Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضوی دینانی با اشاره به ضرورت آشنایی اصحاب رسانه با خبرنگاری بحران، گفت: خلاء آموزش روزنامه نگاری بحران در کشور احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « ابتسام رضوی دینانی » در دوره آموزش خبرنگاری بحران اظهار کرد: همه فعالان رسانه با هر تخصصی الزاما باید خبرنگاری بحران آشنا باشند چرا که بحران مختص یک حوزه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، مهمترین عامل افت کیفیت رسانه ها را عدم پرورش نیروی تخصصی دانست و افزود: چگونه یک خبرنگار می تواند در چند حوزه متنوع خبر ،تحلیل،گزارش ارائه دهد ،درحالیکه کمترین اطلاع از آن حوزه را دارد.

 

مدیرگروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی و محقق حوزه رسانه با قدردانی از برگزار کنندگان این دوره آموزشی، عنوان کرد: روزنامه نگاری بحران خلایی است که در بیشتر استان های کشور وجود دارد .

 

دکتر رضوی دینانی تصریح کرد: برگزاری این کارگاهها نه تنها برای اهالی رسانه که برای مردم هم توصیه می شود.

 

نویسنده کتاب قدرت رسانه با اشاره به ضرورت ارتقای سطح توانمندی رسانه ها، گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف موجب پویایی و اقبال عمومی مردم به رسانه ها خواهد شد.

 

گفتنی است؛ دوره آموزشی خبرنگاری در روزهای شنبه و یکشنبه بیست و سوم و بیست و چهارم آذر با دو سرفصل خبرنگاری بحران و خبر نویسی آنلاین با مشارکت اهالی رسانه و روابط عمومی در سالن اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه شهرستان انار فعالیت های مسجدی انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

سفر رئیس جمهور به پاکستان از سوی رسانه‌های غربی انعکاس یافت. عمده موضوعاتی که در این سفر به آن پرداخته شده بود موضوع تنش‌های اخیر در خاورمیانه و همچنین اختلافات مرزی بین دو کشور در چند ماه گذشته بود. رسانه‌های انگلیسی زبان کشور هند مثل روزنامه «ایندیا تایمز» موضوع اختلاف مرزی دو کشور را برجسته کردند.

رسانه آلمانی «دویچه‌وله» با پوشش و انعکاس خبر مربوط به سفر رئیس جمهوری کشورمان به پاکستان در تحلیلی نوشت که ابراهیم رئیسی روز دوشنبه برای یک سفر رسمی سه روزه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد، زیرا دو کشور همسایه با اکثریت مسلمان به دنبال بهبود روابط پس از حملات نظامی بی سابقه در اوایل سال جاری هستند.

به نوشته رسانه انگلیسی زبان کشور آلمان، دفتر «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان، اعلام کرد که هر دو در مورد پیشبرد روابط دوجانبه تکاپوی دیپلماتیک داشتند. آنها همچنین در مورد لزوم تلاش‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم توافق کردند.

رئیسی پیش از خروج از تهران گفته بود مذاکرات با دولت پاکستان بر سر مسائل مرزی دو کشور خواهد بود.

«آسوشیتدپرس پاکستان» نیز ضمن پوشش خبر سفر رئیس جمهوری کشورمان به پاکستان در مطلبی نوشت که هدف اصلی از سفر رئیسی به اسلام آباد در وهله اول کاهش تنش‌های بین دو کشور است.

این رسانه انگلیسی در خبر مربوط به انعکاس خبر سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، پیامی از «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پاکستان در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد که نوشته بود که «ما از مسیر روابط دوجانبه ابراز خرسندی کردیم و توافق کردیم که گفتگو و همکاری خود را برای تقویت روابط موجود بیشتر تقویت کنیم.» وی در ادامه نوشت: پاکستان و ایران به دین، تاریخ و فرهنگ مشترک پیوند خورده اند.

روزنامه «هندوستان تایمز» کشور هند در مطلبی با عنوان چرا سفر رئیسی به پاکستان دارای اهمیت است به ابعاد مختلف این سفر اشاره کرد. این روزنامه نوشت به نظر می‌رسد سفر رئیس جمهوری ایران در حالی به پاکستان انجام می‌شود که تنش‌ها میان کشورش و اسرائیل افزایش یافته است.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز به نقل از آسوشیتدپرس، خبر سفر رئیسی به پاکستان را منعکس کرد و نوشت که به نظر می‌رسد هدف اصلی دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و پاکستان به منظور رفع شکاف دیپلماتیک بین دو کشور وتقویت همکاری‌های اقتصادی و امنیتی صورت گرفته شده باشد.

به نوشته واشنگتن پست، رهبران دو کشور در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه گفتگو کردند و متعهد شدند برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود