Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@10:51:14 GMT

۷.۸ میلیون دستگاه کارتخوان‌ فعال است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۷۴۰۵

۷.۸ میلیون دستگاه کارتخوان‌ فعال است

جدیدترین گزارش منتشره از سوی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت نشان می‌دهد که تعداد کارتخوان‌های فعال سیستمی و دارای تراکنش در آبان ماه با رشد نسبت به مهر به ۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسیده است.

 جدیدترین گزارش منتشره از سوی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت از وضعیت شبکه پرداخت در آبان ماه ۹۸ نشان می‌دهد که تعداد ابزارهای فعال سیستمی در این مدت نسبت به مهر ماه سال جاری با رشد همراه بوده است؛ در حقیقت تعداد ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی در آبان ماه نسبت به مهر ماه با رشدی به ترتیب ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ و۱.۴۴ درصدی همراه بوده است.

در عین حال، میزان افزایش تعداد کارتخوان‌های فعال سیستمی ۱.۰۸ درصد بوده که نشان از ادامه روند گسترش توسعه زیرساخت ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی در شبکه پرداخت الکترونیک کشور دارد که انتظار می‌رود با توجه به افزایش هزینه سرمایه گذاری در بخش کارتخوان فروشگاهی و حرکت به سوی تراکنش‌های اینترنتی و موبایلی، میزان رشد کارتخوان‌های فعال در آینده با رشد محدودتری روبرو باشد.

 

بر اساس جدول فوق، تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی در شبکه پرداخت الکترونیک با افزایش ۱.۰۸ درصد ی به تعداد ۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسیده است؛ همچنین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی فعال به یک میلیون و ۹۳ هزار  ابزار و تعداد ابزار پذیرش موبایلی فعال به یک میلیون و ۲۶۰ هزار ابزار پذیرش افزایش داشته است؛ بر اساس آمار اعلام شده از سوی شاپرک، تعداد ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت الکترونیک در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری ۱.۲۵ درصد رشد داشته و به بالغ بر ۱۰ میلیون و ۱۸۴ هزار ابزار فعال سیستمی رسیده است.

 

بررسی سهم تعداد هر یک از ابرازهای پذیرش فعال سیستمی از تمام ابزارهای پذیرش در آبان ماه حاکی از افزایش سهم ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی با کاهش سهم کارتخوان است؛ کارتخوان فروشگاهی در آبان ماه سهمی ۷۶.۸۹ درصدی را به خود اختصاص داده و در ادامه، سهم بازار ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی از تمام ابزارهای فعال در شبکه پرداخت آبان بالغ بر  ۱۰.۷۴ و ۱۲.۳۷ درصد بوده است./مهر

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فضایی گفت: ماهواره سنجشی به نام کوثر و ماهواره مخابراتی باریک باند به نام هدهد با چند ماه تاخیر در آبان ماه پرتاب می شوند.

به گزارش جماران، حسین شهرابی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص زمان پرتاب دو ماهواره سنجشی و مخابراتی به نام هدهد و کوثر گفت: ماهواره سنجشی به نام کوثر و ماهواره مخابراتی باریک باند به نام هدهد همچنان در سال جاری طبق برنامه پیش می‌رود و منتظر هستیم پرتاب کننده تاریخ دقیق پرتاب را مشخص کند اما با توجه به تعاملاتی که داریم ممکن است این ماهواره‌ها که قرار بود در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ پرتاب شوند، چند ماهی دیگر با تأخیر توسط پرتابگر روسی، پرتاب می‌شوند.

وی افزود: تاریخ دقیق پرتاب هنوز اعلام نشده است و احتمال می‌رود که پرتاب این دو ماهواره در آبان ماه سال جاری صورت گیرد.

شهرابی در ادامه به علت تأخیر در پرتاب این دو ماهواره اشاره کرد و گفت: هر موشک ماهواره‌بر، بسته به ظرفیت آن می‌تواند چندین ماهواره را حمل کند. اصلی‌ترین ماهواره‌ها که مأموریت اصلی ماهواره‌بر را تشکیل می‌دهد، محموله اصلی و باقی ماهواره‌ها به عنوان محموله‌های فرعی محسوب می‌شوند. زمان‌بندی پرتاب ماهواره‌بر بر اساس زمان‌بندی و آمادگی محموله اصلی تنظیم می‌گردد و طبیعتاً محموله‌های فرعی، تابع زمان‌بندی محموله اصلی هستند.

وی افزود: این پرتابی که ماهواره‌های کوثر و هدهد به عنوان محموله‌های فرعی آنها محسوب می‌شوند، تابع آمادگی و زمان‌بندی محموله یا همان ماهواره‌های اصلی ماهواره‌بر هستند و چون آمادگی آن ماهواره‌ها دچار تأخیر شده است، بنابراین پرتاب تا زمان آمادگی آن‌ها به تأخیر خواهد افتاد.

مدیر شرکت دانش بنیان ادامه داد: با توجه به اینکه پرتابگرهای داخلی در حال توسعه هستند و به دلیل اینکه به دنبال بازار بین‌المللی هستیم و پرتاب بین‌المللی برای نفوذ ما در بازار بین‌المللی اولویت دارد، ماهواره‌های ایرانی کوثر و هدهد در حوزه سنجش و اینترنت اشیا(IOT) توسط پرتابگر روسی انجام می‌شود که در حال حاضر از برجسته‌ترین همکاری‌های ما با این کشور محسوب می‌شود.

شهرابی به پرتاب ماهواره جدید جدید IOD۲ اشاره کرد و افزود: انشاالله بلافاصله بعد از دو پرتاب ماهواره هدهد و کوثر که به صورت مجزا پرتاب می‌شود موضوع ماهواره IOD۲ که قرار است این دو ماهواره با هم ترکیب و پرتاب شوند را پیگیری می‌کنیم که این ماهواره تکمیل کننده دو پرتاب اول است و احتمالاً برنامه ما به این سمت می‌رود که ما دو ماهواره را در قالب یک ماهواره ترکیب کنیم که همزمان هم مأموریت مخابراتی و هم مأموریت سنجشی انجام دهد و می‌توان گفت تصمیم داریم گام‌های نزدیک تری را به سمت منظومه برداریم.

وی در پایان گفت: منظومه مدنظر، منظومه‌ای است به نام «دونما» که از تکثیر ماهواره‌های کوثر و هدهد ایجاد خواهد شد. این منظومه، هم‌زمان خدمات سنجش از دور مشابه کوثر و خدمات مخابراتی مشابه هدهد را انجام خواهد داد.

دیگر خبرها

  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • احیای ۸ واحد صنعتی راکد در استان بوشهر
  • ابزار جدید «تایچی» معرفی شد/ ارتقای تصویربرداری پزشکی با هوش مصنوعی
  • امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد/ پنج بانک به شبکه پیوستند
  • بهره مندی ۲ هزار و ۹۷ بیمار صعب العلاج و سرطانی گلستانی از زکات فطریه