Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نشریه "نشنال اینترست" در گزارشی می‌نویسد: در چرخشی ناگهانی مقام‌های دولت ترامپ که در تلاش برای کمک به کارزار نظامی تحت رهبری عربستان برای جنگ در یمن بودند از تلاش برای سرکوب شورش انصارالله به سوی ارائه شاخه زیتون به آن گروه مورد حمایت ایران تغییر جهت داده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این در حالی است که در سال‌های خیر حمایت نظامی و تسلیحاتی امریکا از کارزار تحت حمایت عربستان باعث کشته‌شدن ده‌ها هزار غیرنظامی بر اثر حملات هوایی و گرسنگی در یمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدافعان جنگ همواره به ارتباط انصارالله با ایران اشاره کرده‌اند. با این حال، مقام‌های وزارت خارجه امریکا در اظهارنظری تازه اشاره کرده‌اند که انصارالله را نماینده ایران نمی‌دانند.

"برایان هوک" نماینده ویژه امریکا در امور ایران نیز اخیرا مدعی شد که ایران برای انصارالله صحبت نمی‌کند و به فکر منافع مردم یمن نیست بلکه در تلاش است تا قدرت خود را تحکیم کند. این در حالی است که در ماه سپتامبر برایان هوک، انصارالله و ایران را جبهه ترور خوانده بود. به نظر می‌رسد تغییر ناگهانی سیاست امریکا به دلیل موفقیت مذاکرات میان رهبران انصارالله و عربستان بوده است. برخی تحلیلگران، اما نظری مخالف هوک دارند. عده‌ای دیگر از تحلیلگران، اما معتقدند که خوب است که دولت ترامپ واقعیت را متوجه شده این که انصارالله محصول جامعه یمن است و نماینده ایران نیست.

نکته جالب اینجاست که نیروی دریایی امریکا هفته گذشته اعلام کرد که انباری از موشک‌های ساخت ایران را کشف کرده که گفته شده بود ایران قصد داشته آن را به دست انصارالله برساند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد عربستان سعودی در حال پیشرفت جدی مذاکره با انصارالله است و دولت ترامپ در حال سست‌سازی استدلال درباره ارتباط شورشیان انصارالله با ایران است".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جنگ یمن امریکا ایران عربستان انصارالله یمن خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سفیر عربستان برای نخستین بار در مراسم اعزام زوار ایرانی در فرودگاه حاضر شد و ضمن شرکت در مراسم بدرقه زائران، از ترمینال سلام و زیر ساخت‌های فرودگاه هم بازدید کرد.

کد خبر 846227 منبع: ایرنا برچسب‌ها حج خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت هواپیما

دیگر خبرها

  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ناگهانی و غافلگیرکننده ؛ دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)