Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از قطب‌های اغتشاش علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در جریانات اخیر فرانسویان بودند. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: سال‌های زیادی است که مقام معظم رهبری شعار سال را با عنوان اقتصاد و زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی مطرح کردند زیرا تولید ملی سبب ایجاد اشتغال شده و اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر غرب بیمه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از دولتمردان به دنبال این بودند که در باز شود و یک نفر یک چیزی برای ما بیاورد بیان کرد: در صورتی که به داشته‌های داخلی خود توجه نمی‌کنیم زیرا ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا از لحاظ ذخایر ملی است و نزدیک به چهار درصد ذخایر دنیا را دارد.

وی بیان کرد: ما توانمندی‌های زیادی در کشور داریم اگر نگاه مسئولان دولتی به داخل باشد، اما مادامی که نگاه مسئولان به خارج از کشور است به نظر بنده مشکلات اقتصادی کشور برطرف نمی‌شود.

مصری با بیان اینکه امام راحل(ره) و مقام عظمای ولایت همواره ما را متوجه تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌کنند لذا باید برگردیم به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه این اقتصاد مقاومتی تاکنون در کشور انجام نشده و تنها در این رابطه شعار دادیم و اگر موانع رونق تولید را از سر راه تولیدکنندگان برداریم و موانع کسب‌وکار را رفع کنیم و نظام مالی و بانکی کشور در خدمت تولید قرار بگیرد به طور طبیعی مشکلات اقتصادی موجود برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کنونی مشکل تأمین کالاست اگر کالاها در داخل تولید شود دیگر نیاز به منت‌کشی از کشورهای خارج نداریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از قطب‌های اغتشاش علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در جریانات اخیر فرانسویان بودند افزود: با وجود اینکه به واسطه کارخانجات خودرویی پژو و رنو میلیون‌ها دلار درآمد از سوی ایرانی‌ها نصیب فرانسه می‌شود اما بیشترین توطئه را علیه نظام اسلامی داشتند.

امام جمعه یزد: استکبار به دنبال ایجاد ناامنی در ایران است؛ حرکات پشت پرده سفارت انگلیس در اغتشاشات اخیر‌دستگیری 4 نفر از اعضای شبکه فعال سلطنت‌طلب در ‌اصفهان / برنامه‌ریزی متهمان برای موج دوم اغتشاشاتدستگیری 10 عامل اغتشاشات استان فارس / متهمان اموال عمومی و دولتی را تخریب کرده بودند

مصری گفت: همانطور که وابستگی ما نسبت به تولید خیلی از کالاها مانند تجهیزات دفاعی و نظامی به همت نیروهای مسلح به خارج و غربیان از بین رفته است باید در عرصه سایر تولیدات نیز وابستگی خود را نسبت به غرب از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه تنها راه نجات کشور از مشکلات کنونی اقتصاد اعتقاد، توجه و عمل به رهنمودهای مقام عظمای ولایت در رابطه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: تمام گرفتاری‌های داخلی کشور در عرصه اقتصاد تنها به وابسته تحقق اقتصاد مقاومتی قابل برطرف کردن است که متأسفانه اکنون از اجرایی این سیاست دور مانده‌ایم.

مصری افزود: امام خامنه‌ای در صحبت‌های اخیر خود در جمع تولیدکنندگان فرمودند تحریم‌ها حالا حالاها وجود دارد، بنابراین برای نجات اقتصاد کشور نباید منتظر پایان تحریم‌ها بود، باید تحریم‌‌ها را بی‌اثر کرد.

وی با بیان اینکه تنها کار و راهبرد اساسی به فرمایش مقام معظم رهبری «مصون‌سازی اقتصاد از آسیب تحریم‌ها از طریق تقویت و رونق تولید داخلی» است گفت: رهبر انقلاب تولیدکنندگان را فرماندهان، پیشروان، خط‌شکنان و صفوف مقدم عرصه حیاتی «تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی» خواندند و فرمودند این میدان خطیر، میدان یک جنگ واقعی است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: تنها راه‌حل مسائل موجود، این است که مسیر تقویت و رونق تولید داخلی را با جدیت ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید با جدیت، به‌دنبال بهبود محیط کسب‌وکار و برطرف کردن قوانین مزاحم و اصلاح عملکردهای غلط باشند تا محیط مساعد تولید در کشور به‌وجود آید گفت: باید قوانین مربوط به مسائل مالی، پولی، بانکی، گمرکی، بودجه و تأمین اجتماعی به‌نفع تولید تغییر پیدا کنند.

انتهای پیام/833/ش

R41380/P1377/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لسه‌فر چیست؟

لسه‌فر در حوزه علم اقتصاد، رویکردی است که طبق آن تراکنش میان افراد باید عاری از هر گونه دخالت حکومت باشد.

این اصطلاح عنوان دیگری برای فرضیه «اقتصاد کلاسیک» به شمار می‌رود و مبتنی بر این اصل است:

چنانچه دولت یا هر قدرت الزامی دیگر در اقتصاد مداخله نکند، مشکلات خود به خود حل خواهند شد.

دکترین لسه‌فر اولین بار به طور سیستماتیک توسط فیزیوکرات‌ها (طبیعت‌گرایان که اساس تفکرشان زمین مبنا و تولیدات کشاورزی بود) در فرانسه رواج یافت.

فیزیوکرات‌ها گروهی از متفکران روشنگری دهه ۱۷۶۰ فرانسه بودند که حول فرانسوا کوزنای، پزشک دربار این کشور، گرد آمده بودند.

فیزیوکرات‌ها می‌پنداشتند که سیاست‌های کهنه مبنی بر حمایت از شرکت‌های تجاری و صنعتی کاری نادرست است.

به باور آن‌ها هیچ ارزشی نداشت که دولت، به میانجی اعطای مجوز‌های انحصارگرایانه، کنترل‌ها و تعرفه‌های حمایتی برای کمک به بخش‌هایی که تولید خالصی ندارند و از این رو بر ثروت کشور نمی‌افزایند، کل اقتصاد را به کژتابی بکشاند.

منتقدان دکترین لسه‌فر به موارد زیر اشاره می‌کنند:

۱- با این دکترین از دام فقر نمی‌شود رها یافت.

۲- اشباع بازار به دلیل عرضه زیاد یا تقاضای کم

۳- به وجود آمدن قدرت‌های انحصاری در بازار

۴- سوءاستفاده از نیروی کار با پایین آوردن دستمزد به حداقل معیشت و تن دادن کارگران به شرایط سخت و ناامن کاری.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسماعیلی : حداقل امتیاز یک و یک دهم برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته خواهد شد/ آزمون داخلی برای جذب معلمان خرید خدمت برگزار خواهد شد+ فیلم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • لسه‌فر چیست؟
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی