Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران گفت: موزه‌ها نهاد‌های چند وجهی هستند که با پژوهش متولد می‌شوند و نقش خاصی در انتقال مفاهیم گذشته به آینده دارند. موزه ملی نیز از این امر مستثنی نیست.

او عملکرد پژوهشی موزه ملی ایران در سال گذشته را مرور و بیان کرد: ما در حال انجام ۲۹ پروژه پژوهشی هستیم و ۱۵ نمایشگاه داخلی را در موزه ملی برگزار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار نمایشگاه در خارج از کشور داشتیم و فردا نمایشگاه انسان و دریا را با هدف به نمایش گذاشتن انسان و دریا در ایران برگزار می‌کنیم.

منیژه هادیان دهکردی سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: گردآوری اطلس زبانی ایران در حال انجام است. تهیه دانشنامه‌ سکه‌های ایرانی نیز یکی از طرح‌های پژوهشی ما بوده است.

او کیفیت و کمیت کار یک ساله پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و هنر‌های سنتی را مرور و بیان کرد: اجرای طرح محیط سبز در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته است. این پروژه برای نگهداری هرچه بهتر از آثار تاریخی اجرا می‌شود.

ادامه دارد/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه ملی نمایشگاه هنری انسان و دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، نرخ بلیت ورودی موزه‌ها، بناها و پایگاه‌های تاریخی تا پایان سال گذشته برای شهروندان ایرانی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان بود، که از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این بها برای اتباع خارجی نیز از ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. 

تا پیش از این، افزایش و یا اصلاح بهای موزه‌ها و اماکن تاریخی به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با مصوبه هیأت وزیران اتفاق می‌افتاد، اما در این دوره، برای افزایش نرخ ورودی موزه‌ها هنوز مصوبه‌ای ارائه نشده است و نرخ‌نامه مشخصی وجود ندارد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحالی که افزایش بهای موزه‌ها بدون تغییر در وضعیت خدمات رخ داده و با اعتراض‌هایی نیز مواجه شده است، گروه‌هایی را که مشمول بلیت «رایگان» و بازدید «نیم‌بها» می‌شوند اعلام کرد. در این دسته‌بندی خانواده‌هایی با ۵ فرزند و بیشتر از امتیاز «بازدید رایگان» اماکن تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه بهره‌مند شده‌اند، درحالی‌که خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند، مشمول «بلیت نیم‌بها» شده‌اند. در سال ۱۴۰۱ نیز در قالب «طرح جوانی»، برای خانواده‌ها و مادران دارای سه فرزند، امکان تماشای موزه‌های این وزارتخانه با بلیت نیم‌بها فراهم شده بود.

گروه‌هایی که اکنون مشمول «بازدید رایگان» موزه‌ها و اماکن تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌شوند به این ترتیب اعلام شده‌اند:

۱ ـ خانواده‌های دارای ۵ فرزند و بیشتر

۲ ـ کودکان و نوجوانان تا ۱۲ سال

۳ـ پیشکسوتان، استادکاران و هنرمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و راهنمایان گردشگری

۴ ـ پژوهشگران و محققان

۵ ـ افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی

۶ ـ تمام دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید (فقط) در ایام دهه فجر و روزهای دانش‌آموز، دانشجو و معلم

۷ ـ اشخاصی که به منظور فرایض و آیین‌های دینی در ساعات مقرر وارد مساجد و اماکن متبرکه می‌شوند

۸ ـ مدعوین و مهمانان رسمی دولت

۹ ـ کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی

۱۰ ـ کارکنان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان‌های وابسته به همراه خانواده آنها

گروه‌هایی که از «بلیت نیم‌بها»ی موزه‌های وزارت میراث بهره‌مند می‌شوند نیز به این ترتیب اعلام شده‌اند:

۱ ـ خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند

۲ ـ دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت انفرادی و گروهی به همراه معلمان و سرپرستان

۳ ـ خبرنگاران

۴ ـ بازنشستگان به همراه افراد تحت تکفل

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران است
  • بلیت موزه‌ ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟
  • بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟
  • بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران
  • بازدید بیش از ۲۸ هزار نفر از موزه‌های مازندران