Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل طی یک ماه آتی و تا پایان دی‌ماه خبر داد.

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل و سرمازدگی به کشاورزان و باغداران این استان اظهار کرد: متاسفانه سرمازدگی، سیلاب و..هر ساله خسارت‌هایی به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کمک به کشاورزان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی خبر داد و افزود: در همین راستا و با هدف کمک به کشاورزانی که در سال قبل از سرمازدگی آسیب‌دیده بودند، تسهیلات شمار زیادی از کشاورزان استان امهال شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه وقوع سیل در ابتدای امسال بخشی از کشاورزان استان را با مشکل مواجه کرد ادامه داد: در همین راستا دولت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده استان اختصاص داد.
وی از پرداخت بخشی از این اعتبار تخصیصی به کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان این تسهیلات بلاعوض به بیش از 700 کشاورز خسارت‌دیده استان سمنان پرداخت شده است.
میرعماد با اشاره به تلاش دولت برای پرداخت مابقی خسارات اظهار امیدواری کرد: طی یک ماه آینده مابقی تسهیلات بلاعوض تخصیصی به خسارت‌دیدگان استان پرداخت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: همه کشاورزان هم‌استانی که از سیل ابتدای امسال دچار خسارت شدند، خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت دیگری به خسارت‌دیدگان از سیل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: جدا از تسهیلات بلاعوض، تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان خسارت‌دیده استان پرداخت شده است.

میرماد بر ضرورت توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی تاکید و تصریح کرد: باید با فعالیت‌های ترویجی و آموزشی بیش از پیش به فرهنگسازی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی و دامداری توجه شود چرا که بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند به اقتصاد کشاورزان کمک شایانی کند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خسارت سیل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تراکتور و ادوات کشاورزی با درآمد کشاورزان همخوانی ندارد. به عنوان مثال کشاورزی که ۱۰ هکتار زمین دارد، برای خرید تراکتور و ادوات باید ۳ میلیارد تومان هزینه کند که توان پرداخت این رقم را ندارد و از طرفی دریافت تسهیلات با سودهای بالا توجیه اقتصادی ندارد.

 او با بیان اینکه توسعه کشاورزی مدرن و پیشرفته نیازمند حمایت همه جانبه دولت است، افزود: علی رغم آنکه سود تضمینی کشاورزان ۱۵ تا ۲۰ درصد است، اما کشاورزان برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی باید برای دریافت تسهیلات سود ۲۳ درصدی پرداخت کنند، درحالی‌که اگر بدنبال افزایش بهره وری و تحقق شعار سال هستیم، باید تسهیلات با نرخ بهره پایین در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

ایمانی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه خشک و نیمه خشک و کاهش منابع آبی نسبت به دنیا و کاهش سطوح ناشی از توسعه روستاها، جاده سازی و شهرک سازی نیاز است که با تغییر در کشاورزی سنتی و معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی صنعتی و دقیق، بهره وری در بخش کشاورزی افزایش یابد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه سرمایه گذاری مناسبی در تراکتور و کمباین نداریم، گفت: بنابر آمار ۳۰۰ هزار تراکتور با متوسط ۱۳ سال به بالا در کشور وجود دارد و از طرفی واردات محدود تکاپوی نیاز کشور را نمی دهد.

 او با بیان اینکه دسترسی به تکنولوژی روز دنیا به منظور ایجاد رقابت نیازمند برنامه ریزی است، گفت: امکان توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بدون منابع مالی و اعتبارات وجود ندارد، از این رو نوسازی ناوگان مکانیزاسیون نیازمند حمایت از کشاورزان و بهره برداران است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود