Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق بازرگانی اراک گفت: شرکت‌های بزرگ استان مرکزی در یک سال ده‌ها میلیارد تومان برای تمدید کارت‌های بازرگانی خود به اتاق بازرگانی تهران پرداخت می‌کنند.

عماد مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بعضی از شرکت‌های بزرگ مستقر در استان مرکزی از  منابع طبیعی و معدنی خدادادی استان استفاده می‌کنند و سهم استان از عواید آن‌ها فقط آلودگی محیط زیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منابع مالی این شرکت‌ها که در بانک‌های پایتخت گردش دارد، بسیار قابل توجه است و تنها مزیت این شرکت‌ها برای استان، فقط به کارگیری بخشی از جوانان به عنوان نیروی کارگری است.

رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق بازرگانی اراک تصریح کرد: طبق بررسی که اتاق بازرگانی اراک انجام داده است، این تعداد شرکت در یک سال ده‌ها میلیارد تومان برای تمدید کارت‌های بازرگانی خود به اتاق بازرگانی تهران پرداخت می‌کنند. 
مردانی با بیان اینکه این شرکت‌ها عمده مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها چون محصول صادراتی دارند، ارز آن‌ها در اختیار بانک توسعه صادرات استان قرار نمی‌گیرد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اظهار داشت: چنانچه بخشی از ارز حاصل از صادرات این شرکت‌ها به بانک توسعه صادرات استان فروخته شود، بخشی از نیاز ارزی تولیدکنندگان استان حل  می‌شود. 
مردانی تاکید کرد: استان مرکزی تنها منابع طبیعی خود من جمله آب، منابع معدنی و هوای سالم خود را از دست داده و در مقابل، هیچ عایدی به استان مرکزی نمی‌رسد‌ و این در حالی است که برخی از این صنایع،  در فاصله ۳ تا ۴ کیلومتری مرکز شهر اراک و یا سایر مراکز شهرستان‌های استان مرکزی هستند قرار داشته و از لحاظ محیط زیستی برای شهروندان اراک بسیار مشکل‌زا هستند.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه مالیات این شرکت‌ها در استان مرکزی پرداخت شود، بالطبع عوارض دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بیشتر شده و توسعه استان با سرعت بیشتری رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اراک استان مرکزی تهران بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از ابراز علاقمندی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت بندر خشک جدید و بزرگ در قرقیزستان و اتصال این بندر به شبکه ریلی چین اعلام آمادگی کرده است. قرقیزستان از مهمترین همسایگان چین به حساب آمده و شاخه ای از کریدور میانی BRI با عبور از شبکه ریلی  این کشور به سمت غرب رهسپار می شود.

به نوشته اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، به منظور انجام توافق اولیه میان دو کشور، یک هیات اعزامی از قرقیزستان به استان شی یان چین سفر کرده و با مقام های ارشد این استان به رایزنی پرداخته اند.

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین در این خصوص اعلام کرده است: چینی ها سال گذشته کار ساخت بندر خشک مشابهی را در قزاقستان آغاز کرده اند. با توجه به برنامه ساخت راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در آینده نزدیک، مدیر بندر خشک شی یان چین، نسبت به ساخت بندری مشابه پروژه قزاقستان در کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مقام های اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، سران دو کشور نیز در خصوص ساخت بندر خشک در خاک قرقیزستان و با سرمایه گذاری چین، با یکدیگر رایزنی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست