنگار ما گفت: «دانشجویان اعلام کردند بانک توسعه تعاون کارمزد بیشتری نسبت به آنچه که اعلام شده دریافت می‌کند. از این رو به تازگی از بانک توسعه تعاون خواستیم تا فرمول محاسبه سود تسهیلات را مانند بانک قرض‌الحسنه مهر و ۴ درصد تعیین کند. پیرو این درخواست، بانک توسعه تعاون، نرخ سود تسهیلات را برای دانشجویان دکتری کاهش داد.»

 

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: «همچنین در حال حاضر صحبت کرده‌ایم که نرخ سود بیشتری که در دوره‌ای از دانشجویان گرفته شده، در اقساط بعدی آنها لحاظ و به دانشجویان برگردانده شود.» امیدواریم. مسؤلان وزارت علوم بیشتر از این‌ها حواسشان باید به نخبه‌های این مملکت باشد.

 

پیگیری سوژه‌های شما شبانه‌روز ادامه دارد. همکاران من در گروه‌های مختلف خبرگزاری حالا اولویت نخست‌شان پیگیری کارزارهای شما در «فارس من» است. فراموش نکنید ولی کیفیت پیگیری سوژه‌های شما به تعداد امضاهای سوژه بستگی دارد. پس امضا جمع کردن را فراموش نکنید! فارس من صدای مردم برای پیشرفت ایران.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گازرسانی به زاهدان کپسول گاز lpg دولت روحانی شیر رایگان در مدارس مشکلات وام دانشجویی وام دانشجویان دکترا فارس من محمد آزادی خبرگزاری فارس امام جمعه زاهدان فرمانداری زاهدان مشکل گاز زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود

فرشید قاسمی در اولین جلسه کمیته اجرایی یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم استان فارس پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس با اشاره اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران در حمله به رژیم اسرائیل اظهار کرد: تبیین این کار ارزشمند در جامعه وظیفه همه ماست لذا تلاش خواهیم کرد ابعاد این اقدام بزرگ برای دانش‌آموزان به خوبی تشریح شود.

او با بیان اینکه دانش‌آموز ما نیازمند است تا با زبان قابل فهم خودش با او صحبت کنیم، افزود: در راستای تبیین دستاورد‌های انقلاب باید ابتدا گذشته را برای دانش آموزان تشریح کنیم و آنان را در جریان آنچه پس از انقلاب روی داده است قرار دهیم و اهداف آینده را نیز ترسیم کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان، یادواره شهدای فرهنگی با حضور بیش از ۳۰۰۰ معلم در حرم شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: آموزش و پرورش در حفظ نظام اسلامی نقش حیاتی دارد لذا باید این نقش برای دانش‌آموزان به خوبی تبیین شود، البته سایر دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را در برابر آموزش و پرورش انجام دهند.

او با بیان اینکه قرارگاه هویت‌افزایی مقام معلم در راستای تکریم شأن و منزلت معلمان با ریاست استاندار فارس راه‌اندازی می‌شود، افزود: با شیوه‌های نوین تلاش داریم در راستای هویت‌سازی، باور‌های دانش‌آموزان را تقویت می‌کنیم.

قاسمی همچنین در ادامه جلسه با اشاره به نقش جمعیت در زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور، اظهار کرد: برای جوان‌سازی جمعیت باید همواره در جامعه فرهنگ‌سازی شود و در حوزه‌های مختلف به این مهم پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • آماده باش کامل گروه های عملیاتی و سیمبانان در فارس
  • پیگیری حقابه کشاورزان بابلی از آب دشت هراز + فیلم
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق