Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:07:09 GMT

بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۴ میلیمتر رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۳۱۵

بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۴ میلیمتر رسید

مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۷ درصد کاهش دارد.

وی، با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان، تصریح کرد: این بارش‌ها همانطور که پیش‌بینی می‌شد منجر به ریزش ۱۱ میلیمتر باران و ۸ سانتی‌متر برف در کوهرنگ شد و در شهرستان‌های لردگان و اردل کمتر از ۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطره سامانی، از ورود یک سامانه بارشی پرقدرت به استان از روز دوشنبه خبر داد و گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش برف و باران قابل توجهی را در مناطق مختلف استان شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش دما در استان خاطرنشان کرد: صبح امروز دمای بروجن ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد و کوهرنگ یک درجه زیر صفر و لردگان یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها هواشناسی برف و باران چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران چهارمحال وبختیاری هواشناسی برف و باران چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: عبور متناوب امواج در استان باعث افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتا شدید موقتی و همچنین بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای در روزهای آینده می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که از روز جمعه تا روز سه شنبه هفته آینده با عبور متناوب امواج در استان روبرو هستیم، اظهار کرد: عبور این امواج موجب افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتاً شدید موقتی و همچنین بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای در روزهای آینده می‌شود.

وی با بیان این‌که در روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها به صورت ضعیف رخ می‌دهد، افزود: در روز دوشنبه بارش‌های بهتری در سطح استان رخ خواهد داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های بهاری به خصوص بارندگی‌های روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب رخ می‌دهد.

نوروزی خاطرنشان کرد: مردم در هنگام رخ داد بارش‌ها از قرار گرفتن در مکان‌های مخاطره‌آمیز و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در استان، تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۸ فروردین سال جاری، چهارمحال و بختیاری با کمبود بارشی حدود ۱۲۹ میلی متر معادل ۲۲ درصد کاهش نسبت به میانگین بلند مدت روبرو بوده است.

کد خبر 745734

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • ۸۰ میلیمتر بارش باران طی چند ساعت لارستان ثبت شد
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور